تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 مرداد 1399
بررسی مولتی اومیکس برای نشان دادن مشخصه های سلول های آلوده به ویروس ایدز در شرایط درون تنی

  بررسی مولتی اومیکس برای نشان دادن مشخصه های سلول های آلوده به ویروس ایدز در شرایط درون تنی

برای ریشه کن کردن عفونت HIV-1، نشان دادن مشخصه های دقیق و ناهمگونی سلول های آلوده به HIV-1 در شرایط درون تنی(in vivo) امری بسیار مهم است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه، یک مدل موشی انسانی شده پیوند شده با سلول های بنیادی خون ساز آلوده به HIV-1 مدیفه شده ژنی برای نشان دادن مشخصه های متعدد سلول های تولید کننده HIV-1 در شرایط درون تنی استفاده شد.

در این پژوهش، محققین دانشگاه توکیو سلول های آلوده به HIV-1 را مورد آنالیزهای مولتی اومیکس قرار دادند. نتایج توصیف کننده مشخصه های متعدد سلول های تولید کننده HIV-1 در شرایط درون تنی است که می توانند سرنخ هایی را در مورد درمان HIV-1 ارائه دهند.

نتایج مطالعه نشان دهنده حضور منابع بالقوه در موش های انسانی آلوده بود. هم چنین نتایج نشان دهنده حضور HIV-1 بود که درون نواحی باز کروماتین تلفیق شده بودند و این نشان دهنده ارتباط آن ها با مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی درون این جایگاه ها بود. هم چنین توالی یابی دیجیتالی RNA نیز تعداد کپی های کامل رونوشت ویروسی در سلول های تولید کننده HIV-1 در شرایط درون تنی را نشان داد و در نهایت نشان داد که ژن هایی وجود دارند که بیان آن ها در بین سلول ها آلوده و غیر آلوده متفاوت است.

این اولین مطالعه ای بوده است که ابعاد متعدد سلول های تولید کننده HIV-1 را توصیف کرده است و اولین بررسی جامع مشخصه های سلول های آلوده به HIV-1 در شرایط درون تنی بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه