(آرشیو ماه بهمن 1395)
تبدیل سلول های بنیادی به سلول های تولید کننده انسولین
چند روز پیش محققین اعلام کردند که از تکنولوژی کلونینیگ برای ایجاد سلول های بنیادی جنینی که ژن های یک خانم دیابتی را حمل می کنند استفاده کردند و سپس این سلول ها را سلول های بتای تولید کننده انسولین تبدیل کردند که می توانند روزی برای درمان بیماری وی استفاده شوند.
دوشنبه، 25 بهمن 1395 - 08:00
محققین برای اولین بار دریافته اند که چگونه یک پروتئین موجود در بدن به اعصاب سیستم عصبی محیطی(PNS) اجازه می دهد بدنبال آسیب ترمیم شوند.
دوشنبه، 25 بهمن 1395 - 07:30
دیابت نوع یک: پیوند بین گونه ای ممکن است درمانی مناسب برای این بیماری باشد
محققین توانسته اند با معکوس کردن دیابت در موش هایی که سلول های پانکراسی رشد یافته رتی به آن ها پیوند شده بود، گام هایی را به سمت آینده درمانی دیابت انسانی بردارند.
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 11:00
کمک به بدن برای محافظت از خودش در برابر التهاب و سرطان کولون
آیا با تغیر شکل یک پروتئین ساده می توان از بیماری روده التهابی و سرطان کولون جلوگیری کرد؟
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 10:30
شناسایی سرنخ های کلیدی برای  تنظیم سلول های استخوان ساز
محققین دانشگاه ویسکونزین-مادیسون دو پروتئین را در مغز استخوان شناسایی کرده اند که تنظیم کننده های کلیدی برای سلول های اصلی مسئول ساختن استخوان جدید، محسوب می شوند.
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 10:00
تکنولوژی جدید برای سرعت بخشیدن به تست داروهای سرطانی
محققین در دانشگاه ناتینگهام، تکنولوژی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند به تست داروها کمک کند و نیاز به استفاده از جانوران آزمایشگاهی را کاهش دهد.
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 09:00
اولین سلول درمانی موفق برای فیبروز کیستیک در جهان
محققین برای اولین بار با سلول درمانی مردی 39 ساله که به فیبروز کیستیک مبتلا بود تاریخ ساز شده اند. این فرد سلول های بنیادی بالغ انسانی را دریافت کرد و این سلول درمانی موجب کاهش التهاب و عفونت ایجاد شده بوسیله فیبروز کیستیک در وی شد.
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 08:30
درمان تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی
تامیرا بهارانی، کودک هندی مبتلا به تالاسمی است که متاسفانه زمانی که هم سن و سال های وی مشغول بازی هستند وی ناچار به دریافت خون است.
یکشنبه، 24 بهمن 1395 - 08:00
چگونه تولید پروتئین در سرطان پوست مختل می شود
هر سلول در بدن از یک پروتکل دقیق برای ساخت پروتئین هایی که برای عملکرد نیاز دارد استفاده می کند، زمانی که یک سلول به صورت سرطانی در می آید، تولید پروتئین آن نیز دستخوش تغییر می شود. مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه راکفلر نگاهی به مسیری داشته اند که طی آن سلول های پوستی تغییر کرده و به سلول های سرطانی تبدیل می شوند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 13:00
رژیم مادر در زمان بارداری می تواند اثرات طولانی مدتی روی فرزندان داشته باشد
یک رژیم ضعیف طی بارداری می تواند موجب تغییرات زیستی شود که در تمام عمر اثر آن ها روی فرزندان باقی می ماند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 12:00
راهی برای ترمیم آسیب اعصاب محیطی
محققین برای اولین بار دریافته اند که چگونه یک پروتئین موجود در بدن به اعصاب سیستم عصبی محیطی(PNS) اجازه می دهد بدنبال آسیب ترمیم شوند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 11:30
پیشرفت در مهندسی بافت نارسایی های قلبی را در مدل های حمله قلبی کاهش می دهد
محققین با کشت مخلوطی از سلول های انسانی درون داربست های با رزولوشن یک میکرون که بوسیله پرینتر سه بعدی تولید شده اند، بافت های قلبی را ایجاد کرده اند. زمانی که این پچ ها یا تکه های عضلات قلبی مشتق از انسان با استفاده از جراحی درون قلب یک موش مدل شده برای حمله قلبی قرار گرفت، عملکرد قلبی را به طور معناداری افزایش داد و مقدار باف قلبی مرده را نیز کاهش داد.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 11:00
ترمیم DNA به صورت سریع و پراشتباه شرایط را برای سرطان ریوی در افراد سیگاری مهیا می کند
سلول های بنیادی که اغلب در پاسخ به آسیب ناشی از دود سیگار تکثیر می کنند، DNAشان را استفاده از فرایندی که مستعد اشتباهات زیاد است ترمیم می کنند و این امر شرایط را برای سرطان ریه فراهم می کند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 10:30
جنین های انسان-خوک مشتق از سلول های بنیادی
در گامی در جهت رشد اندام های قابل پیوند، محققین برای اولین بار جنین هایی را رشد داده اند که ترکیبی از سلول های بنیادی انسان و خوکی است. این کایمراهای انسان/جانور می توانند دیدگاه هایی را در مورد تکوین اولیه انسان و هم چنین پلت فرمی را برای تست داروها ارائه دهد.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 10:00
نقشه برداری منحصربفرد متیلوم در جزایر پانکراسی تولید کننده انسولین
در سراسر زندگی ما، ژن های ما تحت تاثیر شیوه زندگی ما و عواملی مانند رژیم غذایی، ورزش، سن و بیماری ها قرار می گیرند و اثراتی را به جای می گذارند که در چیزی به نام متیلوم(methylome) ذخیره می شوند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 09:41
صفحه 4 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه