موسی کهتری

کشف مکانیسم پیری برای سلول های بنیادی خون ساز
با انتقال سلول های بنیادی خون ساز پیش رده موش(سلول های بنیادی خون ساز پیر شده) به ریز محیط مغز استخوان موش های جوان، نشان داده شده است که الگوی بیان ژن سلول های بنیادی برای سلول های بنیاید خون ساز جوان، مجددا جوان سازی شده است. از طرف دیگر، عملکرد سلول های بنیادی خون ساز پیر شده در نیچ مغز استخوان جوان احیا نشد.
ﺳﻪشنبه، 09 دی 1399 - 08:30
هدف قرار دادن سلول های اندوتلیالی می تواند به مقابله با علایم COVID-19 کمک کند
فرضیه ای بوسیله محققین دانشگاه استونی بروک ارائه شده است که حاکی از این است که برای بیماران مبتلا به COVID-19 که دچار مشکلات ریوی شدید هستند، هدف قرار دادن سلول های اندوتلیالی به عنوان سلول های پوشاننده عروق و تنظیم کننده تبادل اکسیژن بین مجاری هوایی و جریان خون، می تواند رویکرد جدیدی برای احیای عملکرد طبیعی ریه ها باشد.
ﺳﻪشنبه، 09 دی 1399 - 08:00
نقش IRF7 در سرکوب خون سازی تحت استرس از طریق CXCR4
سلول های بنیادی خون ساز در شرایط ثبات به صورت خاموش هستند و تحت شرایط استرس شروع به تکثیر و گسترش می کنند تا سیستم خونی را تقویت کنند.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 11:00
آبشار مولکولی حفاظت شده از نظر تکاملی که تمایز تروفواکتودرمی را در پستانداران کنترل می کند
درک فعلی ما از فرایندهای تخصصی شدن سلول ها که طی مراحل اولیه تکومین پستانداران رخ می دهد عمدتا از مطالعات مبتنی بر موش ها ناشی می شود؛ با این حال، آنالیزهای بیان ژنی نشان داده است که مکانیسم های کنترل کننده تخصصی شدن اولیه سلول ها ممکن است بین موش و سایر پستانداران از جمله انسان متفاوت باشد.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 10:30
تحقیقات ترس سرطانی شدن سلول های بنیادی در سلول درمانی ها را از بین می برد
تحقیقات پیشگامانه اخیر منجر به دستاوردهایی شده است که نگرانی ها در مورد این که سلول های بنیادی انسانی می توانند حامل جهش های سرطان زا باشند را از بین می برد.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 10:00
کنترل تمایز سلول های بنیادی پرتوان به واسطه میکروRNAها
کلاستر پلی سیسترونیک miR-183/96/182، یک کلاستر میکروRNA حفاظت شده از نظر تکاملی است که شامل سه عضو بسیار مشابه است که ممکن است شبکه تنظیمی حیاتی را طی تمایز سلول های بنیادی پرتوان به بافت های عصبی و اندام های حسی ارائه کنند.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 09:30
وجود سلول های بنیادی خون ساز در پرده مننژ مغزی
در حالی که خون سازی به طور معمول در مغز استخوان صورت می گیرد، سلول های بنیادی و پیش ساز به طور منظم این نیچ یا ریز محیط را ترک کرده و از طریق خون در سراسر بدن به گردش در آمده و به طور فعال در بخشی از پاسخ های ایمنی مشارکت می کنند.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 09:00
افزایش استفاده از فاکتورهای رونویسی برای تمایز سلول های iPS
دانشمندان روشی را برای تولید صدها نوع سلول مختلف از سلول بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) با استفاده از عوامل رونویسی ایجاد کرده اند.
یکشنبه، 07 دی 1399 - 08:30
مفید بودن رادیکال های آزاد برای مغز، دیدگاه های جدید در مورد مکانیسم های نوروپلاستیسیتی
مولکول های اکسیژن فعال یا همان رادیکال های آزاد عموما به مضر شناخته می شوند. اما مطالعه ای جدید نشان داده است که این رادیکال های آزاد فرایندهای سلولی را کنترل می کنند که برای توانایی سازش پذیری مغز(حداقل در موش) مهم هستند.
شنبه، 06 دی 1399 - 10:00
سرمایه گذاری عظیم برای سلول درمانی سیروز کبدی
یک مرکز تحقیقاتی در انگلستان 26 میلیون پوند را برای تحقیقات بیشتر در مورد سلول درمانی مبتنی بر ماکروفاژ برای سیروز کبدی تأمین کرده است.
شنبه، 06 دی 1399 - 09:30
میکروربات‌هایی که خود را از سیستم ایمنی بدن پنهان می‌کنند
میکروربات‌ها این ظرفیت را دارند که آینده پزشکی را به صورت اساسی تغییر دهند. کوچک بودن میکروربات‌ها به آنها امکان می‌دهد تا مسیر خود را در محیط های پیچیده و بسته پیدا کنند و داروها را به نواحی حساسی برسانند که دسترسی به آنها دشوار است.
شنبه، 06 دی 1399 - 09:00
وزیکول های خارج سلولی مشتق از سلول های بنیادی به درمان خونریزی مغزی نوزادن زودرس کمک می کنند
خونریزی درون مغزی(IVH) یا به طور عام تر خونریزی مغزی یک مشکل خطرناک و متداول در نوزادانی است که تولدی زودرس دارند؛ بویژه آن هایی که بیش از ده هفته زودتر بدنیا می آیند.
شنبه، 06 دی 1399 - 08:30
امیدوار کننده بودن ویرایش ژن برای کم خونی داسی شکل
محققین نتایج اولیه ای را دال بر امیدوار کننده بودن فناوری ویرایش ژن در مورد بیماری دردناک و ارثی کم خونی داسی شکل بدست آورده اند که میلیون ها نفر(بویژه افراد سیاه پوست) را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
شنبه، 06 دی 1399 - 08:00
پاشنه آشیل سلول های بنیادی سرطانی
با بکار گیری کولونوسکوپی تشخیص اولیه سرطان کولون راحت تر شده است و در نتیجه نرخ اشکال پیشرفته این بیماری نیز سال به سال در حال کاهش است؛ زیرا با شناسایی بافت های پیش سرطانی می توان خیلی سریع آن ها را برداشت. در حالی که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است اما کماکان جزء یکی از کشنده ترین سرطان ها محسوب می شود.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 12:00
ویروس  SARS-CoV-2  التهاب، طوفان سیتوکینی و استرس را در سلول های ریوی آلوده القا می کند
پژوهشگران در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی دانشگاه دوسلدورف، یک رویکرد بیوانفورماتیک را روی داده های ترانسکریپتومی سلول های اپی تلیالی ریوی انسانی آلوده به SARS-CoV-2 انجام داده اند. این متا-آنالیز فرایندهای زیستی تحت تاثیر قرار گرفته متعددی را در ریه ها نشان داده است که بدون شک در مورد سایر اندام های آلوده به این ویروس مانند قلب و کلیه نیز قابل بسط است.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 11:30
صفحه 13 از 582ابتدا   قبلی   8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه