(آرشیو ماه آبان 1393)
تبدیل سلول های برنامه ریزی شده به عروق خونی جدید
با تبدیل سلول های اسکار انسانی به سلول های عروق خونی، محققین در دانشگاه هوستون راهی جدید را برای ترمیم بافت آسیب دیده پیدا کرده اند. این روش می تواند به بهبود جریان خون، اکسیژن رسانی و تغذیه این نواحی آسیب دیده کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 07:45
بزاق دهان می تواند مانع از فساد دندان ها شود
موکوس بخش نیم درصدی از بزاق است که ماده غالب آن آب است. این موکوس حاوی موسین های بزاقی است که ترکیباتی هستند که به طور فعال مانع از عملکرد باکتری های Streptococus mutans می شوند که عامل تخریب دندان و فساد دندان هستند.
دوشنبه، 26 آبان 1393 - 09:00
مغز بزرگ  درانسان ممکن است تا حدی به دلیل پروتئینی باشد که اخیرا شناسایی شده است
محققین در دو آزمایشگاه سلول های بنیادی در دانشگاه سانفرانسیسکو پروتئینی را مورد شناسایی قرار داده اند که تصور می شود یکی از دلایل بزرگ بودن مغز انسان در مقایسه با سایر جانوران باشد.
دوشنبه، 26 آبان 1393 - 08:30
پیام رسانی زمانی مولکولی که سلول های بنیادی را طی تکوین مغز کنترل می کند
محققین در انستیتو کارولینسکا سوئد موفق به توضیح این مطلب شده اند که چگونه سلول های بنیادی در مغز تغییر می کنند تا اجازه دهند یک نوع سلول بنیادی تولید انواع مختلف سلول در مراحل مختلف کند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 14:00
شناسایی مکانیسم ترمیم ریه به وسیله سلول های بنیادی ریوی
تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور McKeon در آزمایشگاه جکسون گزارشی داشته اند مبنی بر این که سلول های بنیادی ریوی خاص در ترمیم ریه های آسیب دیده بوسیله بیماری نقش دارند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 13:30
مصرف قهوه و پیش گیری از بیماری های ناشی از چاقی
محققان می گویند یکی از ترکیبات شیمیایی موجود در قهوه ممکن است به پیشگیری از بیماری های مربوط به چاقی کمک کند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 13:00
ترکیب ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان تخمدان
در شش مورد از هر ده مورد، سرطان تخمدان زمانی تشخیص داده می شود که بسیار پیشرفت کرده است و شانس بقای پنج ساله تنها 27درصد است. مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که ترکیب یک ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی ممکن است به طور بی خطر و موثری اشکال پیشرفته و عود کننده این بیماری را درمان کند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 12:30
هیدروژل ها موادی با مزایای پزشکی زیاد
ماده ژل مانند جدیدی به وسیله محققین دانشگاه ایالتی کانزاس طراحی شده است که در نوع خود یک نوآوری محسوب می شود. این ماده می تواند کاربردهای زیست پزشکی فراوانی از کشت سلولی و انتقال دارو گرفته تا طب ترمیمی و جایگزینی بافت ها واندام ها داشته باشد.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 12:00
دیدگاه های جدید در مورد چگونگی عود مجدد سرطان سینه
مطالعه ای به وسیله محققین دانشگاه منچستر نشان داده است که چه چیزی اجازه می دهد برخی از موارد کارسینومای داکتالin Situ(DCIS) به درمان ها مقاومت نشان دهند و مجدد عود کنند. این مطالعه اهداف بالقوه جدیدی را به منظور بهبود رادیوتراپی موثر شناسایی کرده است.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 11:30
یکی از دلایل التهاب های وابسته به سن چیست؟
همین طور که جانوران پیرتر می شوند سیستم ایمنی آن ها هم ضعیف تر می شود، پدیده ای که آن را زوال ایمنی یا کهولت ایمنی می نامند و همراه با التهاب سیستمیک، اختلالات التهابی مزمن و برخی سرطان ها است. عوامل دخیل در این التهاب های وابسته به سن و این که چگونه منجر به بیماری می شوند به خوبی شناخته نشده اند.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 11:00
شناسایی مکانیسم کلیدی و هدفی بالقوه برای مهار لوکمیا
محققین دو پروتئین را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد که برای تکوین و البته عود مجدد بیماری لوکمیای میلوئید حاد حیاتی هستند. هم چنین آن ها نشان داده اند که می توان با هدف قرار دادن این پروتئین ها تکوین لوکمیا را بلوک کرد.
یکشنبه، 25 آبان 1393 - 10:30
محققین بمب هوشمندی را برای حمله به لوکمیای کودکان مهندسی کرده اند
محققین چینی موفق شده اند اولین گام ها را برای ایجاد چیزی که آن را بمب هوشمند می نامند و به منظور حمله به نوعی از سرطان کشنده و رایج درکودکان به نام لوکمیای لنفوبلاستیک حاد B مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بردارند.
شنبه، 24 آبان 1393 - 13:00
نقش حیرت انگیز یک پروتئین در تکوین جنینی سلول های بنیادی خون ساز
سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) در تمام طول عمر موجودات مهره دار از گورخرماهی گرفته تا انسان می توانند انواع سلول های خونی و ایمنی را بوجود آورند اما جزئیات دقیق این فرایند ناشناخته باقی مانده است و این امر سدی برای ایجاد سلول های بنیادی پرتوان القا شده ای بوده است که ممکن است روزی به عنوان درمان برای اختلالات خونی مورد استفاده قرار گیرند.
شنبه، 24 آبان 1393 - 12:30
مطالعات نشان می دهد که سلول های مشتق از تکنیک SCNT با سلول های بنیادی پرتوان القا شده(iPS) مشابه هستند
محققین مطالعه ای را ترتیب داده اند که طی ان به مقایسه سلول های بنیادی پرتوان القا شده و سلول های بنیادی جنینی ایجاد شده با استفاده از تکنیک انتقال هسته سلول سوماتیک(SCNT) را با هم مقایسه کرده اند.
شنبه، 24 آبان 1393 - 12:00
شناسایی اولین مراحل ایجاد سرطان پانکراس
محققین در کلینیک مایو می گویند که اولین مراحل در شروع سرطان پانکراس را کشف کرده اند و یافته هایشان می تواند منجر به ایجاد استراتزی های مهاری برای این بیماری شود.
شنبه، 24 آبان 1393 - 11:30
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه