تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 آبان 1396
حمایت از تشخیص های تک سلولی برای سرطان سینه

  حمایت از تشخیص های تک سلولی برای سرطان سینه

زنانی که مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده اند ممکن است از مزایای داشتن زیر نوعی مولکولی از سلول های مختلف درون تومورهایشان سود ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که سرطان سینه اغلب به طور کلی مورد درمان قرار می گیرد اما شواهد رو به افزایش نشان می دهد که تومورهای سینه جمعیتی از سلول های مختلف با منشاهای مختلف هستند که به طور متفاوتی به درمان ها پاسخ می دهند. به همین دلیل محققین به دنبال ایجاد تست های تشخیصی هستند که بتوانند تفاوت بین این سلول های توموری را تشخیص دهند و در نتیجه نوع تومورها و منشا این سلول ها را به صورت دقیق و صحیح حدس بزنند و راهکار درمانی صحیحی را به کار گیرند.

به گفته محققین دانشگاه سین سیناتی، سلول های سرطانی با توجه به نوع مارکرهای مولکولی شان با هم متفاوت هستند که برخی از آن ها روی سطح شان قرار دارند. برای مثال، زنان مبتلا به سرطان سینه HER2+، در مقایسه با تومورهای لومینال A پیش آگهی ضعیفی دارند زیرا تکثیر سلولی زیادی دارند. اغلب نمونه ها گرفته شده و برای مارکرهای متداول غربالگری شدند اما آنالیزهای جانوری و انسانی احتمال این که این زیر نوع ها با هم، هم پوشانی داشته باشند را رد کرده اند. این موجب شده است که محققین از تست های تشخیصی ترکیب شده با تکنولوژی های تک سلولی که به جای آنالیز مجموعه های سلولی، سلول های منفرد را برای مارکرهای مولکولی مورد غربالگری قرار می دهند، استقبال کنند. با این حال، در حال حاضر رویکردهای موجود گران قیمت بوده و نیازمند کارشناسان متخصص است و برای غربالگری های منظم بیمار، زیاد در دسترس نیستند. محققین دلیل وجود زیر نوع های مجزای سرطان سینه درون تومورها را وجود سلول های شبه بنیادی موجود درون تومورها می دانند که قابلیت تغییر آسان را دارند و به سلول های مختلف تبدیل می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه