(آرشیو ماه اردیبهشت 1396)
نقش Hiwi در حفظ سلول های بنیادی و سارکوماژنز
سارکوماها سرطان های بافت پیوندی مانند استخوان، چربی و غضروف هستند و تصور می شود که به دلیل تکوین نابجای مزانشیم ایجاد شده اند. تصور می شود که سلول های بنیادی مزانشیمی، منشا سلولی سارکوماها باشند. نقص های ژنتیکی یا اپی ژنتیکی، بویژه طی تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی به نوع سلول مزانشیمی هدف، می تواند منجر به ایجاد برخی از این سارکوماها شود.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 12:00
حفاظت در برابر سد گوارشی: رویکردی جدید که ممکن است بیماری پیوند علیه میزبان را مهار کند
پیوند سلول های بنیادی می تواند جان افراد را در برابر بیماری هایی مانند لوکمیا حفظ کند اما این درمان نیز از عاری از خطر نیست. یکی از مشکلاتی که ممکن است به دنبال این رویکرد درمانی اتفاق بیافتد، بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) است که سلول های ایمنی مشتق از اهدا کننده، بدن فرد گیرنده را مورد حمله قرار می دهند.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 11:30
شناسایی دلایل دخیل در شکلی از دژنراسیون ماکولا
دیستروفی ماکولای ویتلیفرم، کودکان و بالغین جوان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به کاهش دید مرکزی با افزایش سن شود.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 11:15
روشی جدید برای رشد پوشش رحم و تقلید سیکل ماهانه در ظروف آزمایشگاهی
تولید ارگانوئیدهای رحمی می تواند به مطالعه بیماری ها و تکوین رحم و چگونگی اتفاق افتادن سیکل ماهانه کمک کند.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 10:00
تبدیل سلول های بنیادی به سلول های ریوی
ریه های انسان نیز مانند همه اندام ها، ماهیت خود را از تجمعاتی از سلول های بنیادی تمایز نیافته می گیرد. اما ظرف چند ماه، این سلول ها به صورت سازمان یافته در می آیند. آن در کنار هم جمع می شوند، منشعب می شوند، جوانه می زند و برخی مجاری و آلوئول ها و برخی دیگر کیسه های هوایی را برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن تولید می کنند. نتیجه تکوین، بوجود آمدن دو ریه سالم با قدرت تنفس است.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 09:45
شواهد نشان می دهد که ALS و آتروفی عضلانی نخاعی می توانند بوسیله یک داروی مشترک درمان شوند
محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد(HSCI)، ترکیبی را شناسایی کرده اند که از سلول های تخریب شده بوسیله آتروفی عضلانی نخاعی(SMA) محافظت می کند. این بیماری یک بیماری ژنتیکی شایع و کشنده در نوزادان کمتر از دو سال است.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 09:30
استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISPR برای ایجاد یک مدل سلول های بنیادی سارکوم یوئینگ
تیمی از محققین در مرکز ملی تحقیقات سرطان اسپانیا(CNIO) سیستمی را بهینه سازی کرده اند که قادر به تولید یک مدل سلولی برای سارکوم یوئینگ(Ewing sarcoma) است.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 12:00
یک ماهی انگلی دیدگاه های منحصربفردی را در مورد تکامل نورون های گوارشی در مهره داران باستانی ارائه می کند
لامپری یک نوع ماهی لزج و شبه مار ماهی انگلی است که یکی از دو گونه موجود از مهره داران است که آرواره ندارد. این ماهی به دلیل این که بسیاری از ویژگی های مربوط به مهره داران اولیه و باستانی را دارا است و می تواند جوابی برای بسیاری از سوالات تکاملی و تکوینی باشد، همواره مورد توجه زیست شناسان بوده است.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 11:30
شناسایی پروتئینی که سلول های بنیادی موشی را برای ترمیم سریع آسیب ها تحریک می کند
سلول های بنیادی زمانی که پیش از آسیب با یک دوز از یک پروتئین ساده تحریک شده باشند، می توانند سریع تر به آسیب ها پاسخ دهند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 10:45
واکسن سلول های بنیادی برای افزایش پاسخ ایمنی و مهار تومورها در مدل های جانوری
محققین دانشگاه سین سیناتی دریافته اند که یک واکسن سلول های بنیادی سرطانی، که برای بیان پروتئین پیش التهابی به نام اینترلوکین15(IL-15) و گیرنده آن به نام(IL-15Ralpha) مهندسی شده است موجب تولید سلول های T در مدل های جانوری شده و پاسخ ایمنی را علیه تومورها افزایش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 10:15
اولین موفقیت در ویرایش ژن در پریمات های غیر انسان
محققین امیدوارند که با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنومی در مدل های پریمات غیر انسانی، شانس رسیدن به درمان های موثرتر برای بیماری های انسانی را افزایش دهند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 09:45
گام هایی در جهت تولید بافت ریوی با استفاده از سلول های بنیادی
با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs)، محققین در دانشگاه بوستون برای اولین بار برنامه های کامل ژنتیکی مربوط به پیش سازهای ریوی را پروفایل کرده اند و ژن هایی را شناسایی کرده اند تشکیل کلیه را کنترل می کنند و ارگانوئیدهای مینی ریه را تولید کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 09:15
پپتیدی که سلول های پیر را هدف قرار می دهد موجب احیای توان، عملکرد کلیوی و موهای موش های پیر می شود
تزریق منظم یک پپتید که به طور انتخابی سلول های پیر را پیدا کرده و آن ها را تجزیه می کند، موجبات خودنوزایی مناسب بافتی را فراهم می کند و شواهدی مبنی بر افزایش کیفیت زندگی و طول عمر موش های پیر طبیعی و موش های مهندسی شده برای پیری ارائه می کند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 08:45
سلول درمانی می تواند التهاب ریوی را در مدل موشی COPD و فیبروز کیستیک کاهش دهد
مطالعه ای جدید نشان داده است که سلول درمانی می تواند التهاب ریوی را در مدل جانوری بیماری انسداد ریوی مزمن(COPD) و فیبروزکیستیک کاهش دهد. هر چند نتایج در مرحله پیش درمانگاهی است اما این یافته ها می تواند در آینده درمانی بیماران مبتلا به این بیماری ها کاربرد داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 08:30
استفاده از موکوس سنتتیک برای مطالعه مقاومت آنتی بیوتیکی
محققین به دنبال مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی، راه مبتکرانه و پیش بینی نشده ای را ارائه کرده اند: استفاده از موکوس سنتتیک. با مطالعه و شبیه سازی توانایی ذاتی موکوس در کنترل باکتری های پاتوژن، محققین امیدوارند روشی را برای مبارزه با عفونت های بیماری زا بیابند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 08:15
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه