(آرشیو ماه شهریور 1393)

کشف یک سوئیچ خاموش/ روشن برای سلول های پیر
محققین انستیتو سالک سوئیچ خاموش/ روشنی را در سلول ها کشف کرده اند که ممکن است کلیدی برای سلامتی در پیری باشد. این سوئیچ به راهی اشاره دارد که سلول های سالم را ترغیب می کند که ویژگی تقسیم شوندگی و تولید مثلی خودشان را حتی در زمان پیری حفظ کنند.
دوشنبه، 31 شهریور 1393 - 12:00
سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف پتانسیل خوبی برای ترمیم قرنیه آسیب دیده دارند
ترمیم قرنیه(کراتوپلاستی) وسیله ای شناخته شده و موفقیت آمیز برای درمان بیماری های قرنیه است. با این حال، بدلیل کمبود اهداکننده، محققین همواره دنبال راه های جایگزین برای درمان بیماری های چشم و یا ترومای چشمی بوده اند.
دوشنبه، 31 شهریور 1393 - 11:30
ترمیم دنده ها در انسان و موش به کمک سلول های بنیادی پری کندریوم
برخلاف سمندرها، پستانداران نمی توانند اندام حرکتی خود را بازسازی کنند اما می توانند بخش های بزرگی از دنده هایشان را ترمیم کنند.
یکشنبه، 30 شهریور 1393 - 08:30
دستیابی به موفقیت جهانی: مولکول جدید اجازه افزایش پیوند  سلول های بنیادی خون بند ناف را می دهد
پژوهشگران دانشگاه مونترال خبر از کشف مولکول جدیدی داده اند که اجازه تکثیر سلول های بنیادی در یک واحد از خون بند ناف را می دهد.
یکشنبه، 30 شهریور 1393 - 08:00
سه عامل مهم افزایش آمار سرطان
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اعلام اینکه نه تنها آمار سرطان در کشور بالا رفته که سن ابتلا نیز کاهش یافته است، تاکید کرد: دلایل کتمان سونامی سرطان در کشور، مواضع سیاسی و اجتماعی است.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 15:23
بلوک کردن تنها یک گیرنده می تواند آرتریت روماتوئید را متوقف کند
محققین در دانشگاه ایلینویز شیکاگو برای اولین بار نشان داده اند که چگونه فعال شدن یک گیرنده موجب تحریک التهاب و تحلیل رفتن استخوان در آرتریت روماتوئید می شود.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 10:15
افزايش شانس باروري با روش " انتخاب اسپرم"
عضو هيات علمي پژوهشگاه رويان
عضو هيات علمي پژوهشگاه رويان با اشاره به تحقيقاتي كه در زمينه درمان ناباروري در پژوهشگاه رويان انجام مي شود گفت: با روش انتخاب اسپرم كه درمورد آن تحقيقات زيادي انجام شده است، شانس باروري افراد از 30 به 50 درصد افزايش مي‌ يابد.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 10:00
مطالعات بالینی برای تست بی خطر بودن سلول درمانی برای دیابت نوع یک
محققین دانشگاه کالیفرنیا با همکاری ViaCyte، فازI/II مطالعات بالینی درمان دیابت نوع یک به وسیله سلول های بنیادی را برای اولین بار شروع کرده اند.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 08:45
کشف ریسک فاکتورهای جدید ژنتیکی برای سرطان کشنده پوست
طبق نتایج مطالعه ای که در دانشگاه Leeds صورت گرفته است، ساختارهایی که انتهای کروموزوم ها را ازآسیب دیدن محافظت می کنندمی توانند کلیدی برای فهم بهتر ملانومای بدخیم که کشنده ترین نوع سرطان پوست است باشند.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 08:15
ترکیب آنتی بادی ها، نانوذره های آهن و آهن ربا سلول های بنیادی را به اندام آسیب دیده هدایت می کند
محققین در انستیتو قلب Cedars-Sinai نانو ذره های آهن پوشیده شده با آنتی بادی را به منظور درمان آسیب های ناشی از حمله قلبی به درون جریان خون وارد کرده اند و این نانوذره های ترکیبی به سلول های بنیادی خود فرد این قابلیت را می دهد که تجمع دقیقی در محل آسیب عضله قلبی داشته باشند.
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 10:30
تاثیر جایگاه های شروع غیر طبیعی ژنی در پیشرفت سرطان معده
محققین A STAR نشان داده اند که تغییرات در مدیفیکاسیون های هیستونی موجب تسریع نوعی از تومور معدی به نام آدنوکارسینومای گاستریک می شود.
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 10:15
ساخت کلیه های جایگزین در آزمایشگاه نقطه عطفی در تحقیقات
محققین طب ترمیمی چالشی عمده را که در تلاش برای ساخت کلیه های جایگزین در آزمایشگاه وجود دارد شناسایی کرده اند. با استفاده از کلیه های خوکی هم اندازه با کلیه انسانی، محققین موفق ترین روش تا کنون برای حفظ عروق خونی در اندام های جدید را ایجاد کردند.
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 10:00
داروی جدیدی برای سرطان
پروتئینی به نام Ral باعث رشد و متاستاز چندین تومور انسانی مانند پانکراس، پروستات، ریه ، کولون و مثانه می شود. متاسفانه داروهایی دردسترس نیست که بتواند فعالیت این پروتئین را بلوکه کنند. دریک مطالعه جدید از روش تازه ای برای هدف قرار دادن فعالیت این پروئتین استفاده شده است.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 09:45
دستیابی به روش پرتوان سازی سلول های بنیادی برای نخستین بار در جهان
دستاوردی دیگر از محققان ایرانی؛
محققان کشور برای نخستین بار در جهان موفق به پرتوان سازی سلول های بنیادی به منظور تولید سایر سلول های مورد نیاز بدن شدند.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 09:29
افزایش 30 درصدی شانس باروری با یک قرص
یک محقق فعال در زمینه درمان ناباروری
یک محقق فعال در زمینه درمان ناباروری از افزایش 30 درصدی شانس باروری در مردان نابارور از طریق اصلاح DNA خبر داد.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 08:25