(آرشیو ماه تیر 1394)
محققین سلول هایی را یافته اند که عضلات قلبی را بازسازی می کنند
محققین طب بازساختی در مرکز پزشکی Southwestern با استفاده از یک تکنیک ردیابی رده سلولی که طراحی کرده اند، سلولی را شناسایی کرده اند که عضلات قلبی بالغ را را دوباره احیا می کند.
شنبه، 13 تیر 1394 - 08:00
ساخت داربست های کوچک و پیچیده ای که می توانند جایگزین پرده گوش شدیدا آسیب دیده شوند
تیمی بین المللی از محققین داربست های کوچک و پیچیده ای را ایجاد کرده اند که شبکه پیچیده فیبرهای کلاژنی تشکیل دهنده پرده گوش را تقلید می کند. امیدواری ها بر این است که این داربست برای جایگزینی پرده گوش شدیدا آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد و نیاز بیماران برای برداشتن بافت خودشان برای جراحی های بازساختی را کاهش دهد.
شنبه، 13 تیر 1394 - 07:30
تولید سلول های iPS با استفاده از سیستم بازبرنامه ریزی اپیزومال oriP/EBNA-1
هدف از کاربردهای درمانی سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) ، توانایی آن ها در تولید هر نوع سلولی در بدن است. تولید سلول های iPS از سلول های سوماتیک امکانات جدیدی را برای بررسی بیولوژی سلول های بنیادی، درک بهتر پاتوفیزیولوژی بیماری های انسان و طراحی روش های درمانی در زمینه طب ترمیمی فراهم آورده است.
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 14:00
نقش غیرقابل انتظار یک پروتئین در سلول های بنیادی جنینی
پروتئینی که تا پیش از این تصور می شد که تنها از هسته محافظت می کند الان مشخص شده است که بیان ژنی و تکوین سلول های بنیادی را نیز تنظیم می کند.
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 13:30
گورخرماهی مدل جدیدی را برای مطالعه سندرم روده کوتاه ارائه می دهد
محققین در بیمارستان کودک لس آنجلس، با ایجاد یک مدل جدید از سندرم روده کوتاه(SBS) در گورخرماهی، امیدهای جدیدی را برای کودمان مبتلا به این بیماری فراهم کرده اند.
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 13:00
امواج صوتی با شدت بالا پلت فرمی را برای طب ترمیمی ایجاد می کنند
هر روز که می گذرد محققین بیشتر متمایل می شوند که با استفاده از روش های مهندسی بافت، بر چالش های موجود در زمینه پزشکی فائق آیند و در این زمینه تمرکز زیادی روی داربست ها است.
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 12:24
شروع به ساخت پوست های پرینت شده سه بعدی به وسیله کمپانی L’Oreal
زمانی که شما اسم L’Oreal را می شنوید، احتمالا به جای پوست پرینت شده سه بعدی به لوازم آرایشی فکر می کنید، اما جالب است بدانید که این شرکت فرانسوی با همکاری مهندسین زیستی قصد پرینت پوست انسانی را دارند.
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 12:00
فراخوان ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی برای ارسال طرح های پژوهشی
پنجمین فراخوان ارسال طرح های پژوهشی و فناوری از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اعلام شد.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 13:42
سلول درمانی برای کمک به  درمان آرتریت سگ ها
محققین می گویند که از درمان جدیدی برای بیش از 150 سگ در بریتانیا استفاده کرده اند و 85 درصد ان ها نشانه های مثبتی از بهبود را نشان داده اند.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 11:15
محققین رده های سلولی را برای مطالعه پیش سازهای سلولی چربی قهوه ای و سفید ایجاد کرده اند
از سال 2009 که کشف شده است که بافت چریی قهوه ای سوزاننده انرژی می تواند در بالغین فعال شود، مطالعات در این زمینه افزایش پیدا کرده تا این بافت ها را بهتر درک کنند و از آن ها برای درمان چاقی اپیدمیک استفاده کنند. بافت چربی فعال می تواند برای تحمل بهتر دیابت و اختلالات متابولیکی مربوط به آن استفاده شود. اغلب جداسازی بافت چربی قهوه ای و مطالعه آن با مشکلاتی مواجه است.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 11:00
جنین ها به برخی از آلودگی های محیطی که به خون بند ناف نفوذ می کنند آسیب پذیرتر هستند
آلودگی های محیطی سمی اثرات بسیار شدیدی روی سلامت افراد و به ویژه جنین دارند که از جمله آن ها می توان به نارسایی قلبی، کاهش توانایی های شناختی و ذهنی، تاخیر در تکوین و اختلالات عصبی رفتاری اشاره کرد.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 10:40
بانک کردن آزادانه اسپرم می تواند خطر بیماری های ژنتیکی را کاهش دهد
مطالعه ای جدید در ژورنال اخلاق پزشکی(Journal of Medical Ethics) اعلام کرده است که بانک کردن یا ذخیره سازی اسپرم برای همه مردان جوان آزاد باشد تا خطر مشکلات ژنتیکی مربوط به تاخیر در پدر شدن را کاهش دهد.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 10:15
شناسایی مکانیسم مولکولی که سلول های بنیادی جنینی را به سلول های اندوتلیالی تبدیل می کند
محققین در دانشگاه ایلینویز مکانیسم مولکولی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی جنینی را برای تبدیل شدن به سلول های اندوتلیالی هدایت می کند. درک این که این مکانیسم و چگونگی شروع فرایند تمایزی به محققین کمک خواهد کرد تا به طور موثرتری سلول های بنیادی را برای استفاده در طب ترمیمی به سلول های اندوتلیالی مفروش کننده عروق تبدیل کنند.
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 10:00
تخمک گذاری موفقیت آمیز 100 تخمک از یک موش ماده
میانگین تعداد تخمکی که از موش های مدیفه شده ژنتیکی(موش ناک اوت) با استفاده از روش های پیشین القای سوپر اوولاسیون به دست آمده است، حدود 20 عدد بوده است که تعداد واقعی آن کمتر و حدود 10 است. با این حال، محققین در دانشگاه Kumamoto ژاپن یک روش اولترا سوپر اوولاسیون را ایجاد کرده اند و توانسته اند با موفقیت 100 تخمک را تنها از یک موش ماده بدست آورند.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 10:00
تا 5 سال آینده سلول های بنیادی خون بندناف برای افراد بالغ هم استفاده خواهد شد
دکتر امیر آتشی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، گروه هماتولوژی
دکتر امیر آتشی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است، ذخیره‌سازی سلول‌های خون بندناف يک سرمایه‌گذاری بلند مدت و يک دور انديشي است و در بحث سلامت در سطح کلان این خون بايد در همه دنيا ذخيره شود. در گفتگو با وی قابلیت های خون بندناف را بیشتر شناختیم.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 09:34
صفحه 7 از 10ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه