اخبار بین المللی

ایجاد دارویی بالقوه برای یک اختلال نادر با استفاده از مینی مغزهای مشتق از سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه کالیفرنیا می گویند که با استفاده از مینی مغزهای ایجاد شده با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از بیماران، توانسته اند یک کاندیدای دارویی را برای یک اختلال نادر اما خطرناک عصبی شناسایی کنند که سلول های ناکارآمد را با سرکوب یک تغییر شیمیایی حیاتی، سرکوب می کند.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 08:30
سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی و فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز برای آسیب عصب بینایی: ارزیابی بیومکانیکی
درمان آسیب عصب بینایی با استفاده از BDNFو پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی پیشرفت هایی را داشته است، اما آنالیزهای بیومکانیکی در این زمینه محدود بوده است.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 08:00
ژن درمانی عملکرد بینایی را در مدل موشی LCA1 احیا می کند
انسان های دچار نقص در پروتئین retGC1 از بیمار Leber congenital amaurosis-1 یا LCA1 رنج می برند که اختلالی است که موجب اختلالاتی بینایی شدید در ابتدای نوزادی می شود.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 07:30
پاپیلای رأسی دندان درمانی برای آسیب های نخاعی
سلول های بنیادی پاپیلای رأسی دندان امیدواری های زیادی را برای درمان آسیب های بافت عصبی مانند آسیب های نخاعی ایجاد کرده است. این سلول ها از ستیغ عصبی مشتق می شوند و مارکرهای نوروژنیک بی شماری را بیان می کنند و رشد نوریتی و آکسونی را وساطت می کند.
چهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 07:25
شناسایی ژن های شروع کننده تکوین اولیه انسان
تیمی بین المللی از محققین در انستیتو کارولینسکا برای اولین بار همه ژن های فعال شده در اولین روزهای تخم لقاح یافته انسانی را نشان داده اند. این مطالعه می تواند درک عمیق تری از تکوین اولیه جنین در انسان ارائه دهد و یافته های آن به ایجاد درمان های جدید علیه ناباروری کمک کننده باشد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 12:00
ترکیبی که تومورها را به پرتودرمانی و شیمی درمانی حساس می کند
در برخی از بیماران، سرطان های مهاجم می توانند به پرتودرمانی و شیمی درمان مقاوم شوند. در مطالعه ای جدید در دانشگاه کالیفرنیا محققین مسیری را شناسایی کرده اند که موجب این مقاومت می شود و از طرف دیگر موفق با شناسایی داروی درمانی جدید برای هدف قرار دادن این مسیر شده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 11:00
مفید بودن داروهایی که تلومراز را هدف قرار می دهند در درمان میلوفیبروزیس
داروی Imetelstat، دارویی است که تلومراز را هدف قرار می دهد و ارزش بالایی را در درمان بیماران مبتلا به میلوفیبروزیس نشان داده است.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 10:30
افزایش خطر سرطان با استفاده از دارو برای عفونت های قارچی در پیوند ریه
طبق مطالعه در دانشگاه سان فرانسیسکو تجویز داروی وریکونازول که معمولا برای عفونت های قارچی افرادی صورت می گیرد که متحمل پیوند ریه شده اند، به طور معناداری خطر سرطان پوست و حتی مرگ را در آن ها افزایش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 10:00
کشف پروتئینی که تکوین عضلات قلبی را تنظیم می کند
بی شک می توان گفت که سخت کوش ترین عضلات بدن ما که به طور مستمر و بی وقفه مشغول کار کردن و تپیدن هستند، عضلات قلبی هستند که با عملکردشان مواد غذایی را به سایر اندام ها می رسانند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:45
هشدار در مورد توریسم سلول های بنیادی
نورولوژیست ها در دانشگاه اوهایو از پزشکان خواستار شده اند که بیماران خود را در مورد عواقب استفاده از سلول درمانی های غیر قانونی که اکثر آمریکایی ها برای درمان بیماری های لاعلاج شان به آن ها روی آورده اند و بدین منظور حتی به خارج از آمریکا نیز سفر می کنند، هشدار دهند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:30
امیدواری برای درمان نابینایی ناشی از فقدان سلول های بنیادی لیمبال
شماری از بیماری هایی که منجر به نابینایی می شوند می توانند به وسیله سلول های پیوند شده از حفره دهانی درمان شوند. یافته های جدید استفاده از این درمان را در کشورهای در حال توسعه که فراوانی این پدیده رو به افزایش است مقدور می سازد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:15
استفاده از دنده های پرینت شده سه بعدی برای بیماران سرطانی
بعد از این که یک مرد اسپانیای 54 ساله مبتلا به سارکومای دیواره قفسه سینه شناخته شد، جراحان تصمیم به برداشتن جناغ و بخشی از دنده های وی و جایگزینی آن با ایمپلنت کردند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:00
هدف قرار دادن تولید گلوکز در کبد ممکن است منجر به درمان های جدید برای دیابت شود
قند خون بالا ویژگی اصلی دیابت نوع دو و دلیل اصلی بسیاری از اختلالات مانند نارسایی کلیوی، بیماری های قلبی و نابینایی است. اغلب درمان های دیابتی در صددند که سطوح قند خون را طبیعی نگه دارند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 08:29
تنوع در برنامه های سلولی که سلول های بنیادی سرطانی و طبیعی را کنترل می کنند
در سینه، سلول های بنیادی سرطانی و سلول های بنیادی طبیعی می توانند از انواع سلول های مختلف بوجود آیند اما برنامه های سلولی مرتبط با آن ها مجزا است. محققین در انستیتو Whitehead می گویند که تفاوات بین این برنامه های سلول های بنیادی ممکن است به اندازه کافی بارز باشد که از آن ها برای ایجاد درمان در آینده استفاده کنیم.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 11:00
مختل کردن  یک ماشین سلولی حیاتی ممکن است موتور سرطان های کشنده را از کار بیاندازد
سرطان همانند ماشین فراری است که پدال گاز آن گیر کرده و لحظه به لحظه بر سرعت آن افزوده می شود و از کنترل نیز خارج شده است. اغلب درمان های سرطانی هدفمند به دنبال ترمیم این پدال گاز و خنثی کردن این رفتار تهاجمی تومور هستند. اما برای اغلب سرطان ها این پدال گاز به راحتی ترمیم نمی شود و در نتیجه جایگزین های درمانی دیگری مورد نیاز است.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 10:00
صفحه 590 از 850ابتدا   قبلی   585  586  587  588  589  [590]  591  592  593  594  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه