گیرنده های بویایی در پوست،بهبود زخم  و ترمیم پوست را تسهیل می کنند.
محققین دانشگاه بوخوم کشف کرده اند که سلول های پوست دارای گیرنده بویایی برای بوی چوب صندل هستند. این اطلاعات نشان می دهد که اگر این گیرنده ها فعال شوند، تکثیر سلولی و ترمیم زخم افزایش می یابد. این مکانیسم نقطه شروعی برای ایجاد داروها و درمان های جدید است.
چهارشنبه، 01 مرداد 1393 - 09:00
کشف ژنی که بین سلول های بنیادی، پیری و سرطان ارتباط برقرار می کند
یک موجود زنده به لطف یک سیستم نگهدارنده خوب است که سالم باقی می ماند: عملکرد طبیعی اندام ها و شرایط محیطی موجب آسیب های بافتی می شود که باید پیوسته ترمیم شوند. این فرایند به خوبی شناخته نشده است اما به نظر می رسد سلول های بنیادی موجود در اندام ها نقش کلیدی در این میان دارند. و اگر این سیستم ترمیمی مختل شود موجود سریعا به سمت پیر شدن می رود. محققین اسپانیایی موفق به شناسایی ژنی شده اند که یک مکانیسم نگهدارنده را برای بافت ها ایجاد می کند.
چهارشنبه، 01 مرداد 1393 - 08:00
جزئیات تازه ای از تقسیم سلولی
محققان ساختار یکی از مهم ترین و پیچیده ترین پروتئین های موجود در سلول را که درتقسیم سلولی و سرطان نقش دارد تعیین کرده اند. تقسیم سلولی فرایند اساسی در زندگی و نیز پیشرفت سرطان است.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 12:00
چه چیزی پلاستیسیتی عصبی سلول های بنیادی عصبی اندوژن را بعد از ایسکمی مغزی افزایش می دهد؟
سلول های بنیادی بعد از این که سیستم عصبی مرکزی دچار آسیب شد، می توانند جایگزین سلول های از دست رفته شوند و در نتیجه آسیب بافت عصبی را کاهش داده و موجب بهبود عملکرد عصبی می شوند.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 10:00
اینترلوکین-10 به بقای سلول های پیوند شده برای ترمیم بافت قلبی کمک می کند
مزایای مثبت و بلند مدت پیوند سلول های عضلانی صاف آلوژنیک برای ترمیم بافت قلبی بعد از انفارکته میوکاردی را می توان با اضافه نمودن اینترلوکین-10 به سلول های پیوند شده افزایش داد. این مطالعه با استفاده از رت ها نشان داد که سلول های عضلانی صاف مدیفه شده با اینترلوکین-10 می تواندبقای سلولی را افزایش دهد و عملکرد قلبی را بهبود ببخشد. علاوه براین احتمال رد پیوند سلول های عضلانی صاف آلوژنیک را نیز کاهش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 09:45
محققین سلول های بنیادی از تکنیکی به نام TRAP برای شناسایی نشانه های اولیه بیماری ها استفاده کرده اند
محققین سلول های بنیادی تکنیکی به نام دام موشی(mouse TRAP) را برای به دام انداختن نشانه های اولیه نارسایی کلیه راه اندازی کرده اند. این لاین موشی تراریخته از تکنیکی به نام TRAP برای استخراج اطلاعات ژنتیکی و سلولی از طیف وسیعی از بافت های جامد استفاده می کند.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 09:15
آیا یک تزریق ساده می تواند دیابت را متوقف کند؟
داروهای متدوال برای تنظیم قند خون در دیابت نوع2 با خطراتی همراه است زیرا با استفاده از این داروها میزان قند خون به صورت شدیدی افت می کند. اما در مطالعه اخیر محققین دریافته اند که تنها یک تزریق ساده از فاکتور رشد FGF1 می تواند قند خون را بدون داشتن عوارض جانبی و به مدت دو روز در حالت طبیعی نگه دارد.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 08:45
پیوند ژنی به قلب های آسیب دیده ایجاد ضربان سازهای بیولوژیک می کند
محققین انستیتو قلب Cedars-Sinai روش پیوند ژنی با حداقل تهاجم را ابداع کرده اند که سلول های قلبی تخصص نیافته را به سلول های ضربان ساز بیولوژیکی تبدیل می کنند که ضربان قلب را تثبیت می سازند و می توانند زندگی روزانه را حمایت کنند.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 08:15
چرا سیستم ایمنی برای کشتن ویروس  HIV ناتوان است
سیستم ایمنی بدن ما شامل سلول هایی به نام CD8+ T cell است که وظیفه حفاظت از ما را در برابر سرطان و ویروس ها به عهده دارند. برخی از این سلول ها به طور ویژه مسوول کشتن سلول های آلوده با ویروس HIV هستند . محققان سوئدی با همکاری محققانی از سایر کشورها برای اولین بار توضیح داده اند چرا این نوع سلول ها در انجام وظیفه خود ناموفقند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 14:30
فعالیت فاکتور پرتوانی NANOG در موجودات بالغ
محققین مرکز تحقیقات سرطان اسپانیا دریافته اند که ژن NANOG که ژنی کلیدی در سلول های بنیادی جنینی است، تقسیم سلولی را در اپی تلیوم مطبق موجودات بالغ نیز تنظیم می کند. این نوع اپی تیلوم بخشی از اپی درم پوست را تشکیل می دهد و مری و واژن را می پوشاند. علاوه بر این نتایج این مطالعه نشان می دهد ک این فاکتور می تواند در تشکیل تومورهای مشتق از اپی تلیای مطبق مری یا پوست نیز نقش داشته باشد.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 11:30
ارتباط داروهای آسمی با توقف رشد کودکان
آسم یک بیماری ریوی مزمن است که پراکنش وسیعی در آمریکا دارد. آمار نشان می دهد که یک نفر از 12 نفر در سراسر دنیا به آسم مبتلا هستند و این آمار در مور کودکان تا حدی بالاتر است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 11:00
ایجاد مجموعه رده سلولی بز مرخز در مركز ملي ذخاير ژنتيكي
بانك سلولهاي انساني و جانوري مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران موفق گردید، مجموعه سلولی حاوی تعداد 58 رده سلولی فیبروبلاستی بز مرخز را تهیه، تولید و نگهداری نماید.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:49
استفاده از نانوذره ها برای تقویت شیمی درمانی
محققین فرمولاسیون جدیدی از سیس¬پلاتین را تولید کرده اند که به طور جالب توجهی توانایی داروها در هدف قرار دادن و تخریب سلول های سرطانی را افزایش می دهد. سیس پلاتین یک داروی معمول در شیمی درمانی است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:30
خودنوزایی و تمایز سلول های بنیادی پوست چگونه تنظیم می شود
بدن انسان این قابلیت را دارد که لایه سالمی از پوست داشته باشد که این را مدیون جمعیت سلول های بنیادی است که درون اپی درم وجود دارد. تا پیش از این سیگنال های مسئول تنظیم این سلول های بنیادی اپی درمی درون فولیکولی ناشناخته بود اما در مطالعه اخیر، محققین سنگاپوری و امریکایی نشان داده اند که این سلول ها پروتئین های در مسیر سیگنالینگ Wnt را ترشح می کنند که تعادل بین نوزایی و تمایزشان را کنترل می کند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 10:00
شناسایی جهش های ژنی می تواند منجر به درمان سرطان کبد شود
ممکن است دو جهش ژنی در سلول های کبدی منجر به تشکیل تومور در کلانژیوکارسینوما درون کبدی شود. این نوع سرطان دومین نوع شایع از سرطان های کبدی است.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 09:30
صفحه 742 از 1014ابتدا   قبلی   737  738  739  740  741  [742]  743  744  745  746  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه