تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مرداد 1397
وزنه برداران آماتور بعد از استفاده از ترکیبات استروئیدی قوی دچار بیماری قلبی می شوند

  وزنه برداران آماتور بعد از استفاده از ترکیبات استروئیدی قوی دچار بیماری قلبی می شوند

پزشکان می گویند وزنه برداران آماتور بعد از استفاده از ترکیبات استروئیدی قوی(آنابولیک-آندروژنیک) دچار مشکلات قلبی شدید می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، استروئیدهای آنابولیک-آندروژنیک مشتقات سنتتیک هورمون مردانه سنتتیک هستند. آن ها معمولا برای درمان سطوح غیر طبیعی و پایین تستوسترون، تحلیل رفتن عضلات به دلیل عفونت ویروسی و کم خونی ناشی از نارسایی مغز استخوان یا کلیه استفاده می شوند. اما یکی از کاربردهای وسیع آن ها، استفاده بوسیله ورزشکاران برای افزایش حجم عضلانی شان است.

اما در این مورد خاص مشاهده شد که فردی 60 ساله به دلیل مشکلات و تنگی نفس بعد از پنومونی انقباضی تحت مراقبت شدید قرار گرفت. زمانی که وی برای رقابت در وزنه برداری مقادیر و دوز بالایی از تستوسترون را مصرف کرد و به صورت غیر قانونی مورد تزریق سلول های بنیادی از مربی اش قرار گرفت. تست های صورت گرفته روی وی نشان داد که وی دچار کاردیومیوپاتی غیر ایسکمی شده بود، که مشکلی است که طی آن عضلات قلبی ضعیف شده و پیام رسانی الکتریکی نیز در آن ها مختل می شود.

مصرف این مکمل های استروئیدی می تواند حتی در بیمارانی که هیچ گونه ریسک فاکتور مربوط به آن را ندارند مشاهده شود که این امر در مورد کسانی که دوز بالای این مکمل ها را مصرف می کنند بیشتر مشاهده می شود. این بیماران ناچار به استفاده از انواع متعدد داروها برای درمان مشکلات شان هستند و ناچارند از دفیبریلاتورهای کاردیوورتر استفاده کنند که یک دستگاه قابل حمل است که ریتم قلبی را مونیتور می کند و در صورت بی نظم شدن آن را تثبیت می کند. طی شش ماه چک آپ و درمان، شرایط وی بهبود یافت اما هنوز هم علایم را نشان می داد. این مطالعه نشان می دهد که استفاده از مکمل های استروئیدی نه تنها در جوان ها بلکه در پیرها نیز خطر بیماری و سکته را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه