(آرشیو ماه اردیبهشت 1391)
افزایش اسید اوریک خطر مرگ بیماران قلبی را بیشتر می کند

افزایش سطح اسید اوریک طی یک سال پیش بینی کننده مستقل مرگ درهمه بیماران مبتلا به سندرم حاد کرونر درمان شده با مداخله عروقی زیر پوستی است.

یکشنبه، 03 اردیبهشت 1391 - 09:57
دي‌ان‌اي مصنوعي ساخته شد!

دانشمندان انگليسي موفق به ساخت ماده ژنتيكي مصنوعي با قابليت ذخيره اطلاعات و تكامل در ميان نسلها به شيوه مشابه دي‌ان‌اي شده‌اند كه انتظار مي‌رود به تحقيقات جديد در پزشكي و زيست‌فناوري منجر شده و اطلاعات جديدي در مورد اولين تكثير مولكولها و تبديل به حيات در ميلياردها سال قبل ارائه دهد.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 14:15
75درصد سرطانهای حاد خونی با روش پیوند سلولی در کشور قابل درمان هستند

رئیس یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: 75 درصد سرطانهای بیماریهای خونی بدخیم، ‌غیر بدخیم و بیماریهای ژنتیک و متابولیک هم اینک در کشور قابل درمان است.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 14:01
نخستين گوسفند تراريخته جهان به روش همانندسازي دستي متولد شد!

دانشمندان چيني بزرگترين سازمان ژنوميك جهان در پكن با همكاري مؤسسه ژنتيك و زيست‌شناسي تكويني، دانشكده علوم چين و دانشگاه شيهزي طي دستاورد بزرگي در همانندسازي(كلونينگ) حيواني، توانستند نخستين گوسفند تراريخته جهان را با شيوه همانندسازي دستي توليد كنند.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 13:38
احیای دید با پیوند سلول های حساس به نور

دانشمندان انگلیسی موفق شدند دید یك موش نابینا را با پیوند سلول های حساس به نور احیا كنند.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 11:55
روش جدید پیوند چربی سبب بازسازی بافت پستان شد

پژوهشگران ایتالیایی مطالعات مقایسه ای را بر روی 23 زن مبتلا به نقص بافت نرم پستان انجام دادند آنها اثرات این دوروش اتولوگ پیوند بافت چربی را در حفظ حجم چربی پس از جراحی بزرگ کردن پستان با هم مقایسه کردند.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 10:29
دانشمندان ژن های جدید سرطان پستان را شناسایی کردند
دانشمندان موسسه سرطان دانشگاه کلمبیا ، ژن های جدید سرطان پستان را شناسایی کردند که می تواند روش تشخیص بیماری را تغییرداده و اساس درمان های بعدی باشد.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 09:26
بازسازی مو با استفاده ازسلول های بنیادی
یک گروه تحقیقاتی ، مفهوم مهندسی زیستی جایگزینی اندام را به عنوان مرحله بعدی درمان ترمیمی اثبات کردند.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 09:09
بهبود بینایی درچهار موش کور پس از تزریق سلول

یک مطالعه منتشر شده درمجله Nature نشان می دهد که تزریق سلول های پیش ساز استوانه ای به چشم موش هایی که بدون سلول های استوانه ای متولد می شوند، توانایی تشخیص نور ضعیف را می دهد.

شنبه، 02 اردیبهشت 1391 - 09:04