reza

دانشمندان ژن کندکننده ارتباطات سلول های مغز در بیماران اوتیسم را کشف کردند
دانشمندان در موسسه تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان دانشگاه مک مستر با همکاری بیمارستان کودکان یک ناحیه مهم در پروتئین DIXDC1 کشف کرده اند که به سلول های مغز جهت ایجاد ارتباطات صحیح سیناپسی در طول تکوین کمک می کند.
یکشنبه، 23 آبان 1395 - 12:30
مدل جدید برای مطالعه بیماری التهابی روده در نمونه های بیماران
بیماری التهابی روده (IBD) یک بیماری پیچیده است که نیازمند یک عمر مراقبت بوده و خطر ابتلا به سرطان را در فرد افزایش می دهد اما دلایل آن هنوز هم کشف نشده است.
شنبه، 22 آبان 1395 - 12:00
ارتباط بین سطح پایین ویتامین D و سرطان مثانه
با توجه به یک بررسی سیستماتیک از هفت مطالعه که در کنفرانس سالانه غدد درون ریز در برایتون ارائه شده کمبود ویتامین D باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه می شود.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 08:45
پیشرفت محققان در درمان کم خونی داسی شکل
گروهی از محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد از یک ابزار ویرایش ژن به نام CRISPR جهت ترمیم ژنی استفاده کرده که باعث بیماری سلول داسی شکل در سلول های بنیادی انسانی می شود.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 08:15
کنترل سرنوشت سلول های بنیادی توسط میتوکندری
زمانی که روده در حالت التهابی و یا استرس دائمی است، سلول های بنیادی به طور دائمی بیش از حد تحریک به بازسازی شده، که این می تواند رشد تومورها را تسهیل کند.
ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 - 08:30
مطالعه ارتباط مولکول RNA کوچک با عوارض بارداری
خانواده ای از RNA های کوچک تکوین سلول هایی که در نهایت به جفت ( یک عضو است که اکسیژن و مواد مغذی از مادر به جنین انتقال می دهد) تبدیل می شوند را تحت تاثیر قرارمی دهند که می تواند منجربه عوارض جدی حاملگی شود.

یکشنبه، 16 آبان 1395 - 15:57
صفحه 2 از 2ابتدا   قبلی   1  [2]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه