م.ب

مرضیه بدری

روشی نوین دربازسازی سلولی های آسیب دیده قلبی
یک تیم علمی به رهبری محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به بررسی رویدادهای پویای بازسازی قلبی بعداز صدمه به بطن قلب در گونه ای از ماهی به نام zebrafish شد.این یافته ها نشان داد که نیاهای سلولی مختلف در قلب بسیار منعطف تراز آنچه قبلا تصور می شد عمل می کنند و قادر به تغییر و تبدیل به انواع سلول های جدید هستند.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 07:37
اثر آنتی اکسیدن ها بر بیماری پارکینسون
به گفته دانشمندان آنتی اکسیدان Diapocynin می تواند علائم بیماری پارکینسون را با جلوگیری از نقص هماهنگی حرکتی کاهش دهد و تشخیص زود هنگام این بیماری را میسر سازد.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 07:03
درمان آلزایمر با مسدود کردن گیرنده های  ویژه B1R
مطا لعه انجام شده توسط دانشمندان موسسه اعصاب Montreal در دانشگاه McGill نشان داد که مسدود کردن گیرنده های خاص در مغز موش های مبتلا به آلزایمر پیشرفته(AD) می تواند منجر به بازگشت حافظه از دست رفته و بهبود عملکرد عروق مغزی شود.
چهارشنبه، 29 خرداد 1392 - 10:24
سلول های بنیادی راهی برای رهایی از تزریق روزانه انسولین
محققان دانشگاه Imperial لندن موفق به تولید سلول های ترشح کننده انسولین از سلول های بنیادی خون شدند.دستیابی به این موفقیت می تواند بیماران دیابتی را از مصرف دوز روزانه تزریق انسولین آزاد کند.
چهارشنبه، 29 خرداد 1392 - 10:08
افزایش احتمال ابتلا به دیابت در فرزندان حاصل IVF

مطالعه انجام شده توسط محققان یونانی نشان داد که: نوع خاصی از لقاح مصنوعی(IVF) شانس ابتلا به بیماری مقاومت به انسولین را در کودکان حاصل از این نوع لقاح افزایش می دهد.
چهارشنبه، 29 خرداد 1392 - 08:20
نقش اعصاب سمپاتیک در بیماری آرتریت

بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل یک اختلال ناتوان کننده است که از هر 10 کانادایی یک نفر به آن مبتلا می باشد و از درد ناشی از التهاب و آسیب مفاصل رنج می برد. این بیماری هنوز به طور کامل مدیریت نشده است و اغلب درمانهایی که برای کاهش درد آرتریت وجود دارد با اثرات جانبی متعددی همراه است.
دوشنبه، 27 خرداد 1392 - 08:29
سیر قهقرایی سلول های بنیادی گامی رو به جلو
دانشمندان مرکز سلول های بنیادی DanStem دانمارک در دانشگاه Copenhagen دریافتند که می توان سلول های بنیادی جنینی را به عقب هدایت کرد تا قادر به تولید سلول های جفت و دیگر سلول های جنینی باشد.این کشف جدید می تواند به رفع اختلالات مربوط به جفت که می تواند منجربه سقط جنین شود کمک کند.
شنبه، 25 خرداد 1392 - 08:20
سندرم نونان بیماری ژنتیکی مرتبط با سن پدران
دانشمندان دانشگاه USC کالیفرنیای جنوبی موفق به کشف یک جهش جدید عامل بیماری ژنتیکی سندرم نونان شدند.این جهش، تولید اسپرم حامل صفت بیماری را در یک پدر نرمال افزایش می دهد.
شنبه، 25 خرداد 1392 - 07:48
صفحه 2 از 2ابتدا   قبلی   1  [2]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه