تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1390
سلول درمانی با هدف کاهش آسیب سکته مغزی

  سلول درمانی با هدف کاهش آسیب سکته مغزی

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که سلول های بنیادی می توانند شدت سکته مغزی و صدمه را با ترشح عوامل تغذیه ای که به سیگنال ها و عوامل رشد کمک می کنند تا سلول های آسیب دیده را زنده نگاه دارند کاهش دهند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از healthcanal.com ، در مرکز سلول درمانی GHSU حدود 140 بیمارمبتلا به سکته مغزی شدید دریک کارآزمایی بالینی با استفاده از تکنیک  MultiStem  ثبت نام کرده اند. برخی از شرکت کنندگان در گروه کنترل وارد می شوند و برخی نیزتزریق داخل وریدی سلول های بنیادی را در دو دوزمختلف برای مطالعه ارزیابی ایمنی واثربخشی آن دریافت خواهند کرد.
محققان GHSU حدود هشت سال است که بر روی سلول های بنیادی در مدل های حیوانی درحال مطالعه هستند.
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که این سلول های بنیادی می توانند شدت سکته مغزی و صدمه را با ترشح عوامل تغذیه ای که به سیگنال ها و عوامل رشد کمک می کنند تا سلول های آسیب دیده را زنده نگاه دارند کاهش دهند. کاهش التهاب، سلول های آسیب دیده مغزرا هدف قرارداده و به رشد عروق خونی جدید که موجب برقراری مجدد خون و اکسیژن به منطقه آسیب دیده می شود کمک می کند. این سلول ها همچنین به نظرمی رسد پاسخ طحال را به سکته مغزی که سلول های ایمنی بیشتری را به مغز می فرستد کاهش دهند. این سلول های بنیادی به نظرنمی رسد به طورمستقیم سلول های مغزی جدیدی بسازند ویا برای طولانی مدت درمغزباقی بمانند.اما براساس مطالعات پیش بالینی اثرات شفا بخش پایداری دارند.
David C. Hess مدیر این پروژه گفت: ما امیدواریم که سلول های بنیادی به درمان بهتر و سریع تر بیماران کمک کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه