(آرشیو ماه اردیبهشت 1396)
هدف قرار دادن سلول های سرطانی با یک سیستم انتقال داروی قابل ایمپلنت کردن
در مطالعه ای جدید، محققین در دانشگاه Case Western Reverse در کلیولند اوهایو، گزارشی مبنی بر طراحی یک سیستم انتقال دارویی موضعی و قابل ایمپلنت داشته اند که بوسیله محیط اسیدی پیرامون تومورها فعال می شود و رهایش دارویی ثابتی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم ارائه می دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 07:45
پاک سازی سلول های پیر می تواند موجب سلامتی مفاصل و متوقف کردن استئوآرتریت شود
در مطالعه ای پیش درمانگاهی در موش و سلول های انسانی، محققین گزارش کرده اند که می توانند سلول های پیر را به طور انتخابی از مفاصل بردارند و پیشرفت استئوآرتریت را متوقف کرده یا معکوس کنند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 07:30
داربست های ایمپلنت شده حامل سلول های T ، خیلی سریع تومورها را چروکیده می کنند
سلول درمانی توفیق چندانی در مبارزه با تومورهای جامد به دست نیاورده است و این امر تا حد زیادی به دلیل این بود است که انتقال سلول های T ضد سرطانی به تومورها مشکل است.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 07:15
تشخیص سرطان پانکراس به معنی مرگ فرد است زیرا تنها سه تا 5 درصد بیماران ممکن است تا پنج سال زنده بمانند. یکی از دلایل کلیدی این نرخ بقای پایین در این سرطان، پراکنش آسان سرطان پانکراس به سایر قسمت های بدن است.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 13:00
هیدروژل های کراتینی پتانسیل بالایی از بازسازی بافت و عملکرد از دست رفته عضلانی ارائه می کنند
استفاده از زیست مواد کراتینی مشتق از موی انسان برای بازسازی عضلات اسکلتی امیدوار کننده نشان داده است.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 12:00
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه سلول های جنینی طناب نخاعی، عضلات و استخوان را می سازند
مطالعه ای بوسیله محققین در انستیتو فرانسیس کریک و دانشگاه ادینبورگ اطلاعات جدیدی را در مورد سلول هایی که طناب نخاعی، عضلات و بافت استخوان را در جنین های پستانداران تولید می کنند ارائه کرده است. این کشف راه را برای تولید بافت های انسانی از سلول های بنیادی در آزمایشگاه و مطالعه بسیاری از بیماری های مخرب مانند بیماری نورون های حرکتی و دیستروفی عضلانی هموار می کند.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 11:30
نتایجی جالب که ممکن است رویکردهای درمانی که بر مسیر βTGF تکیه دارند را مختل کنند
محققین دانشگاه مونیخ در مطالعه ای جدید توصیف کرده اند که چگونه سلول های سرطان سینه در چالش با یک مهار کننده ریز مولکول که ویژگی های تهاجمی آن ها را هدف قرار می دهد، وارد یک حالت عملکردی می شوند که موجب تهاجمی تر شدن آن ها می شود. این نتایج ممکن است رویکردهای درمانی آینده در مسیر βTGF را مختل کند.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 11:15
استفاده از سلول های بنیادی برای بیماری های دیسک بین مهره ای که به طور طبیعی ایجاد می شوند
دیسک بین مهره ای یک جذب کننده شوک بین مهره های ستون فقرات است که در زمان راه رفتن و پریدن و خم شدن به حرکت مهره ها را تسهیل می کند. اگر با گذشت زمان بافت فیبروغضروفی این دیسک تخریب شود، این دیسک های بین مهره ای به نوعی سر خورده و از جای خود خارج می شوند و بدین ترتیب روی مدولا یا اعصاب فشار کرده و ممکن است آسیب برساند.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 11:00
پروتئین Scrib یک سرکوب کننده طبیعی برای سرطان کبد
محققین می گویند یک پروتئین که معمولا در سازماندهی سلول ها نقش دارد، در مواجه با سرطان کبد به یک سرکوب کننده تومور تبدیل می شود.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 10:30
یافتن سلول های پوستی در ریشه طاسی و موهای خاکستری
محققین در مرکز پزشکی UT Southwestern سلول هایی که به طور مستقیم به مو تبدیل می شوند و هم چنین مکانیسم هایی که موجب خاکستری شدن مو می شوند را شناسایی کرده اند. این یافته ها می تواند روزی به شناسایی درمان های احتمالی برای طاس شدن و خاکستری شدن مو کمک کند.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 10:00
ویرایش سلول های بنیادی برای مبارزه با آرتریت
با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنوم، محققین سلول های بنیادی موشی را برای مبارزه با التهاب ناشی از آرتریت و سایر بیماری های مزمن بازبرنامه ریزی کرده اند.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 12:00
ابزاری جدید برای ویرایش باثبات و هدفمند اپی ژنوم سلول های بنیادی انسانی
محققین در انستیتو سالک تکنولوژی جدیدی را برای تصحیح انحرافات بیماری زا در تگ های شیمیایی موجود روی DNA طراحی کرده اند که می تواند روی چگونگی بیان ژن ها اثر بگذارد.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 11:41
بچه هایی که بعد از استفاده از درمان های ناباروری متولد می شوند احتمال زیادی وجود دارد که به سرطان های کودکی مبتلا شوند
محققین در دانشگاه Negev دریافته اند که بچه هایی که بعد از اعمال درمان های ناباروری روی مادرانشان به دنیا می آیند، احتمال زیادی وجود دارد که به سرطان ها و تومورهای کودکی(نئوپلاسم ها) مبتلا شوند.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 11:00
اکسیژن جریان خون را بهبود می بخشد و عملکرد طناب نخاعی آسیب دیده را احیا می کند
کشفی جدید در دانشگاه آلبرتا دیدگاه فعلی ما در مورد عملکرد طناب نخاعی و بازتوانی بعد از آسیب های نخاعی را به طور اساسی تغییر می دهد.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 10:00
مدل جدیدی که آنالیز غضروف مهندسی بافت شده را در آزمایشگاه و با استفاده از تست روی جانوران بزرگ میسر می سازد
محققین مدل جدیدی را برای آنالیز غضروف مهندسی بافت شده تولید کرده اند که می توان از آن برای ارزیابی مکانیک بافت عملکردی در سازه های غضروفی و در مراحل مختلف تکوین غضروف در جانوران آزمایشگاهی استفاده کرد.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1396 - 09:30
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه