م.ب

مرضیه بدری

مطالعه سلول های بنیادی سر نخی برای شناسایی منشا صرع
دانشمندان آمریکایی سلول های بنیادی گرفته شده از پوست را برای ایجاد نورون در محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار دادند و به این ترتیب توانایی مطالعه بهتر در مورد بیماری صرع رافراهم نمودند
ﺳﻪشنبه، 15 مرداد 1392 - 09:24
شناسایی روش جدید برای درمان دیستروفی عضلانی

محققان دانشگاه Boston روش درمانی جدیدی را برای درمان دیستروفی عضلانی در موش های ازمایشگاهی شناسایی کردند.این یافته ها که در مجله Human Molecular Genetics به چاپ رسیده است تغییراتی را در روش درمان این بیماری ناتوان کننده و ویرانگر به همراه داشته است .
شنبه، 12 مرداد 1392 - 14:10
کشف محل بهترین سلول های بنیادی برای پیوند مغز استخوان

محققان دانشگاه McMaster محل بهترین سلول های بنیادی خون را کشف کردند. این سلول های بنیادی که در انتهای استخوان قرار دارند می توانند درصد موفقیت پیوند مغز استخوان را افزایش دهند.
جمعه، 11 مرداد 1392 - 23:01
اهداف دارویی جدید برای سرطان سینه
دانشمندان مرکز ژنتیک سنگاپور(GIS)، در مطالعات خود ژن هایی را شناسایی کرده اند که به صورت بالقوه می توانند هدف داروی ضد سرطان پستان قرار بگیرند.
چهارشنبه، 09 مرداد 1392 - 09:01
اولین گام های درمان دیابت با پیوند بین گونه ای جزایر سلولی
درراستای اولین گام های درمان افراد مبتلا به دیابت نوع یک از طریق پیوند سلول های سازنده انسولین از حیوانات به انسان، دانشمندان Northwestern موفق به پیوند سلول های تولید کننده انسولین از یک گونه به گونه ای دیگر شدند و در این پیوند، جزایر سلولی بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی ،عملکرد خود را حفظ نمودند.
ﺳﻪشنبه، 25 تیر 1392 - 09:23
درمان هدفمند سرطان ریه از طریق استراتژی غربالگری ژنتیکی

دانشمندان تحیقیقات سرطان در بریتانیا برای اولین بار از یک استراتژی جدید و کارآمد بر پایه غربالگری جهت شناسایی عیوب ژنی در سلول های تومور در سرطان ریه استفاده کردند.
ﺳﻪشنبه، 25 تیر 1392 - 08:53
کشف نشانگری برای پیش بینی بیماری هانتینگتون
علائم مشخص کننده بیماری در برخی از بیماری های عصبی مانند آلزایمر ، پارکینسون و هانتینگتون زمانی ظاهر می شود که بیماری آسیب قابل توجهی در مغز ایجاد کرده است.در حال حاضر هیچ درمان کاملی در مرحله ظهور بیماری برای این بیماری ها وجود ندارد. گروهی از محققان بین المللی نشان دادند که اندازه گیری فعالیت الکتریکی د رمغز موش های آزمایشگاهی مبتلا به هانتینگتون می تواند وجود این بیماری را قبل ازنمایان شدن علائم عمده آن نشان دهد.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 08:30
تحقیقات انجام شده در دانشگاه open نشان داد که ترکیب جدیدی از تکنیک های مهندسی بافت می تواند نیاز به پیوند یا گرافت های عصبی را کاهش دهد.
پنجشنبه، 20 تیر 1392 - 09:45
تحقیقات جدیدی که برای اولین بار در دانشگاه Adelaide انجام شد نشان داد که سلول های ایمنی که با نام ماکروفاژها شناخته می شوند با ایجاد یک محیط سالم هورمونی در رحم، نقش مهمی را در باروری ایفا می کنند.
چهارشنبه، 19 تیر 1392 - 13:06
استفاده از هیدروژل های نوین در پزشکی

دانشمندان دانشگاه Akron در حال بررسی نوعی هیدروژل جدید تولید شده توسط فناوری پلیمر می باشند.این محصول دارای درصد بیشتری از آب و دارای انعطاف پذیری بیشتر و نسبت به لاستیک ها سخت تر می باشد.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1392 - 13:00
تولید گوش مصنوعی از سلول های گاوی
محققان دانشگاه Princeton موفق به تولید گوش مصنوعی از سلول های گاوی (Bovine Cells) شدند.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1392 - 12:00
واکسنی برای مهار واکنش خود ایمنی در دیابت نوع ɪ
محققان موفق به تولید واکسنی شدند که با مهار کردن پاسخ ایمنی در برابر سلول های بتای تولید کننده انسولین به عملکرد پانکراس در بیماران مبتلا به دیابت نوع ɪ کمک می کند.
یکشنبه، 16 تیر 1392 - 13:20
هورمون قلبی وارتباط آن باعوامل التهابی و رشد تومور
نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می دهد که سیگنال هورمون NPRA که توسط سلول های سرطانی ارسال می شود برخی از عوامل مولکولی را تولید می کند که باعث جذب سلول های بنیادی می شود.
شنبه، 15 تیر 1392 - 11:30
به گفته محققان افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکی باید تحت غربالگری عروق کرونر قرار گیرند.
شنبه، 08 تیر 1392 - 08:20

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه New York نشان دادند، نوعی از ژن ها که به صورت پی در پی درسلول های بنیادی مغزی بیان می شوند ، تولید و تنوع عصبی در سیستم بینایی مگس میوه را کنترل می کند.
چهارشنبه، 05 تیر 1392 - 05:50
صفحه 1 از 2ابتدا   قبلی   [1]  2  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه