چای سبز به عنوان یک شروع کننده کنترلی برای فعال سازی سلول درمانی از راه دور
تیمی از محققین دانشگاه ملی چین دریافته اند که می توان از چای سبز به عنوان مکانیسم کنترلی برای فعال سازی از راه دور سلول درمانی استفاده کرد.
شنبه، 04 آبان 1398 - 09:40
مدل های مغزی آزمایشگاهی(Brain in a dish) مطالعه تکوین عصبی و بیماری های عصبی را آسان می کند
پیشرفت های آزمایشگاهی با استفاده از ارگانوئیدهای مغزی به این امر کمک کرده است که چگونه از این سیستم های مدل برای درک تکوین مغز انسانی و بیماری های مربوط به آن استفاده شود.
شنبه، 04 آبان 1398 - 09:00
اولین کارآزمایی بالینی سلول درمانی به کمک iPSCs مهندسی شده برای سرطان خون
محققین دانشگاه مینه سوتا به تحقیقی پیشگامانه روی سلول های بنیادی و سلول های کشنده ذاتی(NK cells) برای درمان لوکمیای میلوئید حاد (AML) و لنفومای سلول B پرداخته اند.
شنبه، 04 آبان 1398 - 08:30
شناسایی یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان
یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان شناسایی شده است که امیدها را برای تولید داروهایی که قادر به ریشه کن کردن این سرطان کشنده باشند افزایش داده است.
شنبه، 04 آبان 1398 - 08:00
در مورد نوروبلاستوما؛ دو بار پیوند سلول های بنیادی ممکن است بهتر از یک بار باشد
از اوایل دهه 90، شیمی درمانی همراه با پیوند سلول های بنیادی اتولوگ به درمانی استاندارد برای نوروبلاستومای پر خطر تبدیل شده است. بیماری که در کودکان رخ می دهد و در سلول های مغزی خارج از مغز و بویژه در غدد آدرنال و گهگاهی در گردن، سینه و لگن شروع می شود.
چهارشنبه، 01 آبان 1398 - 11:30
سن ایده آل برای بچه دار شدن چیست؟
با وجود افزایش سن بچه دار شدن در چند دهه گذشته در ایالات متحده ، تحقیقات کمی در مورد استنباط و نظر افراد در مورد سن ایده آل برای فرزندآوری وجود دارد.
چهارشنبه، 01 آبان 1398 - 11:00
روده مگس سرکه به عنوان یک مدل برای درک بازسازی روده
سلول های اپی تلیالی روده ای(IECs) در معرض انواع متنوع استرس های محیطی مانند باکتری ها و سموم قرار دارند، اما مکانیسمی که به موجب آن سلول های اپی تلیالی استرس را حس می کنند به خوبی درک نشده است.
چهارشنبه، 01 آبان 1398 - 10:30
وزیکول های خارج سلولی: نیروی پشت پرده درمان سلولی با پیش سازهای قلبی
محققین فرانسوی در دانشگاه پاریس پیش از این ظرفیت بالقوه تعدیل کنندگی ایمنی سلول های پیش ساز قلبی انسانی(hCPCs) برای ترمیم قلب بعد از انفارکته میوکاردی را نشان داده اند و این پژوهش منتج به یک کارآزمایی بالینی فاز یک و دو با استفاده از این سلول ها در بیماران مبتلا به انفارکته میوکاردی در چندین مرکز درمانی شده است.
چهارشنبه، 01 آبان 1398 - 10:00
نتایج یک مطالعه مقدماتی در زمینه سلول درمانی سکته
نتایج مطالعه ای بوسیله ساویتز و همکارانش در دانشگاه تگزاس نشان داده است که سلول های مغز استخوان که در فاز I یک مطالعه برای درمان سکته ایسکمیک استفاده کرده اند نه تنها بی خطر و مناسب بوده اند بلکه منجر به ریکاوری بهتر بیماران نیز شده اند.
ﺳﻪشنبه، 30 مهر 1398 - 09:00
شناسایی پروتئینی که در آهسته کردن فرایند ترمیم شکستگی استخوان نقش دارد
شکستگی های استخوانی و یا مشکلات و عوارض مربوط به استئوپورز در افراد پیر یکی از مشکلات بزرگ برای نظام سلامت جهانی محسوب می شوند.
ﺳﻪشنبه، 30 مهر 1398 - 08:00
رشد مجدد استخوان با استفاده از جایگزین سرامیکی و فاکتورهای رشد مشتق از اشرشیا کلی
جایگزین های استخوانی سنتتیک، مواد امیدوار کننده ای در ترممی نواقص استخوانی محسوب می شوند اما کارایی آن ها می تواند با استفاده از عوامل زیست فعال مانند فاکتورهای رشد به طور قابل توجهی بهبود یابد.
شنبه، 27 مهر 1398 - 15:30
ترکیب دارو- نور می تواند بر CAR T cell درمانی کنترل داشته باشد
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا گامی دیگر به ایمن کردن، دقیق تر کردن و آسان تر کنترل کردن CAR T cell درمانی نزدیک شده اند. آن ها سیستمی را ایجاد کرده اند که به آن ها اجازه می دهد انتخاب کنند که CAR T cell در کجا و در چه زمانی فعال شود تا سلول های سرطانی را تخریب کند بدون این که به سلول های طبیعی آسیبی برساند.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:23
نشان دادن مراحل اولیه تکوین جنینی در ظروف کشت
طی تکوین جنینی، سیستم عصبی مرکزی، پوست و اندام های حسی از یک صفحه سلولی موسوم به اکتودرم منشا می گیرند. در حالی که مطالعات متعددی به نحوه تشکیل این بخش ها از اکتودرم پرداخته اند اما مطالعه ای فرایند در انسان تاکنون امکان پذیر نبوده است.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:11
استفاده از یک ترکیب مشتق از گیاهان برای کمک به ژن درمانی
استفاده از ژن درمانی شانس موفقیت درمان افراد مبتلا به مشکلات ایمنی و خونی مانند کم خونی داسی شکل و لوکمیا را افزایش داده است. این بیماری ها که زمانی نیازمند پیوند مغز استخوان بودند؛ در حال حاضر می توانند با مدیفه کردن سلول های بنیادی خون ساز خود بیماران و تصحیح مشکل ژنتیکی دخیل در بروز بیماری با موفقیت درمان شوند.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:04
تولید جنین های موش بدون استفاده از اسپرم و تخمک برای اولین بار
برای اولین بار، جنین های مصنوعی تولید شده بدون اسپرم و تخمک بعد از ایمپلنت شدن به موش های ماده شروع به شکل دادن جنین های زنده کرده اند. با این حال، این جنین ها دارای برخی از بدریختی ها هستند و هنوز راه درازی برای تولید جنین های انسانی به این روش در پیش است.
شنبه، 27 مهر 1398 - 13:43
صفحه 238 از 1014ابتدا   قبلی   233  234  235  236  237  [238]  239  240  241  242  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه