درمان بیماری های چشم با مهارکننده های VEGF عوارض جانبی دارد
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Ophthalmology & Visual Science نشان می دهد که درمان های تهاجمی که فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) را مهار می کند، می تواند برای درمان بیماری های چشمی مضر باشد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 11:18
روش های جدید تولید سلول های بنیادی؛ کلید تحقیق درباره بیماری های کلیدی
استفاده ازسلول های بنیادی برای غربالگری داروها و درمان بیماریهایی مانند هانتینگتون و پارکینسون را می توان با یک روش جدید تولید سلولهای بنیادی افزایش داد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 10:58
 استفاده از سلولهای پرتوان القایی برای درمان نارسایی قلبی
محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، با استفاده از تمایز iPSCs به کاردیومیوسیت (iPSCs-CMS) ، اساس فیزیولوژیکی آریتمی های قلبی را درکودک چهار ساله مبتلا به LQTS مورد بررسی قرار دادند.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 10:19
 آزمایش اولین داروی خوراکی  ضایعه نخاعی درموش
محققین دانشگاه Ohio State University به تازگی اولین داروی خوراکی ضایعه نخاعی را در موش ها آزمایش کرده اند.این دارو که LM11A-31 نام دارد باعث بهبود حرکت در موش ها شده است.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 09:55
سلول های بنیادی در خدمت درمان ناشنوایی
دانشمندان دانشگاه هاروارد به تازگی با کمک دارویی موفق به تحریک سلول های بنیادی برای تبدیل به نوعی از سلول های سیستم شنوایی به نام سلول های مژه دار شنوایی شده اند که درحالت عادی در صورت از بین رفتن امکان تولید مجددآنها وجود ندارد و ناشنوایی ایجاد خواهد شد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 08:48
خون بند ناف؛ درمانی موثر برای فلج مغزی کودکان
نتایج استفاده از سلول های خون بند ناف در فاز دوم مطالعاتی برای درمان فلج مغزی یاcerebral palsy(CP) که به تازگی از سوی پژوهشگران کره ی جنوبی منتشر شده حاکی از موثر بودن آن دارد.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 08:26
توسعه ارتوپدی در ایران مطابق کشورهای پیشرفته است
در گفتگو با « دکتر محمد رازی» مطرح شد؛
دکتر « محمد رازی » متخصص ارتوپد و فوق زانو ، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه دانش ارتوپدی را در ایران مطابق کشورهای پیشرفته و در مواردی حتی جلوتراز آنها دانست. در این باره خبرنگار « بنیان » با وی گفت و گویی انجام داده است که در پی می آید.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 07:56
آیا کاربرد همه سلول های بنیادی خون بندناف در طب ترمیمی یکسان است
محققان دانشگاه Granada و دانشگاه Alcalá de Henares دریافتند که همه سلول های بنیادی جدا شده، به یک اندازه در طب ترمیمی و مهندسی بافت مؤثر نیستند.
شنبه، 23 دی 1391 - 10:13
یک "پپتید کوچک" بیماری خود ایمنی تاول پوست را در موش بهبود می بخشد
موسسه آناتومی و زیست شناسی سلولی مونیخ، آلمان، گزارش کردند که یک پپتید کوچک موجب مهارتشخیص desmogleins توسط آنتی بادی می شود.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:59
محققان موثرترین درمان را برای اختلال متداول کلیوی یافته اند
نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی پیشگامانه محققان انگلیسی که درمان های انجام شده در بیماران مبتلا به یک نوع رایج بیماری کلیوی را با هم مقایسه کرده اند، آشکار کرد که یکی از درمان ها به میزان قابل توجهی موثرتراست. نتایج حاصل از این مطالعه، که در Lancet منتشر شده است، این روش را به عنوان موثرترین روش برای درمان این بیماری به پزشکان در سراسر جهان توصیه کرده است.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:49
دو داروی ترکیبی ممکن است سبب کاهش روند سرطان مرگبار تیروئید شود
با توجه به تحقیقات کلینیک مایو، ترکیبی ازداروهای pazopanib و paclitaxel امیدهایی را در کاهش سرطان تیروئید آناپلاستیک (ATC) ایجاد کرده است. دکتر Keith Bible انکولوژیست کلینیک مایو می گوید: ترکیب این دو دارو با هم اثرات ضد سرطانی بیشتری نسبت به هر کدام از داروها به تنهایی داشت.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:30
سلول درمانی برای درمان آرتروز زانو با موفقیت همراه بوده است
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل مطرح شد:
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل که امروز پنج شنبه 21 دی ماه در سالن همایش های رویان با حضور استادان دانشگاه وعده زیادی از پزشکان متخصص برگزار شد، دکتر حمید گورابی، رییس پژوشگاه رویان از موفقیت درمان آرتروز با روش سلول درمانی در ایران خبر داد.
پنجشنبه، 21 دی 1391 - 15:21
سلول های بنیادی سرطانی؛ رشد تومور را تحریک می کند
مواجه ی بار اول با سرطان به اندازه کافی دلهره آور است ، اما شوک ناشی از عود آن اغلب سبب احساس ضعف و افسردگی می شود. درحال حاضر سه مطالعه جداگانه ، این فرضیه دانشمندان را مبنی براینکه سلول های بنیادی سرطانی سبب رشد و عود مجدد تومورها می شود، تایید کرده است که اگر واقعا درست باشد، تمام روش های درمان سرطان را تغییرخواهد داد.
پنجشنبه، 21 دی 1391 - 15:10
ویتامین D درد زانو در آرتروز را کاهش نمی دهد
طبق یک مطالعه درچاپ 9 ژانویه مجله JAMA ، دریک آزمایش تصادفی دو ساله، تفاوت معنی داری در درد زانو و یا حجم غضروف بین بیماران مبتلا به استئوآرتریت علامتدار زانو که مکمل ویتامین D دریافت کردند و آنهایی که دارو نما مصرف کردند وجود نداشت.
چهارشنبه، 20 دی 1391 - 15:51
 افراد چاق بیشتر به آسم مبتلا می شوند
بیماریی دیگر در کمین افراد چاق؛
یک مطالعه جدید توسط مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا (CUMC) نشان داد که لپتین هورمونی که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی ، باروری و تراکم استخوان دارد در تنظیم قطر راه های هوایی نیز موثر است.این یافته ها میتواند توضیح دهد که چرا افراد چاق در معرض ابتلا به آسم هستند.
چهارشنبه، 20 دی 1391 - 15:46
صفحه 908 از 1009ابتدا   قبلی   903  904  905  906  907  [908]  909  910  911  912  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه