اخبار بین المللی

نقش کلیدی میتوکندری در تکوین سلول های بنیادی
محققین در مرکز پزشکی NYU Langone کشف کرده اند که میتوکندری نقش مهمی در تکوین سلول های بنیادی دارد که نقش جداگانه ای را برای این اندامک متصور می شود. وظیفه مرسوم این اندامک تامین انرژی سلولی از طربق تولید ATP است که برای متابولیسم سلولی مورد نیاز است.
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 10:00
یک ابزار IVF جدید ممکن است منجر به بهبود درمان های باروری شود
برای زوج هایی که در بارداری دچار مشکل هستند، لقاح آزمایشگاهی(IVF) بک مسیر جایگزین برای ایجاد خانواده است. زمانی که تخمک ها با اسپرم در لوله های آزمایش مخلوط شدند، تخمک لقاح یافته و به جنین هایی تبدیل می شود که می تواند به درون رحم یک زن لانه گزینی شود.
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 08:30
ردیابی تکامل سلول های بنیادی در مطالعات فسیل دندان جوندگان
با مطالعه دندان فسیل شده از هزاران گونه جونده منقرض شده، محققین در دانشگاه هلسینکی و UC San Francisco نشان داده اند که چگونه مکانیسم های تکاملی پایه موجب به وجود آمدن سلول های بنیادی پستانداران جدید شده است.
ﺳﻪشنبه، 15 اردیبهشت 1394 - 09:30
مورد چالش قرار گرفتن ارتباط بین سلول های بنیادی و سلول های تغذیه کننده( feeder cells)
سلول های بنیادی زمانی که در ظروف کشت رشد می کنند به سلول های تغذیه کننده شان(feeder) وابسته هستند و تصور می شود که این چسبندگی به این دلیل اتفاق می افتد که سلول های تغذیه کننده به عنوان سیستم حمایت کننده عمل می کنند و مواد غذایی لازم را برای این سلول های بنیادی فراهم می آورند.
ﺳﻪشنبه، 15 اردیبهشت 1394 - 09:00
کشف یک پروتئین که قادر به تنظیم ترمیم DNA طی تشکیل اسپرم است
محققین در دانشگاه بارسلونا کشف کرده اند که یک مسیر سیگنالینگ که با پروتئین ATM شروع می شود، ترمیم DNA را طی تولید اسپرم به وسیله میوز تنظیم می کند.
ﺳﻪشنبه، 15 اردیبهشت 1394 - 08:00
با مطالعه دندان فسیل شده از هزاران گونه جونده منقرض شده، محققین در دانشگاه هلسینکی و UC San Francisco نشان داده اند که چگونه مکانیسم های تکاملی پایه موجب به وجود آمدن سلول های بنیادی پستانداران جدید شده است.
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 - 11:00
افزایش نگرانی ها در مورد اولین نوزاد انسان دستکاری ژنتیکی شده در جهان
همه چیز با یک شایعه شروع شد و به دنبال آن شش هفته پیش نشریه معتبر nature زنگ خطر را به صدا درآورد و نگرانی های شدید خود را از پیامدهای اخلاقی و ایمنی تولید اولین جنین انسانی تراریخته در جهان اعلام کرد.
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 - 09:30
روشی برای شناسایی سلول های بنیادی پرتوان القا شده در آزمایشگاه با استفاده از آنتی ژن رد تومور
محققین در دانشگاه کالیفرنیا از یک آنتی ژن رد تومور به نام TRA برای شناسایی سلول های بنیادی پرتوان القا شده در آزمایشگاه استفاده کرده اند. این آنتی ژن سلول های بنیادی که به مرحله پرتوانی رسیده اند را شناسایی می کند.
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 - 10:00
تبدیل کردن همه انواع خون های اهدا شده به یک نوع همگانی
هر روز هزاران نفر به خون های اهدا شده نیاز پیدا می کنند اما تنها گروه های خونی فاقد آنتی ژن A و B مانند O هستند که می توانند به هر فردی که خون احتیاج دارد اهدا شوند و آن هم معمولا یک منبع کوتاه مدت است.
شنبه، 12 اردیبهشت 1394 - 12:35
نقش تلومرها در سلول های بنیادی گیاهی و استفاده از این یافته ها در مطالعات جانوری در آینده
نقشی که تلومرها در سلول های پستانداران بازی می کنند سال هاست که شناخته شده است. هم چنین مشخص شده است که توالی های DNA غیرکدکننده که در انتهاهای کروموزومی وجود دارند، آن ها را حفاظت کرده و برای تضمین تقسیم صحیح سلولی ضروری هستند.
شنبه، 12 اردیبهشت 1394 - 12:31
هدف درمانی جدید برای نوعی از سرطان کلورکتال با پیش آگهی ضعیف
محققین راه جدیدی را برای درمان سرطان کلورکتال یافته اند. در این مطالعه این محققین در زمینه سلول های بنیادی و سرطان، نشان داده اند که مهار فعالیت اندوزمال یک استراتژی درمانی بالقوه برای درمان سرطان هایی با ژن موتاسیون یافته BRAF است.
جمعه، 11 اردیبهشت 1394 - 11:11
یافتن یک هدف برای مهار عود سرطان سینه
محققین در دانشگاه آدلاید برای اولین بار نشان داده اند که چگونه یک گیرنده پروتئینی خاص روی سطح سلول های سینه موجب افزایش پیشرفت سرطان سینه می شود. این مطالعه ممکن است هدف درمانی جدید را ارائه دهد.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 10:43
آیا برآوردی که بریتانیا برای استفاده از یک فن آوری باروری داشته است می تواند در  آمریکا نیز صادق باشد؟
در ماه گذشته خبری مبنی بر تصویب درمان جایگزین کردن میتوکندری(MRT) که آن را تولید سه والدی نیز نامیدند، به وسیله پارلمان بریتانیا داشتیم و بریتانیا اولین کشوری است که این راه حل درمانی را پیش روی افراد می گذارد.
ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 - 09:30
نقش یک پروتئین سطحی در تنظیم پاسخ ایمنی ذاتی و اثر آن روی سیستم ایمنی سازشی
درک پاسخ ایمنی که به وسیله ویروس CHIKV ایجاد می شود برای ایجاد درمان موثر کلیدی است. اینک تیمی بین المللی از محققین در A*STAR نشان داده اند که پروتئین سطح سلولی به نام گیرنده3 شبه Toll یا (TLR3) نقش حیاتی را در کنترل پاسخ آنتی بادی به CHIKV، همانندسازی و پاتولوژی ویروسی بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 - 08:45
باکتری های پوشیده شده با نانو ذرات می توانند واکسن سرطان را انتقال دهند
دانشمندان نشان دادند که باکتری های پوشیده شده با نانو ذرات می تواند بطور مؤثری واکسن DNA خوراکی را انتقال دهد که سیستم ایمنی بدن فرد را جهت تخریب سلول های سرطانی تحریک می کند
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 10:00
صفحه 615 از 851ابتدا   قبلی   610  611  612  613  614  [615]  616  617  618  619  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه