M Aghbolaghi

مرجان آقبلاغی

درمان موفقیت آمیز آرتروز زانو با سلول درمانی
مسئول طرح سلول درمانی آرتروز رویان خبر داد:
مسئول طرح سلول درمانی آرتروز رویان گفت: درمان آرتروز زانو با سلول درمانی تا 60 درصد در بهبود درد و 50 درصد با بهبود عملکرد همراه بوده و میزان پاسخگویی 50 درصد است و بسیاری از بیمارانی که قادر به راه رفتن نبودند حالا می توانند مدت زیادی راه بروند و شاهد تغییرات مثبتی در خود هستند.
یکشنبه، 26 آبان 1392 - 10:32
سابقه فامیلی احتمال ابتلا به سرطان سینه را 5 برابر افزایش می‌دهد
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرطان پستان در حال حاضر یک بیماری قابل درمان تلقی می شود و بسیاری از بیماران به ویژه آنهایی که در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه می کنند و درمان صحیح برایشان انجام می شود ، به طور کامل بهبود یافته و به زندگی طبیعی باز می گردند.
شنبه، 25 آبان 1392 - 08:12
بیماری های پوستی با سلول درمانی درمان می شوند
قدمت استفاده از سلول های بنيادی برای درمان بيماری ها به حدود 50 سال پيش باز می گردد كه با روش پيوند از مغز استخوان انجام شد. استفاده از سلول درمانی در بيماری های پوست حدود 4 سال پيش در مركز سلول درمانی رويان بر روی بيماری ويتيليگو(لک و پيس – پيسی و يا برص) آغاز شد و با بازخورد بسیار خوبی همراه بود. كلينيک پوست رويان طرحهای تحقيقاتی بسیاری برای درمان اسكار ناشی از سوختگی قديمی ، بيماری سالک و و در نهايت ريزش مو در دست انجام دارد و امید می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد درمان سرطان پوست نیز نیز باشیم.
شنبه، 25 آبان 1392 - 00:31
زخمی کردن بافت سالم قلب برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی
یک متخصص جراحی قلب از دانشگاه بادروتنفلد آلمان:
متخصص جراحی قلب از دانشگاه بادروتنفلد آلمان گفت: در شیوه های جراحی جدید فیبریلاسیون دهلیزی، با کمک انرژی های مختلف مانند سرد کردن ، سوزاندن و داغ کردن بافت معمولی و سلول های سالم از بین می روند و به یکسری بافت زخمی تبدیل می شوند تا مانند یک دیوار، محوطه ای که سر منشا نامنظمی ضربان قلب است ، محاصره شده و به آنها اجازه ترک کردن محل داده نشود.
دوشنبه، 20 آبان 1392 - 08:10
راهکاری جدید برای کاش عوارض پس از پرتو درمانی کشف شد
رییس کانون پزشکان ایرانی مقیم آلمان
رییس کانون پزشکان ایرانی مقیم آلمان گفت: طی تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه بن آلمان ،با دادن سلنیوم به خانم های دچار سرطان سینه و تخمدان که پرتو درمانی شده بودند، مشخص شد این افراد در مقایسه با کسانی که این ماده را دریافت نکرده اند عوارض پس از پرتو درمانی در آنها کاهش یافته و حال عمومی بهتری داشتند.
شنبه، 18 آبان 1392 - 08:00
تشخیص به موقع از اهداف اصلی ششمین کنگره سرطان پستان است
دبیر علمی ششمین کنگره سرطان پستان
دکتر نسرین‌السادات علوی گفت: تشخیص به موقع از اهداف اصلی ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان است و با ارائه تازه‌ترین اطلاعات و دستاوردهای پزشکی در این حوزه به آن پرداخته خواهد شد و امیدواریم پژوهشکده سرطان پستان با بهبود خدمات درمانی و برگزاری کنگره‌های علمی، به افزایش سلامت زنان و جامعه کمک کند.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 12:43
ششمین کنگره سرطان پستان آغاز به کار کرد
ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان صبح امروز چهارشنبه 15 آبان ماه، در تالار امام بیمارستان امام خمینی آغاز به کار کرد.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 11:40
درمان رتینوپاتی دیابتی به کمک سلول های بنیادی امیدوار کننده است
فوق تخصص غدد و متابولیسم
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: هنوز نتايج دقيقی در مورد درمان مبتلایان به رتینوپاتی به وسيله سلول‌های بنيادی در كشور ارائه نشده اما تحقیقاتی را در این زمینه انجام گرفته و نتایج امیدوار کننده ای را به همراه داشته است.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 09:15
عدم درمان ویلسون کشنده است
فوق تخصص بيماری های گوارش و كبد
یک فوق تخصص بيماری های گوارش و كبد گفت: ویلسون از جمله بیماری های نادر است و شیوع آن یک نفر در چهل هزار تولد است که در صورت عدم درمان، کشنده خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 14 آبان 1392 - 12:19
بازسازی تیروئید با سلول های بنیادی در مرحله تحقیقاتی است
استفاده درمانی از سلولهای بنیادی هنوز در مرحله تحقیقات است و تا کنون هیچگونه کاربرد درمانی قطعی برای این سلولها وجود نداشته است و کارایی این درمانها نیاز به بررسی های متعدد دارد. اما مطالعات علمی متعددی برای اثبات اثر بخشی این سلولها در حال انجام است و برخی از آنها نتایج امیدوارکننده ای را در برداشته است . اما در ایران برای بازسازی تیروئید با سلولهای بنیادی همانند بسیاری از کشورها مطالعات تحقیقاتی در حال انجام است و نتایج اولیه امیدوارکننده بوده و برای اظهار نظر قطعی، زمان بیشتری نیاز است.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 08:30
تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان ابداع شد
یک متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری
دکتر سیمین وحیدی گفت: تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان برای تکمیل روش جراحی گلد استاندارد یا انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد و 98 درصد احتمال بهبودی وجود دارد.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 10:42
سلول درمانی دیابت در مرحله تحقیقاتی است
یک فوق تخصص غدد
یک فوق تخصص غدد گفت: درسلول درمانی بیماری مزمن دیابت، از فییروبلاست افراد مبتلا به دیابت نمونه برداری می‌شود و در شرایط آزمایشگاهی این سلول‌ها تبدیل به سلول‌های پرتوان القایی می شود. سلول های پرتوان القایی این توانایی را دارند که سلول‌‌های بتا پانکراس تولید ‌کنند که ترشح کننده انسولین است، اما هنوز در مرحله تحقیقاتی است.
یکشنبه، 05 آبان 1392 - 09:31
آمار مبتلایان به دیابت رو به افزایش است
دکتر ساسان شرقی دبیر اجرایی کنگره تازه های غدد و متابولیسم گفت: از آنجا که آمار مبتلایان به دیابت و اختلالات غدد رو به افزایش است، باید راهکارهای جدی برای مقابله با این بیماری ها در نظر گرفت و این امر جز با تبادل نظر میان متخصصان و محققان امکان پذیر نیست.
چهارشنبه، 01 آبان 1392 - 11:51
کنگره تازه های غدد و متابولیسم برگزار شد
کنگره تازه های غدد و متابولیسم صبح امروز چهارشنبه اول آبان ماه، در تالار امام بیمارستان امام خمینی آغاز به کار کرد.
چهارشنبه، 01 آبان 1392 - 11:15
صفحه 2 از 2ابتدا   قبلی   1  [2]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه