رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری کودک را مستعد ابتلا به دیابت می کند
کارشناسان در حال حاضر می دانند که زنان باردار نباید برای دو نفر غذا بخورند. این مطالعه براهمیت یک رژیم غذایی سالم به عنوان روشی برای اجتناب از افزایش انسولین و قند خون در کودک، که هر دو ازشاخص های خطر ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک هستند، تاکید می کند. کیفیت رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر رشد جنین و همچنین میزان انسولین و قند خون در هنگام تولد تاثیراساسی دارد.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:35
پروستاگلاندین E2 سبب تسریع تولید سلول های بنیادی خونی پس از پیوند می شود
براساس مطالعه ای که درمجله سلول های بنیادی منتشر شده است، دانشمندان مرکز پزشکی روچستر در حال آزمایش یک روش جدید برای بهبود سرعت افزایش سلول های خونی بیماران در دوره نقاهت پس از پیوند سلول های بنیادی می باشند.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:30
دارو درمانی با فناوری نانو امیدی برای درمان سرطان در کودکان
مجله Molecular Pharmaceutics دراین ماه، نتایج امیدوار کننده ای را از مرکز تحقیقات سرطان و گروه فنی و مهندسی دانشگاه Delaware در مورد پتانسیل فناوری نانو برای انتقال داروهای شیمی درمانی با روشی که سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم هدف قرار دهد، گزارش کرد.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:24
به تاخیرانداختن جداسازی بند ناف برای نوزادان نارس توصیه می شود
با توجه به گزارش منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology ، شواهد ،منافع تاخیر در جداسازی بند ناف از نوزادان نارس را تایید می کند.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:18
داروی سرطان تیروئید تاییدیه FDA را دریافت کرد
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به داروی cabozantinib (Cometriq) برای سرطان متاستاتیک تیروئید تاییدیه داد، هرچند که این دارو منجربه افزایش بقای کلی درمطالعات بالینی نشده است.
پنجشنبه، 16 آذر 1391 - 12:14
امکان تست داروهای سرطانی بر روی موش‌های آزمایشگاهی
در انیستیتو پاستور ایران فراهم شد؛
امکان تست داروهای سرطانی بر روی موش‌های آزمایشگاهی در پژوهشکده شمال کشور انیستیتو پاستور ایران ممکن شد.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 11:02
کشف دو پروتئین که به سالم نگه داشتن سلول ها کمک می کند
دانشمندان در موسسه پژوهشی(TSRI) Scripps ، کشف کردند که چگونه دو پروتئین به ایجاد اندامکها و یا زیر واحد های تخصصی داخل یک سلول، که نقش حیاتی در حفظ سلامت سلول دارند، کمک می کند. این کشف راهگشای تحقیق بر روی موادی است که می تواند درتشکیل این اندامکها تداخل کرده و منجر به درمان های جدید برای سرطان شود.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:56
پاسخ سیستم ایمنی بدن در درمان جدید سرطان مغز اختلال ایجاد می کند
براساس تحقیقات صورت گرفته
برای اولین بار، محققان نشان داده اند که واکنش سلول های کشنده طبیعی (NK) سیستم ایمنی در روند ویروس درمانی گلیوبلاستوما ، روش جدیدی که برای درمان سرطان بدخیم مغزی با تزریق ویروس به تومورانجام می شود، اختلال ایجاد می کند.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:43
داروی دیابت می تواند آسیب مغزی پس از سکته را کاهش دهد
در یک مطالعه انجام شده درموش، دانشمندان موسسه کارولینسکا سوئد درمان جدیدی را کشف کردند که ممکن است آسیب های مغزی پس از سکته را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. این داروی پیشنهادی در حال حاضر برای درمان دیابت نوع 2 تایید شده است. با این حال، دانشمندان امیدوارند که این نتایج جدید که در مجله علمی دیابت ارائه شده است امکان آسیب مغزی پس از سکته مغزی در گروه های بیمار با خطر بالای سکته مغزی را کاهش دهد.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:34
طرح منحصر بفرد «تولید اعضای پیوندی انسان در بدن حیوانات» کلید خورد
با حضور رییس‌جمهور در پژوهشکده زیست‌فناوری رویان
رییس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با اشاره به تولد نسل سوم حیوانات تراریخته رویان با قابلیت تولید پروتئین‌های نوترکیب در شیر آنها از اجرای طرح بزرگ تولید اعضای پیوندی انسان در بدن حیوانات دستورزی شده ژنتیکی در پژوهشکده خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 14 آذر 1391 - 13:13
کشف منبع جدید برای سلولهای بنیادی/ درمان بیماریها ساده‌تر می‌شود
در پیشرفتهای اخیر گروهی از محققان دانشگاه کمبریج از خون بیمار سلولهای بنیادی شخصی گرفته شده و از آن برای درمان تعداد وسیعی از بیماریها استفاده می‌شود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 14:21
کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان با نمایه ایی جدید از ویتامین D
مطالعه جدید منتشر شده در مجله Genetic Testing and Molecular Biomarkers نشان می دهد که محققان شکل تغییریافته ای از گیرنده های ویتامین D را شناسایی کرده اند که در برخی از افراد ممکن است خطر بروز پوکی استخوان را کاهش دهد.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:50
درمان های جدید اختلالات روانی با تنظیم ژنی در تکوین مغز
گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو و انستیتو پاستور پاریس، روش جدیدی را برای توصیف تکوین وابسته به زمان مغز براساس گروه های ژنی منسجم (CGGs) و فاکتورهای رونویسی (TFS) مطرح کردند. این یافته می تواند به طراحی دارویی جدید برای اختلالات روانی مانند اختلالات طیف اوتیسم (ASD) و اسکیزوفرنی منجرشود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:43
تشخیص خطر ابتلا به سرطان پستان با آزمایش های ژنتیکی
در آینده ایی نزدیک؛
در حالی که تشخیص سرطان پستان به لطف تست های جدید آسان تر شده است ، مطالعات بیشتری باید برای اطمینان از صحت تشخیص و ارزیابی خطر در آینده انجام شود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:39
ثبت 12 گونه ژن باکتری‌های گرگان در بانک ژن جهانی
محققان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان موفق به ثبت نهایی 12 گونه ژن در بانک ژن بین المللی NCBI شدند.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 08:49
صفحه 921 از 1013ابتدا   قبلی   916  917  918  919  920  [921]  922  923  924  925  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه