بنیان

امیررضا اسکندری

شناسایی آنتی بیوتیک های جایگزین بدون ایجاد مقاومت در درمان عفونت ها
محققان دانشگاه میشیگان، جایگزین بالقوه ای برای آنتی بیوتیک های معمولی یافتند که می تواند با کاهش خطر مقاومت به آنتی بیوتیک با عفونت مبارزه کند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 12:59
سيب زميني تراريخته حاوي ژن پروانسولين انساني در كشور توليد شد
پژوهشگران دانشگاه تربيت مدرس موفق به توليد سيب‌زميني تراريخته حاوي ژن پروانسولين انساني شدند.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:50
وقتی که ساعت بیولوژیکی بدن خاموش می شود، سیستم ایمنی بدن هم کاهش می یابد
گفته می شود که که زمان همه چیز است، این ممکن است مخصوصا در توانایی مبارزه با بیماری ها درست بنظر آید. تحقیقات جدید ی که درمجله ایمنی منتشر شده نشان می دهد که موفقیت دفاع ایمنی میزبان در بخشی بستگی به ساعت بدن موجود زنده دارد." این مطالعه می تواند به طراحی استراتژی های درمانی برای بهینه سازی پاسخ ایمنی بدن و محافظت از بیماران درآسیب پذیرترین زمان منجر شود.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:40
درمان جدید آسیب های مغزی در حیوانات
با توجه به مطالعه منتشر شده در آکادمی نورولوژی آمریکا، یک داروی جدید در محافظت در برابر اثرات مضر آسیب مغزی تروماتیک (TBI) در موش های صحرایی ، تاثیر مثبتی نشان داده است.نویسنده این مطالعه "مایکل کافمن" ، از دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و عضو آکادمی آمریکا در این خصوص می گوید: " در حال حاضر درمان اولیه ای برای TBI وجود ندارد، بنابراین این تحقیق امیدهایی را برای درمان های موثر مغز و اعصاب ارائه می کند.

ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:32
ویتامین C ممکن است اثر پرتو درمانی را بر تومورهای مهاجم مغز افزایش دهد
تحقیقات اخیردردانشگاه اتاگو، ولینگتون نشان داده است که دادن دوز بالای ویتامین C به سلول های سرطانی مغز، آنها را به پرتو درمانی بسیار حساس می کند. این مطالعه به تازگی در Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:24
چهار داروی جدید مقابله با سرطان پروستات را تغییر می دهد
پس ازگذشت یک دهه ، چهار داروهای جدید می تواند به جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات که نوعی بیماری مزمن است کمک کند.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:53
نقص DNA میتوکندری عامل ناشنوایی ارثی
دانشمندان دانشگاه Yale مسیر مولکولی راکه سبب ناشنوایی ارثی می شود کشف کردند. به نظر می رسد جهش های DNA درمیتوکندری آبشار سیگنالینگی را آغاز کند، که سبب مرگ برنامه ریزی شده سلول می شود.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:48
Oct4 مصنوعی پروتئینی موثر در تبدیل ژن ها به سلول های بنیادی پرتوان می باشد
دانشمندان روشی را برای تولید و حفظ سلول های بنیادی با تقویت اثر یک پروتئین ضروری (Oct4) کشف کردند.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:36
مکانیسم دفاعی جدیدی در برابر ویروس ها و سرطان شناسایی شد
گروهی از دانشمندان مرکز تحقیقات روماتیسم برلین و دانشگاه ژنو مکانیزم جدیدی از چگونگی مقابله سیستم دفاعی بدن ما در مواجه با مهاجمان ویروسی کشف کردند. بهره برداری از این مکانیسم در تولید واکسن امید تازه ای برای پیشگیری و درمان بهتر بیماری های عفونی و سرطان ارائه می دهد.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 08:51
کمک به تحقیقات با استفاده ازمدل آزمایشگاهی بیماری آلزایمر
شیوه جدیدی برای مطالعه بیماری آلزایمر در آزمایشگاه توسط دانشمندان در ولکام تراست و موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا در کمبریج در حال توسعه است که به محققان کمک خواهد کرد به وضوح نحوه پیشرفت بیماری را درزندگی واقعی ببینند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 14:04
روشی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی
تحقیقات جدیدی به منظورهدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی که تصور می شود مسئول مقاومت به درمان وعود بیماری است صورت گرفته است. این مطالعه، که درمجله Cancer Cell منتشر شده است، بینش جدیدی را نسبت به مکانیسم های مرتبط با بقای سلول های بنیادی سرطانی خون و شناسایی هدف های درمانی بالقوه فراهم می کند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 13:57
رده جدیدی از سلول بنیادی درNIH به ثبت رسید
دانشگاه میشیگان اعلام کرد یک رده از سلول های بنیادی جنینی انسانی را درفهرست موسسه ملی بهداشت (NIH) ایالات متحده به عنوان بخشی از یک تلاش مستمر به منظور توسعه درمان بیماری های تهدید کننده حیات ثبت کرده است.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:56
نتایج تحقیق در گورخرماهی کلید ی برای ترمیم بیماری های جدی چشم
محققان دانشگاه میشیگان مکانیسم هایی را مورد بررسی قرار دادند که قادر به ترمیم شبکیه آسیب دیده گورخرماهی پس ازآسیب هستند این استراتژی های جدید یک روز درانسان نیز قابل انجام است و به پزشکان در کاهش سرعت و یا تغییر شرایط بیماریهایی مانند انحطاط ماکولا و گلوکوم کمک خواهد کرد.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:53
ساخت استخوان با کمک غضروف
محققان ارتوپدی با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو (UCSF)، راه جدیدی را برای بازسازی استخوان پیدا کرده اند که بسیار امیدوارکننده است. پیوند غضروف باعث القاء استخوان می شود درواقع با استخوان میزبان ادغام شده  و آن را رگزایی می کند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:48
امید به استفاده از سلولهای بنیادی برای مبتلایان به سرطان
بیمارستان های دانشگاه کمبریج در بریتانیا باهمکاری بانک سلامت Virgin در یک عمل ابتکاری برای مبارزه با طیف وسیعی از سرطانها به روش های سلول درمانی شروع به فعالیت جدی کرده اند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:41
صفحه 15 از 27ابتدا   قبلی   10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه