(آرشیو ماه دی 1394)
فشرده کردن سلول ها برای بازبرنامه ریزی آن ها به سلول های بنیادی
محققین در EPFL روش جدیدی را طراحی کرده اند که به سلول ها کمک می کند به سلول های بنیادی قابل استفاده تبدیل شوند. این روش شامل فشرده کردن سلول ها درون یک ژل است و این کار این راه را برای تولید وسیع سلول های بنیادی برای اهداف پزشکی هموار می کند.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 11:00
تولید یک محصول مراقبت پوستی بر مبنای سلول های بنیادی(Cutisera)
چند روز پس از این که مرکز تحقیقاتی Stempeuties اعلام کرد که برای اولین بار موفق به تولید محصولی با مبنای سلول های بنیادی برای مراقبت از پوست شده است، مجددا اعلام کرد که این مرکز با متخصصین پوست برای ارزیابی اثربخشی و هزینه های استفاده از آن به توافق رسیده است.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 10:00
موثر بودن فیبرهای پروتئینی دخیل در پارکینسون و آلزایمر در درمان سرطان تخمدان
محققین UCLA روش جدید و امیدوار کننده ای را برای درمان تومورهای ژینکولوژیک(مختص به زنان) طراحی کرده اند. این روش روی پروتئین p53 فوکوس کرده است که معمولا در زنان با سرطان تخمدان پیشرفته جهش می یابد.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 09:30
پرهیز از جراحی با استفاده از سلول درمانی
ریگان آرچیبالد بیماری است که قرار بود متحمل جراحی شانه شود اما تصمیم گرفت پیش از این کار سلول درمانی را نیز تست کند.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 09:00
کشف دلایل یکی از سرطان های مهم در زمان کودکی
با شناسایی منشا یکی از سرطان های شایع بین کودکان به نام لنفوما، امیدواری ها برای طراحی داروها و درمانی هایی که بتوانند مانع از عود مجدد این سرطان بعد از درمان شوند بالا رفته است.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 08:30
سلول های بنیادی مشتق از قلب های پیر و آسیب دیده می تواند منجر به درمان نارسایی قلبی شود
مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی قلبی(حتی در بیماران پیر و مریض) می تواند بافت عضلانی قلب و بافت عروقی را تولید کند و می تواند برای درمان نارسایی قلبی استفاده شود.
دوشنبه، 28 دی 1394 - 08:00
تولید اولین مدل آزمایشگاهی انسانی برای یک اختلال نورودژنراتیو
محققین در دانشگاه کالیفرنیا موفق شده اند که اولین مدل سلولی آزمایشگاهی مشتق شده از سلول های بنیادی را برای یک بیماری نورودژنراتیو نادر اما مخرب به نام سندرم Cockayne ایجاد کنند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 13:00
هیدروژل جدیدی که سرنخ هایی از ارتباط سیگنال های مکانیکی و تعیین سرنوشت سلول های بنیادی مزانشیمی ارائه می دهد
سفتی ماتریکس خارج سلولی و بستری که سلول ها روی یا درون آن ها رشد می کنند به عنوان یک سیگنال مکانیکی نقش مهمی در تمایز سلول های بنیادی ایفا می کند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 12:00
پرده برداری از مکانیسمی که تولید نورون از سلول های بنیادی را کنترل می کند
مطالعه ای به وسیله محققین دانشگاه تورنتو مکانیسمی را کشف کرده اند که ما را قادر می سازد که تولید سلول های متنوع موجود در سیستم عصبی در حال تکوین از سلول های بنیادی را کنترل کنیم.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 11:00
تبدیل سلول های مشتق از بافت لیپوساکشن به سلول های بنیادی پرتوان القایی
تکه های بافت چربی که طی لیپوساکشن برداشته می شوند حاوی سلول های پنهان و چند کاره ای است که می توانند خیلی سریع تر و آسان تر از سلول های پوستی به سلول های بنیادی پرتوان القایی یا iPSC تبدیل شوند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 10:00
تایید ایمنی سلول درمانی Progenza برای استئوآرتریت
کمپانی Regeneus قصد دارد بعد از دریافت موافقت نامه و تاییدیه ایمنی برنامه سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی آلوژنیک برای استئوآرتریت زانو آن را به صورت تجاری در آورد. آن ها این برنامه سلول درمانی را تحت عنوان Progenza معرفی کرده اند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 09:30
پروتئین کوچکی که نقش مهمی در انقباض عضلات قلبی بازی می کند
محققین پروتئینی را شناسایی کرده اند که حاصل کد شدن یک non-coding RNA است و می تواند عملکرد انقباضی عضلات قلبی را تقویت کند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 09:00
تولید جنین از سلول های بنیادی
محققین در انستیتو تحقیقات پزشکی کودکان(CMRI) روشی را برای تولید جنین های موش از سلول های بنیادی و بدون نیاز به موش جهش یافته زنده ایجاد کرده اند. این مطالعه شرایط را برای مطالعاتی با هدف ردیابی سریع عملکرد ژن ها در رشد و تکوین فراهم می آورد.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 08:30
فرایند پیری و سلول های بنیادی
اگرچه سلول های بنیادی در دنیای پزشکی و درمان، یک معجزه و یک راه حل درمانی قطعی برای بیماری ها محسوب نمی شوند اما با این حال می توان آن ها را یک امید برای این بیماری ها محسوب کرد.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 08:00
تکنیکی جدید برای شناسایی سلول های بنیادی پانکراسی
هر کسی در مورد پتانسیل سلول های بنیادی در زمینه پزشکی اطلاعاتی دارد اما تاکنون کسی نتوانسته است راهی را برای تشخیص آن ها در یک بافت یا اندام پیدا کند. به لطف مطالعه ای جدید به وسیله دکتر Mario Capecchi در دانشگاه کاتولیکای رم و برنده جایزه نوبل پزشکی سال 2007 این مشکل برطرف شده است و محققین توانسته اند راهی را برای سلول های بنیادی مخفی در پانکراس پیدا کنند.
یکشنبه، 27 دی 1394 - 07:45
صفحه 2 از 13ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه