(آرشیو ماه تیر 1393)
شناسایی مکانیسم تهاجم تومور مغزی در امتداد عروق خونی ممکن است منجر به درمان های جدیدی برای سرطان شود
مطالعه ای با استفاده از موش نشان داده است که سلول های گلیوبلاستمای مهاجم می توانند از عروق خونی مخ طی مراحل اولیه پیشرفت بیماری استفاده کنند و به سد محافظ مغزی آسیب برسانند. این یافته های می تواند منجر به ایجاد راه های جدید برای ازبین بردن تومور شود به نحوی که سریع تر بتوان این سلول های کشنده را شناسایی کرد.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 08:45
شبیه سازی نیچ سلول های بنیادی
سال ها است که محققین سعی در آشکار ساختن مکانیسم هایی دارند که عملکرد و تمایز سلول های بنیادی خون را هدایت می کنند. این سلول های بنیادی خون، همه سلول های خونی از جمله سلول های ایمنی را نیز بوجود می آورند. مطالعه سلول های بنیادی خون مشکل است زیرا این سلول ها تنها در مغز استخوان وجود دارند که یک نیچ اختصاصی برای آن ها محسوب می شود و در شرایط آزمایشگاهی نمی توان آن را شبیه سازی کرد.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 08:15
شناسایی مکانیسم مقاومت به شیمی درمانی در سرطان سینه التهابی
محققین انستیتو سرطان روزولت پارک مکانیسمی از سلول های سرطانی سینه را شناسایی کردند که منجر به مقاومت شیمی درمانی در سرطان سینه التهابی دارد. این یافته های بالینی شواهدی را برای ایجاد روش درمانی بالقوه که بتواند حساسیت به شیمی درمانی را افزایش دهد و درمان تومورهای سرطان سینه التهابی را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 07:45
ترمیم شکستگی استخوان با استفاده از ژل سلول بنیادی
فرآیند درمانی جدید دانشمندان دانشگاه کانتربری کریس چرچ انگلستان با استفاده از سلول‌های بنیادی، استخوان‌های شکسته را ترمیم کرده و به قربانیان تصادفی که با قطع عضو روبرو هستند، کمک می‌کنند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 11:56
یافته ها ی جدید در مورد سرطان سینه
سلول های سرطان سینه را می توان از گردش خون جدا کرد. محققان در مطالعه جدیدی این نوع سلول ها را ازبیماران جدا کرده و به تحقیق در مورد آن ها پرداخته اند. برخی از این سلول های کشنده همانند دانه عمل می کنند و باعث ایجاد تومورهای ثانویه می شوند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 09:45
تغییرات اپی ژنتیکی عامل تبدیل سرطانی شدن سلول های سالم معده
محققان با ابداع تکنولوژی جدیدی نشان داده اند چگونه ژن ها در سلول های سالم معده تغییر می یابند و تبدیل به سلول های سرطانی می شوند. این یافته می تواند روش های تشخیص ودرمان سرطان معده را تغییر دهند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 09:15
استفاده از سلول های بنیادی عصبی برای درمان، موجب افزایش توده نخاعی می شود
هشت سال بعد از این که خانمی که دچار آسیب کامل نخاعی شده بود مورد پیوند با سلول های موکوسی بویایی قرار گرفت افزایشی در توده نخاعی مشاهده شد. هدف اولیه به دست آوردن عملکرد حسی و حرکتی بود.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 08:45
طراحی مینی قلب هایی که در هر جایی از سیستم گردش خون استفاده شوند
محققین به دنبال یک اهدا کننده کلی سلول های بنیادی هستند که در زمان پیوند کمترین احتمال رد پیوند به وسیله سیستم ایمنی را داشته باشند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 08:15
استفاده از سلول های بنیادی پالپ دندان برای بهبود بقا و ترمیم سلول های شبکیه
محققین دانشگاه بیرمنگام دریافته اند که سلول های بنیادی جداسازی شده از دندان که آن ها را اصطلاحا سلول های بنیادی پالپ دندانی می نامند، می توانند سلول های گانگلیونی شبکیه(RGCs) را از مرگ ناشی از آسیب محافظت کنند و ترمیم آکسونی را در امتداد عصب بینایی افزایش دهند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 07:45
پیش بینی بیماری افراد از روی نقشه سلولی نوزاد
معاون پژوهشگاه رویان :
معاون پژوهشگاه رویان حرفهایی می‌زند که گویی سخن امروز نیست، حرفهای فرداست او از تولید اسپرم از سلول‌های بنیادین و امیدواری مردان عقیم به پدر شدن و نیز شناسایی عوامل بیماری‌های 60 سال بعد از روی نقشه سلولی نوزادان سخن می‌گوید.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 11:34
توسعه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک برای کاهش سرطان
استفاده از کودهای بیولوژیک به عنوان جایگزین کودهای شیمیایی علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ها کمک می کند از شیوع بیماری های مختلف از جمله سرطان در انسان پیشگیری می کند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 11:23
متخصصان ایرانی موفق به مهار میگرن شدند
با کاشت محرک عصب برای نخستین بار در کشور
متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از یک کاشت محرک عصب، موفق به مهار میگرن در بیماران مقاوم به درمان شدند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 10:40
کشف ژن هایی که سلول های بنیادی را برای ترمیم در پلاناریاها فعال می کنند
محققین اعلام کرده اند که ژنی به نام zic-1 را کشف کرده اند که سلول های بنیادی را قادر می سازند برای کرم های پهن پلاناریا که سر آن ها قطع شده بود سر جدیدی را ایجاد کنند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 09:15
نقش کلیدی پروتئین JNK در تکثیر سلول های بنیادی و ترمیم بافتی
محققین ژنتیک دانشگاه بارسلونا ثابت کرده اند که پروتئین JNK نقش کلیدی را در ترمیم موجودات بالغ بازی می کند. در این مطالعه محققین از نوعی کرم پهن به نام پلاناریا استفاده کرده اند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 08:45
 شناسایی مکانیسم  مقاومت به شیمی درمانی در سرطان سینه التهابی
مکانیسمی که باعث می شود سلول ها در سرطان سینه التهابی به شیمی درمانی مقاوم شوند توسط پژوهشگران شناسایی شده است. سرطان سینه التهابی تهاجمی ترین نوع سرطان سینه پیشرفته است و مشخصه اصلی آن پیشرفت سریع ، متاستازو پیش آگهی ضعیف است. این نوع سرطان از نوع triple-negative است و سلول ها فاقد گیرنده های مورد نیاز برای رشد تومور هستند و بنابراین درمان های رایج برای این زیر گروه از سرطان سینه موثر نیستند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 08:15
صفحه 3 از 11ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه