پیوند سلول های بنیادی جنینی و ترمیم حافظه و یادگیری موش ها
برای اولین بار، سلول های بنیادی جنینی انسانی به سلول های عصبی تبدیل شده اند که به موش ها کمک کرده است تا توان یادگیری و یاد آوری خود را باز یابند.در این مطالعه نشان داده شده که سلول های بنیادی انسانی می توانند به طور موفقیت آمیزی در قسمت خاصی از مغز قرار گیرند و سپس نقص های نورولوژیکی را درمان کنند
ﺳﻪشنبه، 03 اردیبهشت 1392 - 08:55
روشی غیر تهاجمی برای ژن درمانی بیماری پارکینسون
محققان دانشگاه نورث ایسترن در بوستون یک روش ژن درمانی را که ممکن است یک روز بیماری پارکینسون (PD) را متوقف کرده و از پیشرفت بیماری و برگشت علائم آن جلوگیری کند را کشف کرده اند. نوآوری این روش، تزریق از مسیر بینی و استفاده از نانوذرات حاوی ژن نجات دهنده سلول های عصبی مغز از مرگ ، می باشد. بیماری پارکینسون یک اختلال ویرانگردر بازسازی سلول های عصبی است که ناشی از مرگ سلول های عصبی دوپامینرژیک در یک منطقه حرکتی کلیدی مغز به نام substantia nigra (SN) می باشد. از دست دادن این سلول های عصبی منجر به لرزش و کندی حرکات شده که به طور فزاینده ای با گذشت زمان بدترمی شود.
ﺳﻪشنبه، 03 اردیبهشت 1392 - 08:52
ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران غیرقانونی بود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی ایران و تهران غیرقانونی و تفکیک آنها قانونی بود.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 17:29
دوره دکترای تخصصی پژوهشی تحقیقات سلولی مولکولی در ارومیه ایجاد شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: دوره دکترای تخصصی پژوهشی تحقیقات سلولی مولکولی در ارومیه ایجاد شد.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 13:50
مهار رشد تومور سینه به کمک یک مونوکلونال آنتی بادی
محققان امریکایی نشان داده اند که یک مونوکلونال آنتی بادی با هدف قرار دادن پروتئینی به نام SFRP2 رشد توموررا درسرطان سینه و آنژیوسارکوما در آزمایشگاه مهار می کند.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 13:30
محققان ایرانی نانوداروی بیماری التهاب روده تولید کردند
محققان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران موفق به تهیه و ارزیابی دارویی در سایز نانوذره شدند که میتواند بر کنترل و بهبود بیماری ‏التهاب روده مؤثر باشد.‏
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 10:53
روش های جدید درمان آسیب اندوتلیال سبب بهبود پلاک های آترواسکلروزی می شود
بیماری های قلبی و تقریبا نیمی از تمام سکته های مغزی حاصل آترواسکلروز پیشرفته همراه با آسیب اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی هستند.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 10:39
کشت سلول های بنیادی با روشی جدید
به گفته دانشمندان سلول های بنیادی و سلول های ویژه بافتی را می توان به سادگی با استفاده ازبلوکه کردن یک پروتئین غشایی در سلول های بالغ پستانداران و به تعداد زیاد کشت داد.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 09:08
ساخت قطعات بدن ازسلول های بنیادی
بازسازی ارگان های بدن که تنها در فیلم های علمی تخیلی مشاهده می شد توسط نسل جدیدی از مهندسی زیستی به واقعیت نزدیکترشده است.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 08:31
ژن های معیوب با ازدواج فامیلی فعال می شوند
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
دکتر محمد صبری فوق تخصص قلب کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جلوگیری از ازدواج های فامیلی را راهی برای کاهش بیماری های مادرزادی قلب کودکان می داند و معتقد است با این گونه ازدواج ها ژن های معیوب فعال شده و بیماری های قلبی مادرزادی را ایجاد می کنند. در این باره خبرنگار« بنیان» با وی گفت و گویی انجام داده که در پی می آید.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 08:23
انجام دومین اهدای پوست از بیمار مرگ مغزی
در بیمارستان قطب‌الدین شیرازی صورت گرفت؛
رئیس کمیته سوختگی فارس گفت: دومین اهدای پوست از بیمار دچار مرگ مغزی در بیمارستان سوانح سوختگی قطب الدین شیرازی انجام شد.
یکشنبه، 01 اردیبهشت 1392 - 11:27
ترمیم سوختگی های عمیق با زباله های زیستی در پژوهشگاه رویان
مسئول گروه سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان خبر داد:
مسوول گروه سلول های بنیادی خون ساز و سرطان پژوهشگاه رویان گفت: محققان پژوهشگاه رویان موفق شده اند با استفاده از زباله های زیستی مانند غشای جنینی که در بانک پرده آمنیوتیک نگه داری می شود، سوختگی های عمیق را ترمیم کنند و بهبود بخشند.
یکشنبه، 01 اردیبهشت 1392 - 10:38
استفاده ازسلولهای بنیادی اتولوگ امیدی برای درمان پارگی رباط صلیبی قدامی
بنا برمطالعه ارائه شده در نشست سالانه انجمن ورزشی پزشکی آمریکا در سن دیگو، برای بیماران مبتلا به پارگی جزئی یا کلی رباط صلیبی قدامی (ACL) ، تزریق مستقیم سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ مغز استخوان به غلاف های رباط صلیبی قدامی می تواند به التیام پارگی کمک کند.
یکشنبه، 01 اردیبهشت 1392 - 09:47
تبدیل سلول های پوستی به سلول های پوشاننده عصب
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه Stanford موفق به تبدیل کردن سلول های پوستی به سلول های پیش ساز الیگودندریتی شدند.سلول های الیگو دندریتی باعث تشکیل پوششی به نام غلاف میلین در اطراف سلول های عصبی می شوند که این غلاف میلین به انتشار سیگنال های عصبی کمک می کند.
یکشنبه، 01 اردیبهشت 1392 - 08:57
افزایش کلسترول و خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری های قلبی
محققان موسسه تحقیقاتی Linda Crnic و دانشکده پزشکی دانشگاه Colorado موفق به کشف مکانیسم تخریبی کلسترول بر مغز و عروق خونی شدند.
یکشنبه، 01 اردیبهشت 1392 - 08:49
صفحه 884 از 1012ابتدا   قبلی   879  880  881  882  883  [884]  885  886  887  888  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه