پیوند سلول های جزایر پانکراسی موجب احیا مکانیسم های دفاعی قند خون در دیابت نوع یک می شود
با توجه به مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا، بیماران مبتلا به دیابت نوع یک که به دلیل تیمارهای انسولینی دچار کاهش قند خون(هیپوگلیسمی) شده اند، پس از پیوند سلول های جزیره ای پانکراسی قادر هستند شرایط طبیعی خود را مجددا به دست آورند.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 08:15
سرنخ هایی  برای آهسته کردن فرایند پیری
محققین از مدل جانوری به نام C.elegans برای شناسایی راهی جدید که بتواند داروهایی را برای آهسته کردن فرایند پیری و برخی بیماری های مزمن طراحی کند، استفاده کرده اند. این تیم به بررسی این مطلب پرداخته اند که چگونه درمان هایی برای افزایش عمر C.elegans روی بیان ژن هایی که تولید کلاژن و سایر پروتئین های ماتریکس خارج سلولی می کنند، اثر می گذارد.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 07:45
نقش پروتئین های موساشی در سلول های بنیادی و سرطانی
مطالعه ای جدید حاکی از دخالت خانواده ای از پروتئین های متصل شونده به RNA در تنظیم سرطان( به ویژه نوعی از سرطان سینه) است. این پروتئین ها را به نام پروتئین های موساشی(Musashi) می شناسند که سلول ها را مجبور به وارد شدن به مرحله ای می کنند که همراه با افزایش تکثیر است.
یکشنبه، 07 دی 1393 - 08:30
بهبود بیماری پارکینسون با استفاده از سلول های بنیادی
در مطالعه ای محققین توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی سلول های عصبی دو پامینرژیکی را در رت ها تولید کنند که می توانند برای بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرند.
یکشنبه، 07 دی 1393 - 08:00
ردپایی از یک پروتئین در چندین واکنش آلرژیک
محققین در جان هاپکینز و آلبرتا یک پروتئین را شناسایی کرده اند که ریشه واکنش های آلرژیک خطرناک و دردناک به بسیاری از داروها و مواد دیگر است. اگر داروی جدیدی بتواند کشف شود که این پروتئین مشکل زا را هدف قرار دهد، می تواند به درمان های ملایم برای بیمارانی با شرایط مختلف از سرطان پروستات گرفته تا دیابت و ایدز کمک کند.
شنبه، 06 دی 1393 - 13:30
درک نقش روی(Zn) در جنین های سالم می تواند لقاح آزمایشگاهی را بهبود ببخشد
زمانی که اسپرم و تخمک با هم مواجه می شوند و برخورد می کنند جرقه هایی جانبی از آن ها پراکنده می شود. در واقع تخم لقاح یافته پستانداران از سطح خود بیلیون ها اتم روی را تحت عنوان "جرقه های روی" و به صورت موج و یکی بعد از دیگری آزاد می کند.
شنبه، 06 دی 1393 - 12:00
سلول های عضلانی صاف که برای شبیه سازی عروق خونی در مغز استفاده می شوند می توانند به آلزایمر کمک کنند
یک تکنیک برای رشد سلول های بسیار شبیه سلول های عضلانی صاف در سرخرگ های مغزی کشف شده است که می تواند مطالعه بیماری های عروق خونی و اختلالات نورودژنراتیو را آسان تر سازد.
شنبه، 06 دی 1393 - 11:30
ژن ها تعیین کننده پاسخ به درمان هپاتیت A
یکی از رایج ترین دلایل هپاتیت A که به نام هپاتیت عفونی نیز شناخته می شود عفونت کبد با هپاتیت C است. بیماری می تواند درمان شود اما همه بیماران با درمان های کنونی درمان نمی شوند. مطالعه جدیدی نشان داده است که نتیجه درمان پزشکی به عوامل ژنتیکی فرد وابسته است.
شنبه، 06 دی 1393 - 07:45
کشف ژن های جدید مرتبط با سرطان
محققان نشان داده اند تعیین توالی کل ژنوم می تواند به طور موفقیت آمیزی جهش های مرتبط با سرطان را شناسایی کند.
جمعه، 05 دی 1393 - 13:00
رژیم غذایی بیش از ژن ها روی باکتری های گوارشی اثر می گذارد
مطالعه ای که به بررسی ارتباط بین باکتری های روده و سلامتی پرداخته است نشان می دهد که رژیم غذایی در مقایسه با ژن ها ممکن است اثر تعیین کننده تری روی باکتری های روده داشته باشد.
جمعه، 05 دی 1393 - 12:00
شناسایی سلول هایی که رشد تومور را تقویت و حملات ایمنی ضد سرطانی را سرکوب می کنند
مطالعه ای در بیمارستان کودکان St. Jude جمعیتی از سلول های سفید خون را شناسایی کرده است که تومورها از آن ها برای تقویت رشدشان و سرکوب سیستم ایمنی استفاده می کنند. این مطالعه نقطه عطفی در ایمونولوژی سرطان محسوب می شود و می تواند برای ایجاد درمان های موثر مورد استفاده قرار گیرد.
جمعه، 05 دی 1393 - 11:30
تستی که پاسخ درمانی برای استفاده از سلول های بنیادی برای درمان لوکمیا را پیش بینی می کند
تستی جدید ممکن است که نشان دهد کدام بیماران به درمان بیماری های پیوند علیه میزبان(GVHD) پاسخ خواهند داد. این بیماری(GVHD) یک وضعیت تهدید کننده حیات است که ناشی از عوارض پیوند سلول های بنیادی برای درمان لوکمیا و سایر اختلالات خونی است.
جمعه، 05 دی 1393 - 11:00
کشف یک سوئیچ خاموش و روشن برای ژن کلیدی سلول های بنیادی
منطقه ای در ژنوم جانوران وجود دارد که به عنوان برج مراقبت، ژن های خاصی را هدایت می کنند که چه زمانی می توانند عملکرد خود را انجام دهند.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 12:00
سلول های کودکان با استفاده از ژن lsd1 یاد می گیرند که ار تباط برقرار کنند
انتظار نمی رود که یک کودک به یک گروه بپیوندد یا در یک برنامه اجتماعی مشارکت کند که نیاز به ارتباط پیچیده دارد. هنوز بیشتر زیست شناسان تکوینی تصور می کنند که سلول های جوان که از سلول های بنیادی به وجود می آیند و سلول های پیش ساز نام دارند توانایی ارتباطات متوسطی با سایر سلول ها را دارند.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 11:30
نقش مسیرهای مولکولی در مقاومت به درمان های ضد سرطان
محققان امریکایی مسیرهای مولکولی را شناسایی نموده اند که موجب مقاومت سلول های سرطانی به دارو می شوند. هدف قرار دادن این مسیرها می تواند تاثیر درمان های ضد سرطان را افزایش دهد.
پنجشنبه، 04 دی 1393 - 11:00
صفحه 703 از 1016ابتدا   قبلی   698  699  700  701  702  [703]  704  705  706  707  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه