بنیان

امیررضا اسکندری

محققان به راه حل جدیدی برای مهار پیشرفت آلزایمردست یافتند
کاهش یا جلوگیری ازتوسعه بیماری آلزایمر( یک بیماری مغزی کشنده که انتظار می رود یکی ازهر85   نفررا تا سال 2050 درسطح دنیا مبتلا کند) با حفظ سطوح قندی یک پروتئین درمغزامکان پذیر است.نتیجه این مطالعه به رهبری David Vocadlo ، استاد شیمی دانشگاه کانادا ، در آخرین شماره Nature Chemical Biology منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 09:09
مطالعه ناباروری با استفاده ازسلول های بنیادی
در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که محققان ،سلولهای بنیادی تولید کننده تخم را از تخمدان زنان در سن باروری جدا کرده ونشان دادند این سلول ها می توانند سلول های طبیعی تخم و یا تخمک ها را ایجاد کنند.این کشف راهی به سوی توسعه فن آوری هایی برای غلبه بر ناباروری در زنان می باشد.
دوشنبه، 08 اسفند 1390 - 14:46
انجام اولین  پیوندهمزمان 4 عضوبه انسان در دنیا
سرپرست یک تیم جراحی در بیمارستانی در ترکیه، می گوید تیم اوبرای اولین بار در جهان موفق به انجام  پیوند چهاراندام (دو دست و دو پا) به  طور همزمان به یک مرد جوان شدند.این عمل جراحی با شرکت 50 جراح و پزشک و به مدت 20 ساعت در یکی از بیمارستان های ترکیه انجام گرفت.
دوشنبه، 08 اسفند 1390 - 11:12
محققان نوعی سرکوب کننده مهم سرطان را کشف کردند
دانشمندان نوعی سرکوبگر توموری مهم را که حداقل در یک چهارم همه سرطان ها نقش دارد را کشف کرده اند، اگر این پروتئین سرکوبگر توموری( PTEN)، خاموش شده و یا آسیب ببیند سبب توسعه بسیاری از سرطان ها می شود.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:53
شکل گیری حافظه با توسعه سلول های بنیادی مورد هدف قرار می گیرد
محققان راز اینکه چگونه سلول های مغز می توانند هم خاطرات جدید را به یاد داشته باشند و هم خاطرات قدیمی را حفظ کنند را کشف کردند. آنها دریافتند که سلول های عصبی خاصی درمغز نقش های مشخصی در شکل گیری حافظه بسته به اینکه سلول های بنیادی عصبی تولید کننده آنها پیر هستند یا جوان، به عهده دارند.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:47
استفاده از اشعه ماورای بنفش در درمان پسوریازیس متوسط تا شدید
با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا ، استفاده از اشعه ماورای بنفش توسط متخصصین پوست ٬ به عنوان اولین  خط درمان پسوریازیس متوسط تا شدید در بیماران مرد و زن معرفی شده است.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:42
استراتژی های جدید برای درمان بیماریهای عفونی
سیستم ایمنی ، بدن را از طریق شناسایی و از بین بردن پاتوژن های مهاجم در برابرعفونت محافظت می کند. این دو استراتژی اساس روشهای مرسوم بالینی درمبارزه علیه بیماری های عفونی را تشکیل می دهند. در شماره اخیرمجله Science، Miguel Soares  از پرتغال با همکارانش پیشنهاد کردند که نیازاست استراتژی سومی به نام تحمل به عفونت درنظر گرفته شود تا درآن میزبان آلوده ازطریق کاهش آسیب بافتی و دیگر اثرات منفی ناشی از پاتوژن یا پاسخ ایمنی ، خود را از عفونت  درمقابل مهاجم محافظت کند.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:35
درمان نکروز سر استخوان با استفاده از سلول های بنیادی
نکروز سر استخوان ران (AVN) یک بیماری ناتوان کننده است که عمدتاً بر بیماران جوان تاثیر می گذارد و اغلب منجر به توسعه "استئو آرتریت ثانویه" می شود. پیشرفت های طب ترمیمی استراتژی های درمانی امیدوار کننده ای را با استفاده از سلول، داربست های زیستی  و عوامل فعال کننده زیستی ارائه می دهد  که ممکن است  نتایج بالینی را بهبود بخشد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 13:47
محققان معمای پروتئین های مرتبط با نارسایی قلبی را کشف کردند
مرگ ناگهانی قلبی خطری برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، به دلیل عدم کنترل کلسیم داخل سلولی قلب می باشد که می تواند منجر به نامنظم شدن ضربان قلب شود. یافته های جدید نشان می دهد که مکانیسم های درگیر دراین خطر تهدید کننده ی زندگی، امکانات جدیدی را برای مبارزه با آن ارائه می دهد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 13:41
ایجاد مراکز ذخایر زیستی، زیرساختی برای زیست فناوری
كنگره ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي به همت مركز ملي ذخاير ژنتيك و زيستي ايران و كارگروه زيست بانك‌هاي ستاد توسعه زيست فناوري، صبح چهارشنبه به مدت دو روز در محل پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي گشايش يافت و امروز، به کار خود پایان می دهد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:55
کشف جدیدی در مبارزه با بیماری هانتینگتون
محققان در دانشگاه ملی ایرلند به کشف علمی مهمی در مبارزه با بیماری هانتینگتون دست یافتند. این یافته های جدید، درمجله  PLoS Biology منتشر شده است.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:42
عملکرد جدید یک ژن شناخته درحس لامسه کشف شد
نورولوژیست های مرکز پزشکی مولکولی Max Delbrück  کشف کردند که یک ژن شناخته شده کنترل کننده تکوین عدسی درموش وانسان برای توسعه نورون های مسئول عملکرد حس لامسه نیز حیاتی است، آنها دریافتند که حس لامسه  موش هایی که در آنها ژن C-MAF در سلول های عصبی حذف شده بود، دچاراشکال شده است.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:37
بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی
گروهی از محققان موفق به بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده ازتبدیل سلول های بنیادی جنینی انسان به سلول های عصبی که تولید کننده دوپامین (یک انتقال دهنده عصبی در مغز) است شده اند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:45
تولید سلولهای بنیادی پرتوان القایی به منظورترمیم آسیب های نخاعی
محققان استرالیایی درتحقیقات سلول های بنیادی برای کمک به کسانی که مبتلا به آسیب طناب نخاعی جدی هستند به موفقیت هایی دست یافتند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:18
آزمایشات بالینی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف راه اندازی خواهد شد
شرکت سان برونو با همکاری موسسات تحقیقاتی دیگردرحال بررسی توانایی سلولهای بنیادی بند ناف در درمان بیماری های مؤثر بر کودکان می باشد.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:03
صفحه 14 از 27ابتدا   قبلی   9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه