(آرشیو ماه مرداد 1395)
تولید اسپرم از سلول های بنیادی
محققین بریتانیایی توانسته اند سلول های بنیادی جنینی را به اسپرم تمایز دهند اما این کار با چالش ها و نگرانی هایی همراه است.
چهارشنبه، 06 مرداد 1395 - 11:45
یافتن پروتئینی که سبب تقویت رشد عضلات آسیب دیده می شود
زیست شناسان دانشگاه جان هاپکینز،یک پروتئین کلیدی را شناسایی کردن که با نقش کلیدی که در سلول های بنیادی دارد می تواند در ترمیم عضلات پیر شده وآسیب دیده افراد بیمارمبتلا به دیستروفی عضلانی شرکت کند.
چهارشنبه، 06 مرداد 1395 - 11:30
تحقیقات سلولی می تواند به پیوند بافت قلبی کمک کند
تکنیکی جدید بوسیله محققین دانشگاه هاروارد می تواند به ارزان تر و ایمن تر شدن بازسازی بافتی کمک کند و به نظام سیستم سلامت و بیماران کمک کند.
چهارشنبه، 06 مرداد 1395 - 11:15
MicroRNA ها با هدایت سلول های مغزی جدید از ایجاد بیماری شیزوفرنی جلوگیری می کنند
یافته های محققین نشان می دهد که بیان microRNA ها که قطعات کوچک ریبونوکئویک اسیدی اند، در مغز افراد سالم بالغ با مغز افراد شیزوفرنی تفاوت دارد
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 11:30
پروفایل کروماتینی کلیدی برای شناسایی منشا سلول های لوکمیایی
هر سرطانی از یک سلول شروع می شود و اینک محققین در آزمایشگاه جکسون(JAX) راهی دقیق و قابل اعتماد( پروفایل کردن کروماتین باز مربوط به تمام ژنوم) را برای شناسایی سلول هایی که منجر به ایجاد لوکمیای می شوند، معرفی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 11:00
کشف زیر نوع های مختلف سلول های بتا تولید کننده انسولین
مطالعه ای جدید بوسیله Markus Grompe از محققین برجسته سلول های بنیادی حاکی از وجود حداقل چهار زیرنوع متفاوت سلول های بتای پانکراسی است.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 10:45
راهی جدید برای تشخیص و درمان سرطان ریه
تیمی از محققین سنگاپوری کلاسی از ریز مولکول های RNA به نام oncomiRs را شناسایی کرده اند مسئول سوخت رسانی سرطان ریه هستند. این یافته، دیدگاه تازه ای را برای درک مقاومت درمانی سرطان سینه ارائه می دهد و می تواند منجر به راهی برای مونیتور کردن و درمان کردن موثر این بیماری شود.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 10:20
استفاده از تزریق چربی و سلول های بنیادی برای عمل زیبایی کشیدن پوست صورت
محققین استفاده از تزریق سلول های بنیادی و چربی شکمی خود فرد را راهی برای جوان سازی مجدد پوست فرد می دانند.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 10:00
سلول های عصبی در روده به عنوان چشم و گوش سیستم ایمنی عمل می کنند
محققین پرتقالی فرایندی را در روده موش ها کشف کرده اند که پوشش رده را در برابر التهاب و تهاجم میکروبی حفظ می کند. جالب تر این که آن ها کشف کرده اند که این مکانیسم تحت کنترل سیستم عصبی روده ای قرار دارد که آن را مغز دوم می نامند.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 09:45
مدرسه تابستانی رویان به  ایستگاه چهارم رسید
چهارمین روز از هفتمین مدرسه تابستانی رویان در حالی آغاز شده است که سخنرانانی از سنگاپور، آلمان و آمریکا در آن به سخنرانی و آموزش خواهند پرداخت.
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 09:14
آخرین یافته های علمی سلول های بنیادی عصبی دردرمان ام اس بررسی می شود
رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت :آخرین یافته های علمی سلول های بنیادی عصبی و چگونگی استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماری هایی مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و فلج مغزی مورد بررسی قرار می گیرد.
آخرین یافته های علمی سلول های بنیادی عصبی دردرمان ام اس بررسی می شود
ﺳﻪشنبه، 05 مرداد 1395 - 08:19
آنالیز چربی روی چیپ های میکروفلوئیدیک
گروهی از محققین آلمانی در فرایبورگ، چیپ میکروفلوئیدیکی را طراحی کرده اند که بیش از یک صد سلول های بنیادی بالغ مشتق از چربی می توانند روی آن رشد کرده و تقسیم شوند.
دوشنبه، 04 مرداد 1395 - 15:30
چگونه سلول های بنیادی پوست به نیروهای وارده پاسخ می دهند
همه سلول ها کدهای ژنتیکی یکسانی را به اشتراک می گذارند، فرقی نمی کند که این سلول ها، سلول های پوستی باشند یا سلول های مغزی. با این حال، این سلول ها در معرض انواع مختلف محیط های مکانیکی و استرس های مکانیکی قرار دارند. برای مثال بافت مغز بسیار نرم و بافت استخوان بسیار سخت است.
دوشنبه، 04 مرداد 1395 - 14:30
بهره‌برداری از کارخانه دارویی سلول‌درمانی تا شهریور/صادرات دانش‌فنی به مالزی
رییس مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان خبر داد
رییس مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان از ساخت کارخانه دارویی سلول‌درمانی در تهران خبر داد و با ابراز امیدواری از به بهره‌برداری رساندن آن تا شهریورماه امسال، اعلام کرد: با راه‌اندازی این کارخانه از میان 14 فناوری کسب شده در این پژوهشگاه، پنج فناوری تجاری‌سازی خواهد شد.
دوشنبه، 04 مرداد 1395 - 09:42
مزایای ایمنی درمانی برای بیمارانی که بعد از پیوند سلول های بنیادی مجددا دچار عود بیماری شده اند
برای بسیای از بیمارانی که به اشکال پیشرفته سرطان خون مبتلا هستند، سلول درمانی می تواند منجر به درمان آن ها شود اما با این حال، حدود یک سوم این بیماران بعد از مدتی مجددا دچار عود بیماری می شوند.
دوشنبه، 04 مرداد 1395 - 09:30