(آرشیو ماه آبان 1393)
درمان سوختگی‌های عمیق و زخم‌ پای دیابتی با نخستین نانو داربست‌ سه‌بعدی محققان کشور
محققان دانشگاه امیرکبیر موفق شدند برای اولین بار در کشور نانو داربست‌های دو بعدی و سه بعدی زیستی جهت استفاده در سوختگی‌های عمقی و زخم‌های دیابتیک تولید کنند.
شنبه، 10 آبان 1393 - 11:45
سلول های ایمنی موجود در قلب به بهبود آن کمک می کنند.
طبق نتایج مطالعه جدیدی قلب دارای ذخیره سلول های ایمنی است که به آن کمک می کنند بعد از جراحت ترمیم شود.
شنبه، 10 آبان 1393 - 10:30
رشد عروق خونی در یک هفته از سلول های بنیادی مشتق از خون بیمار
تکنولوژی های ایجاد بافت های جدید از سلول های بنیادی، جهش روبه جلوی بزرگی را برداشته اند. محققین دانشگاه گوتنبرگ نشان داده اند که سه قاشق غذاخوری از خون برای رشد عروق خونی تجاری جدید در عرض هفت روز کافی است.
شنبه، 10 آبان 1393 - 10:00
مطالعات موشی نشان داده است که ممکن است داروهای قلبی به درمان ALS کمک کند
مطالعه صورت گرفته در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که داروی دیگوکسین که برای درمان نارسایی های قلبی استفاده می شود ممکن است برای درمان بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک مورد استفاده قرار گیرد.
شنبه، 10 آبان 1393 - 09:30
بین رژیم غذایی، التهاب و سرطان ارتباط وجود دارد
محققان دریافته اند گروهی از لیپید ها به نام sphingolipid ها ممکن است عامل ارتباط بین رژیم غذایی ، التهاب و سرطان باشند. آن ها شواهدی ارائه کرده اند که یکی از متابولیت های sphingolipid به نام sphingosine-1-phosphate (S1P) که هم در محصولات غذایی وجود دارد و هم توسط سلول های نرمال بدن تولید می شود می تواند باعث التهاب کولون، (IBD) بیماری التهاب روده و التهاب منجر به سرطان کولون شود در حالی که سویا و sphingolipid گیاهی به نام sphingadiene می توانند از این بیماری ها جلوگیری کند.
شنبه، 10 آبان 1393 - 09:00
خاموش شدن ژن FOXP2 منجر به متاستاز سرطان سینه می شود
شبکه پیچیده ای از فعالیت وجود دارد که سلول های سرطان سینه را قادر می سازد از تومور سینه اولیه حرکت کرده و در بخش های دیگر بدن سکنی گزیده و رشد کنند، فرایندی که آن را متاستاز می گویند.
شنبه، 10 آبان 1393 - 08:30
پیشرفت  در درمان دیستروفی عضلانی با هدف قرار دادن سلول های بنیادی اندوژن
به دنبال آسیب بدنی مجموعه ای از وقایع بسیار کنترل شده و تعاملی در ارتباط با ترمیم، التهاب و حذف بافت اضافی شروع می شود. که این مراحل با اضافه شدن یکسری سلول های ایمنی و ماکروفاژها ادامه پیدا می کند.
شنبه، 10 آبان 1393 - 08:00
امکان تشخیص سرطان لوزالمعده با آزمایش خون
محققان امریکایی می گویند آزمایش خون ممکن است بتواند به تشخیص سرطان لوزالمعده کمک کند.
پنجشنبه، 08 آبان 1393 - 08:30
استفاده از اولتراسوند رازهای مربوط به آنوریسم آئورتی شکمی کشنده را آشکار کرد
محققین کشف کرده اند که تصویربرداری اولتراسوند برای مطالعه بیماری آنوریسم آئورتی شکمی خطرناک، مفید است. این بیماری منجر به تورم و بیرون زدگی آئورت می شود که معمولا کشنده است و درمان موثری برای ان وجود ندارد.
چهارشنبه، 07 آبان 1393 - 13:00
کشف یک نقش غیر منتظره برای سلول های بنیادی در مغز
برای چندین دهه، دانشمندان براین باور بودند که نورون های مغزی تنها در زمان تکوین اولیه بوجود می آیند و قادر به تکثیر نیستند. اما اخیرا آن ها سلول هایی با توانایی تقسیم را در برخی از نواحی مغز کشف کرده اند که می توانند به نورون ها تمایز یابند. عملکرد این پیش سازهای عصبی موضوعی جالب توجه در تحقیقات است.
چهارشنبه، 07 آبان 1393 - 12:30
محیط مناسب می تواند درمان به کمک سلول های بنیادی را بهبود ببخشند
طبق گفته محقققین دانشگاه آدلاید، سلول درمانی به عنوان یک درمان بالقوه برای بسیاری از شرایط مهم مرتبط با سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است، اما هنوز زمان و مطالعات زیادی مورد نیاز است که بتوانیم محیط های پیچیده مورد نیاز برای بهینه سازی درمان ها را دریابیم.
چهارشنبه، 07 آبان 1393 - 12:00
امیدواری در درمان لوکمیا با استفاده از سلول های سفید خونی آزمایشگاهی
در یک مطالعه با مقیاس کوچک، یک درمان تجربی که سیستم ایمنی بیماران را تحریک به حمله به سلول های سرطانی می کند، منجر به بهبودی 90درصدی بیماران لوکمیایی شده است. بیمارانی که مبتلا به نوعی از لوکمیا به نام لوکمیایی لنفوبلاستیک حاد سلول B بوده اند با گزینه های مختلفی مورد درمان قرار گرفته اند اما تقریبا همه گزینه ها بی اثر بوده است.
چهارشنبه، 07 آبان 1393 - 11:30
درمان GVHD با یک داروی ضد سرطان
طبق تازه ترین یافته های محققان دارو ضد سرطان bortezomib برای جلوگیری از مشکلات پیوند سلول های بنیادی خون ساز موثر است.
چهارشنبه، 07 آبان 1393 - 11:00
کشف پروتئین جدیدی در ویروس HIV
پروتئین جدیدی که در طول تکثیر ویروس HIVفعال است توسط گروهی از محققان شناسایی شده است . این پروتئین می تواند هدف درمانی مناسبی برای بیماری ایدز باشد .
ﺳﻪشنبه، 06 آبان 1393 - 15:00
کشف پروتئینی که می تواند بهبود بیماران سرطانی را بعد از پرتودرمانی و شیمی درمانی تسریع کند
محققین در مرکز سرطان UCLA برای اولین بار نشان داده اند که چگونه یک پروتئین منحصربفرد که در مغز استخوان وجود دارد سلول های بنیادی را برای ترمیم سیستم خونی بعد از آسیب تحریک می کند.
ﺳﻪشنبه، 06 آبان 1393 - 14:30