(آرشیو ماه دی 1394)
حل معمای موتاسیون SCN8A در صرع به وسیله سلول های بنیادی پرتوان القایی
موتاسیون در ژن SCN8A در انسفالوپاتی صرع کودکی(EIEE) و سایر اختلالات نورولوژیک دخیل است. این یافته می تواند در تصمیم گیری برای ایجاد یک استراتژی درمانی هدفمند موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 08 دی 1394 - 12:00
اطلاعات جدید در مورد دلایل اوتیسم
تیمی از محققین دریافته اند که شواهدی از اوتیسم را می توان در ترکیب و عدم عملکرد مناسب عروق خونی مغزی پیدا کرد. پیش از این تصور می شد که این بیماری بیشتر نورولوژیک است تا مربوط به سیستم عروقی. اما این مطالعه نه تنها اطلاعات جدیدی را در مورد دلایل اوتیسم ارائه می دهد بلکه هدف درمانی جدیدی را نیز معرفی می کند.
ﺳﻪشنبه، 08 دی 1394 - 11:30
پروتئین کبدی که موجب افزایش رشد سلول های تولید کننده انسولین می شود
بیش از یک چهارم افرادی که به دیابت مبتلا هستند مجبور به تزریق های روزانه انسولین برای حفظ سطح گلوکز خون شان به طور طبیعی هستند. محققین راه ها و تکنیک های مختلفی را به کار گرفته اند تا راهی را برای افزایش سلول های بتای پانکراسی تولید کننده انسولین پیدا کنند.
دوشنبه، 07 دی 1394 - 10:00
ایده های بزرگ در زمینه بهداشت و علوم برای سال 2016
درک و دانسته های ما در مورد سلامت انسانی دائما در حال افزایش و تکامل است اما پشت همه اکتشافاتی که صورت می گیرد ایده های بزرگی وجود دارد که مطالعات را هدفمندتر می کند.
دوشنبه، 07 دی 1394 - 09:30
همه سلول های خونی از سلول های بنیادی خون ساز بوجود نمی آیند!
سلول بنیادی خونی یا سلول بنیادی خون ساز، سلولی است که تصور می شود که می تواند به همه اجزای خون و سیستم ایمنی تبدیل شود. این سلول ها که در مغز استخوان جای دارند می توانند در زمان لازم سلول های خونی مورد نیاز بدن را بسازند و جزء اصلی فرایندهای پیوند مغز استخوان هستند.
دوشنبه، 07 دی 1394 - 09:00
نقشی دیگر از سلول های بنیادی در بهبود عملکرد قلب
سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان به طور وسیعی برای درمان انفارکته میوکاردی مورد استفاده قرار گرفته اند. به نظر می رسد این سلول های می توانند ریزمحیط التهابی و ایسکمی مربوط به انفارکته میوکاردی حاد را تعدیل کنند.
یکشنبه، 06 دی 1394 - 12:00
استفاده از سلول های کشنده ذاتی برای درمان سرطان
سلول های کشنده ذاتی(NK cells) از اجزای ضروری سیستم ایمنی ذاتی هستند و نقش مهمی را در ایمنی میزبان علیه سرطان بازی می کنند.
یکشنبه، 06 دی 1394 - 11:30
میتوکندری: یک هدف جدید برای درمان اضطراب
یک سوم بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی به درمان های موجود در این زمینه پاسخ نمی دهند. در مطالعه ای جدید، محققین در ماکس پلانک مونیخ برای اولین بار نشان داده اند که دستکاری میتوکندری می تواند اثرات ضد اضطرابی داشته باشد.
یکشنبه، 06 دی 1394 - 11:00
نبود اعتبار فعالیت بانک خون بندناف عمومی را متوقف کرد
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: جمع آوری خون بندناف در بانک عمومی این مجموعه به دلیل نبود اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون اصلا صورت نگرفته و در سال گذشته به صورت خیلی محدود انجام شد.
یکشنبه، 06 دی 1394 - 09:01
دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر منصوب شد
با حکم معاون علمی رییس‌جمهور
طی حکمی از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سیروس وطنخواه مقدم به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی منصوب شد.
شنبه، 05 دی 1394 - 14:30
ورود مدارس به موضوع سلول‌های بنیادین
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا هر استان ۲ آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی داشته باشد، گفت: تا پایان سال، تعداد آزمایشگاه‌های نانو دانش‌آموزی به ۶۴ عدد می‌رسد.
شنبه، 05 دی 1394 - 13:28
موفقیت محققان ایرانی در استخراج و شناسایی سلول‌های بنیادی سرطانی
در پژوهشگاه رویان صورت گرفت
محققان پژوهشگاه رویان موفق به استخراج و شناسایی سلول‌های بنیادی سرطانی شدند.
شنبه، 05 دی 1394 - 13:25
داروی استخوانی که از سلول های بنیادی در برابر پیر شدن محافظت می کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که می توان با استفاده از دارویی که برای درمان استئوپورز استفاده می شود، از پیر شدن سلول های بنیادی جلوگیری کرد.
شنبه، 05 دی 1394 - 13:00
استفاده از سلول های بنیادی در طب بازساختی بی خطر است
محققان اذعان کردند:
محققین در کمبریج شواهد قوی را ارائه کرده اند که سلول های بنیادی پرتوان انسانی می توانند زمانی که به یک جنین پیوند می شوند به طور طبیعی تکوین یابند. این یافته ها که در ژورنال Cell Stem Cell به چاپ رسیده است می تواند کاربردهای مهمی در زمینه طب بازساختی داشته باشد.
شنبه، 05 دی 1394 - 10:45
کشف سلول های پیش ساز سازنده عروق گامی مهم به سمت رشد کلیه ها!
در گامی مهم به سمت رشد جایگزین های کلیوی، محققین در دانشگاه ویرجینیا، سلول هایی را شناسایی کرده اند که عروق خونی درون کلیه تبدیل می شوند. این کشف از آن جایی از اهمیت حیاتی برخوردار است که بسیاری از تلاش هایی که تاکنون برای ایجاد کلیه صورت گرفته است به دلیل عدم ایجاد عروق مناسب برای عملکردی کردن اندام با شکست مواجه شده اند.
شنبه، 05 دی 1394 - 10:15
صفحه 11 از 13ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  9  10  [11]  12  13  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه