مصطفی کاردان

مصطفی کاردان

محافظت آنتی‌بادی‌ها در برابر عفونت HIV
محققان با بررسی پروتئین‌های پوششی ویروس HIV و همچنین با تجزیه و تحلیل نقش آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده، به نتایج امیدوارکننده‌ای در ساخت واکسن علیه بیماری ایدز دست یافتند.
چهارشنبه، 08 آذر 1402 - 08:00
حقایقی در مورد سرطان پوست غیر‌ملانومایی
محققان طی مطالعاتی دریافتند سرطان پوست غیر‌ملانومایی می‌تواند به میزان سرطان پوست ملانومایی خطرناک باشد.
ﺳﻪشنبه، 07 آذر 1402 - 08:00
هدف گیری سلول‌های سرطان‌زا توسط باکتری‌های مهندسی شده
محققان با مشاهده اثرات مثبت درمانی سلول‌های T گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR) در سرطان خون، امیدوارند سلول‌های سنتز شده، در درمان تومورهای جامد نیز موثر باشند.
دوشنبه، 06 آذر 1402 - 08:00
سیناپس چگونه تشکیل می‌شود
محققان طی مطالعاتی به بررسی دقیق سیناپس‌های عصبی پرداخته و نقش کیننزین‌های KIF1A را در انتقال وزیکول و پروتئین‌های سلولی به داربست سلولی مهم می‌دانند.
یکشنبه، 05 آذر 1402 - 18:00
استفاده از ساختار باکتری استرپتوکوک در درمان سرطان
محققان امیدوارند با کاردیولیپین موجود در باکتری استرپتوکوک پیوژنز به نام فاکتور نکروز تومور (TNF) آلفا در بدن انسان، به جنگ سلول‌های سرطانی بروند.
شنبه، 04 آذر 1402 - 08:00
کشف راز آلرژی به شیر
محققان با بررسی سلول‌های T و مونوسیت‌ها در نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از کودکان، علت آلرژی به شیر را کشف کردند.
پنجشنبه، 02 آذر 1402 - 14:00
درماتیت آتوپیک
محققان با بررسی باکتریوفاژهایی که در پوست حضور دارند، درپی درمان نوآورانه در بیماری درماتیت آتوپیک هستند، زیرا پیشرفت این بیماری با تغییرات گسترده در میکروبیوم پوست همراه است.
پنجشنبه، 02 آذر 1402 - 08:00
معرفی مسیری جدید برای سرکوب بیماری‌های خودایمن
محققان با بررسی آنتی‌بادی‌های خودواکنشگر تولید شده توسط لنفوسیت‌های B و بررسی تحمل مرکزی به گیرنده‌ای به نام TLR9، مسیر درمانی جدیدی برای اختلالات خودایمنی کشف کردند.
چهارشنبه، 01 آذر 1402 - 08:00
احساس سفتی پوست بعد از شستشو
محققان با بررسی گیرنده‌های مکانیکی پوستی و نورون‌های حسی مربوط به پوست دریافتند که چگونه تغییرات بیومکانیکی پوستی در پاسخ به درمان‌ها در ادراک حسی پوست انسان نقش دارند.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1402 - 08:00
چالش در فرضیه بهداشت
دانشمندان با بررسی شرایط نگهداری موش‌‌های آزمایشگاهی و بررسی ژنتیک آنها فرضیه بهداشت را به چالش کشیده و تاثیر محیط در پاسخ‌های ایمنی آلرژیک را کمتر موثر می‌دانند.
دوشنبه، 29 آبان 1402 - 08:00
ردیابی چگونگی پیری سلول‌های مغز
محققان توسط نمایه‌سازی ترکیبی که یک تکنیک پیچیده و در عین حال مقرون به صرفه است، سلول‌های مغزی را مورد مطالعه قرار دادند.
یکشنبه، 28 آبان 1402 - 14:00
بازسازی در صدمات کامل نخاعی
طراحی یک ژن درمانی چندجانبه که رشته‌های عصبی آسیب دیده در صدمات نخاعی کامل را بازیابی می‌کند.
شنبه، 27 آبان 1402 - 18:00
گروه‌بندی بیماری میوزیت با استفاده از ژنتیک
در بیماران مبتلا به میوزیت مقاوم به درمان‌های سرکوب‌کننده ایمنی، سلول‌های بنیادی مزانشیمی جایگزین شده‌اند، اما استفاده از آنها به دلیل در دسترس نبودن، محدود است.
پنجشنبه، 25 آبان 1402 - 18:00
بهبود زخم با اسفنج‌های ژلاتین حاوی اگزوزوم از سلول‌های بنیادی بندناف
محققان با استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی بندناف انسان، در یک کار تحقیقاتی به نتایج امیدوارکننده‌ای برای بهبود زخم، خصوصا در بیماران دیابتی دست یافتند.
چهارشنبه، 24 آبان 1402 - 10:00
اثر درمانی سلول‌های خون بند‌ناف بر آسیب نخاعی
محققان با استفاده از سلول‌های خون بند‌ناف (UCB)، درمان ترکیبی امیدوارکننده‌ای در بهبود عملکرد حسی و حرکتی در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی کشف کردند.
چهارشنبه، 24 آبان 1402 - 10:00