(آرشیو ماه آذر 1392)
ژن درمانی، مؤثر در بهبود اختلالات پیشرفته قلبی
محققین گزارش کردند که ژن درمانی با یک دوز از ژن AAV1/SERCA2a موجب بهبود نقص های پیشرفته قلبی در بیماران می گردد.
یکشنبه، 03 آذر 1392 - 08:30
ترمیم عصبی بعد از آسیب طناب نخاعی در لامپری ها ممکن است راه گشای ترمیم عصبی در انسان باشد!
ماهی ها برخلاف انسان ها می توانند به دنبال آسیب در طناب نخاعی شان، ارتباطات عصبی را بازسازی کنند و حرکت طبیعی را از سر گیرند.
یکشنبه، 03 آذر 1392 - 08:00
خونریزی نا متعارف علامت ابتلا به سرطان رحم
فوق تخصص زنان و زایمان
یک فوق تخصص زنان و زایمان گفت:برخی سرطان‌ها مانند سرطان پستان، ممکن است تحت تاثير مسايل ژنتيک قرار بگيرد اما سرطان دهانه رحم به تماس جنسی و وجود ويروس پاپيلومای انسانی وابسته است که عامل اصلی ابتلا به اين بيماری به حساب می آید.
یکشنبه، 03 آذر 1392 - 00:09
سلول های بنیادی چربی قهوه ای و درمان دیابت و چاقی
دانشمندان موفق به کشف سلول های بنیادی از بافت چربی قهوه ای بالغین شدند که در کاهش میزان گلوکز و درمان احتمالی دیابت مؤثر خواهد بود.
شنبه، 02 آذر 1392 - 17:00
عامل خطرناک ژنتیکی جدیدی را برای بیماری های روانی شدید شناسایی شد
محققین انستیتو Feinstein عامل خطرناک زنتیکی جدیدی را برای شیزوفرنی و اختلال دوقطبی به نام NDST3 شناسایی کرده اند.
شنبه، 02 آذر 1392 - 14:18
راهکار جدید برای  تولید داروی سرطان مغز
سرطان کشنده مغزبه درمان طولانی مدتی نیاز دارد که احتمال موفقیت آن نیز کم است. محققان در رابطه با رشد این تومور مهاجم ماده جدیدی را کشف کرده اند.
شنبه، 02 آذر 1392 - 13:39
تایید ایمنی سلول درمانی نارسایی قلبی با همکاری دانشمند ایرانی
مطالعات جدید با همکاری دانشمند ایرانی نشان می‌دهد سلول‌های بنیادی مزانشیمال به اندازه سلول‌های مغز استخوان برای درمان بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی ایسکمیک، ایمن هستند.
شنبه، 02 آذر 1392 - 13:01
ایران رکورد دار نگهداری آرکی ها در آسیا
ایران رکوردار نگهداری و ذخیره سازی میکروارگانیسم های آرکیایی در آسیا و جهان است. بنا برآخرین گزارشات منتشر شده توسط فدراسیون جهانی کلکسیونهای کشت یا WFCC، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با نگهداری بیش از 220 سویه آرکیائی که عمده آنها از جدایه های بومی ایران هستند پس از کشورهای اسپانیا، آلمان و ژاپن در مقام چهارم جهان و دوم آسیا قرار دارد.
شنبه، 02 آذر 1392 - 12:31
استفاده از سلول های بنیادی تک هسته ای مغز استخوان عملکرد قلب را بهبود نمی بخشد
مطالعات صورت گرفته با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان به منظور درمان قلب انفارکته حاکی از کارآیی پایین این سلول ها در این زمینه است.
شنبه، 02 آذر 1392 - 08:10