پیش بینی احتمال متاستاز سرطان پستان
محققان موسسه سرطان Huntsman (HCI) در دانشگاه Utah راه جدید ی را برای مدل سازی سرطان پستان انسان کشف کرده اند که می تواند به ابزارهای جدیدی برای پیش بینی گسترش سرطانهای پستان و راه های جدیدی برای آزمایش داروهای متوقف کننده گسترش آن منجر شود. نتایج مطالعه آنها در مجله Nature Medicine منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 00:42
طرز کار موتور مولکولی سلول آشکار شد.
ساختار و عملکرد یک "موتور مولکولی" برای عملکرد اندامهای انسان حیاتی است و بد عمل کردن آن  در سرطان، نارسایی کلیه ، و پوکی استخوان دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 00:28
رشد دندان کامل با استفاده از سلول‌های بنیادی

محققان با استفاده از سلول های بنیادی ریشه دندان را بازسازی کردند .وقتی این خبر را می خوانیم روزنه های امید برای جایگزینی دندان های فرسوده با دندان های سالم در دل ایجاد می شود.

دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:40
CYP1A2 و AHR با ميزان کافئين مصرفي افراد ارتباط دارند
دانشمندان موفق به شناسايي دو ژن CYP1A2 و AHR شدند كه در تفکيک و تجزيه کافئين در کبد نقش داشته و با ميزان کافئين مصرفي افراد ارتباط دارند.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:32
دستگاه شناسايي مرگبارترين سرطان پوست به مرحله توليد راه يافت
دستگاه غيرتهاجمي شناسايي سرطان پوست « Verisante Aura» كه توسط محققان دانشگاه بريتيش كلمبيا ساخته شده است، با اخذ مجوز قانوني، اجازه توليد و فروش يافت.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:24
قلب سبز امکان درمان با سلول های بنیادی را افزایش می دهد
محققان Monash تکنیک جدیدی را با استفاده از پروتئین فلورسنت سبز ابداع کردند که می تواند به تولید پایدار سلول های تخصصی به دست آمده از سلول های بنیادی منجر شود.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 01:50
خاموش کردن ژن راه را برای درمان سرطان پستان هموارمی کند
دانشمندان تحقیقات سرطان بریتانیا کشف کرده اند که خاموش کردن ژنی به نام CERT ، سلول های سرطانی پستان را نسبت به طیف وسیعی از داروها بسیار حساس می سازد. این پژوهش در مجله Journal of Pathology منتشر شده است.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 01:47
چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان برگزار می شود
چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان 13-11 آبان ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:30
بیماران سرطانی می‌توانند بارور شوند
بیماران سرطانی پس از شیمی درمانی به علت تاثیر دارو بر روی سلولهای جنسی امکان باروریشان بسیار کم می شود ولی با فریز بخشی از تخمدان قبل از شروع درمان امکان باروری این افراد پس از بهبود بیماری وجود دارد.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:24
كشف بزرگ دانشمندان ايراني در معتبرترين مجله علمي جهان منتشر شد
مقاله محققان مركز تحقيقات ژنتيك دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي و همكاران خارجي‌شان در خصوص كشف 50 ژن موثر در بروز عقب ماندگي ذهني ارثي در انسان در مجله «نيچر» (Nature) - معتبرترين نشريه علمي دنيا - به چاپ رسيد.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:19
ميكروارگانيسم مهاركننده رشد برخي قارچ‌هاي بيماري‌زا شناسايي شد
پژوهشگران گروه قارچ‌شناسي پزشكي دانشگاه تربيت مدرس طي تحقيقي موفق به جداسازي و شناسايي ميكروارگانيسم‌هاي مهاركننده رشد برخي از قارچ‌هاي بيماري‌زا با استفاده از روش‌هاي مولكولي شدند.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:16
تأثير ماندگار كودكي تلخ در رشته‌هاي دي‌ان‌اي!
دانشمندان انگليسي و كانادايي بر اين باورند كه شرايط زندگي خانوادگي در كودكي با تاثيرات قابل توجهي در دي‌ان‌اي همراه است كه تا ميانسالي در انسان باقي مي‌ماند.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:06
شناسایی مخازن ژن های ایجاد کننده مقاومت آنتی بیوتیکی
بر اساس مطالعات محققان اسپانیایی، ، گمان می رود که این مخازن ژنی مقاوم ،به جای استفاده بیش از اندازه انسان از آنتی بیوتیکها حاصل رقابت میکروبی است.
یکشنبه، 01 آبان 1390 - 01:02
عبور از سد تحريم‌ها با ثبت دستاورد ديگري از محققان كشور در توليد محيط كشت سلولي
در ادامه تلاش محققان براي بي‌نيازي كشور از واردات محيط كشت سلولي كه از زيرساختهاي اصلي صنايع بيوتكنولوژيك محسوب شده و در شرايط تحريم‌هاي صورت گرفته عليه ايران، اين صنايع را با مشكلاتي روبه‌رو كرده بود، محققان يك شركت دانش‌بنيان، موفق به توليد محيط كشت سلولي شدند.
دوشنبه، 18 مهر 1390 - 22:26