تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مهر 1394
تخصیص بودجه برای استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعه اوتیسم

  تخصیص بودجه برای استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعه اوتیسم

انستیتو ملی سلامت(NIH) بودجه ای معادل 13 میلیون دلار را به محققین در دانشگاه کالیفرنیا اهدا کرده اند تا از تکنولوژی های بر مبنای سلول های بنیادی برای مطالعه اوتیسم و سایر بیماری های ذهنی استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، بسیاری از اختلالات ذهنی از جمله اوتیسم به شدت فرد را تحت تاثیر قرار می دهند و گهگاه این امر به شدت تحت تاثیر ژنتیک فرد قرار دارد. چالشی که مدت هاست وجود دارد تعیین نوع و درجه این تنوع و تاثیر است که در حال حاضر امکان ارزیابی آن ها به دلیل مشکلاتی که در شبیه سازی مدل های سلولی و جانوری برای این بیماری ها وجود دارد، فراهم نیست.

سلول های بنیادی پرتوان القایی تولید شده از بافت بیمار منبع سلولی امیدوار کننده ای را ارائه می دهند، زیرا این سلول ها دارای الگوی های ژنومیک فردی این تنوع و  مختص به هر بیمار هستند که می توانند دلایل مختلف این بیماری ها را نشان دهند. با این حال مشکل بزرگی که وجود دارد این است که این سلول ها نتایج متفاوتی را به دلیل تفاوت در ساختارهای ژنتیکی سلول های بیماران  نشان می دهد و تکنیک ها و رویکردهای آزمایشگاهی  استفاده شده برای تولید انواع سلول های مناسب و به وسیله آزمایشگاه های مختلف منجر به نتایجی شده است که اغلب به دلیل هتروژنی سلولی پیوستگی لازم را ندارند. روش مورد استفاده به وسیله محققین در سن دیگو کالیفرنیا این مشکلات را برطرف خواهد کرد. در ابتدا آن ها این تنوعات ژنومیک مربوط به بیماری را به یک پیش زمینه ژنومیک ساده منتقل خواهند کرد و دوم این که ابزاری که آن ها می سازند بعد از این که محققین از کامل بودن آن اطمینان حاصل کردند، می تواند در آزمایشگاه های مختلف  برای مطالعه این اختلالات مورد استفاده قرار گیرد. تکرار پذیری و استحکام کلید کشف های علمی است تا بتوان یافته های علمی را با هم مقایسه کنیم. NIH این بودجه را مبلغی ناچیز برای محققینی می داند که به دنبال اکتشافات سلولی و ایجاد ابزارهای مطالعات لازم با استفاده از سلول های بنیادی برای بیماری های مختلف هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه