(آرشیو ماه اردیبهشت 1396)
تیم هایی از محققین کره ای و آمریکایی از سلول های بنیادی برای احیای بینایی و شنوایی استفاده کرده اند
در مطالعات جانوری که بوسیله محققین کره ای دانشگاه چونام و محققین آمریکایی در دانشگاه SUNY Upstate صورت گرفته است آن ها نشان داده اند که سلول های بنیادی می توانند بینایی و شنوایی را این جانوران احیا کنند. این امر گامی مهم در جهت استفاده از این سلول ها در انسان به شمار می آید.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 09:30
مطالعه روی دو قلوها دلیل تفاوت الگوهای اپی ژنتیکی سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی شده را نشان می دهد
محققین انستیتو سالک با مطالعه روی سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از دو قلوها، به سوالی قدیمی در مورد دلیل تفاوت بین سلول های بنیادی مختلف پاسخ داده اند.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 09:00
تزریق سلول های بنیادی سینوویوم به زانو ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد
استئوآرتریت یک بیماری مفصلی شایع است که به دلیل پیری و فرسایش و پارگی در مفصل ها و غضروف پوشاننده این مفصل اتفاق می افتد و منجر به اصطکاک استخوان ها روی یکدیگر و ایجاد درد و تورم در مفصل ها می شود.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 08:45
ابزاری جدید که اجازه آنالیز داده های RNA در سطح تک سلول را در تومورهای بدخیم می دهد
محققین در انستیتو Wellcome Trust Sanger ابزار آنالیز کننده جدیدی را طراحی کرده اند که برای اولین بار قادر است نشان دهد که چه ژن هایی بوسیله سلول های منفرد در ورژن های ژنتیکی مختلف یک سرطان خون خوش خیم بیان می شوند.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 08:15
تست کارایی ژن درمانی های جدید به صورت موثرتر برای گرانولوماتوز مزمن
با استفاده از یک مدل سلولی جدید، رویکردهای ژن درمانی خلاقانه برای بیماری نقص ایمنی وراثتی گرانولوماتوز مزمن ، می تواند به صورت سریع تر و موثرتری برای کارامدی اش در آزمایشگاه تست شود. در این مطالعه محققین دانشگاه زوریخ از تکنولوژی CRISPR/Cas9 استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 08:00
نفس کشیدن راهی برای مهار فشار خون بالا
شایع ترین نوع فشار خون که در بیش از 95 درصد افراد مبتلا به این عارضه وجود دارد ممکن است روزی بوسیله فعالیت های هوازی متوقف شود.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 11:00
سلول های بنیادی و بازسازی پوست
سلول های بنیادی برای بازسازی بافتی ضروری هستند و در مطالعه ای جدید، محققین Cornell یک مدل قدیمی مربوط به سلول های بنیادی اپی درمی و نقش شان در ترمیم پوست را به چالش کشیده اند.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 10:00
دیدگاه های جدید در مورد تشکیل عضلات
محققین در انستیتو پزشکی سانفورد یک مرحله پیش از این شناخته نشده در بازسازی عضلانی به واسطه سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند. این مطالعه می تواند دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم های مولکولی که سلول های بنیادی عضلانی(MuSCs) را طی کاهش عملکرد عضلانی به واسطه پیری، مختل می کند، ارائه دهد.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 09:30
سلول های بنیادی تخریب نورون های حرکتی را کاهش می دهند
محققین ژاپنی توانسته اند به کمک سلول های بنیادی تخریب نورون های حرکتی را در موش های مبتلا به ALS آهسته کنند. این دستاورد می تواند راه را برای درمان انسان های مبتلا به این بیماری ها هموار کند.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 09:00
ایجاد روشی موثر برای تولید سلول های بنیادی انسانی در مقیاس وسیع
محققین روشی جدید را برای تولید سلول های بنیادی انسانی در مقیاس وسیع پیدا کرده اند که می تواند مشکل بزرگی که در بحث سلول درمانی و پیوند سلولی وجود دارد و مربوط به عدم وجود مقدار کافی سلول در برای درمان باشد را حل کند.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 08:30
کشفی که امیدها را برای ترمیم آسیب های نخاعی افزایش می دهد
محققین توانسته اند نورون های بینابینی V2a را از سلول های بنیادی انسانی تولید کنند که بعد از پیوند به نخاع موش ها عملکردی طبیعی را از خود نشان دادند.
ﺳﻪشنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 08:00
وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی سرطان مغز به طور قابل ملاحظه ای با سلول های سرطانی که آن ها تولید می کنند متفاوت است
وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی گلیومایی که به گلیوبلاستوماهای کشنده تبدیل می شوند به طور قابل ملاحظه ای با سلول های سرطان مغزی که ان ها تولید می کنند متفاوت است. این فاکتور به آن ها کمک می کند که در برابر درمان ها مقاوم باشند و مجددا عود کنند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 11:30
سلول های قرمز خونی مشتق از سلول های بنیادی می توانند منبع نامحدود سلولی را برای انتقال خون فراهم کنند
نیاز به خون و انتقال خون امری همیشگی است و در این میان همواره کمبودهایی وجود داشته است. محققین A*STAR براین باورند که نیاز به اهداکننده های خون،دیگر مشکلی مربوط به گذشته است و اینک آن ها توانسته اند از طریق راهی موثر و قابل اتکا سلول های قرمز خونی را از سلول های بنیادی تولید کنند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 11:00
پروتئینی در خون بند ناف وجود دارد که یادگیری و حافظه مختل شده موش های پیر را احیا می کند
محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داده اند خون بند ناف می تواند یادگیری و حافظه را در موش های پیر احیا کند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 10:30
درمان اولین بیمار مبتلا به یک اختلال خونی نادر
با استفاده از یک تکنیک که از شیمی درمانی و پرتو درمانی دوز بالا، برای آماده سازی بیماران برای پیوند سلول های بنیادی استفاده نمی کند، محققین دانشگاه ایلینویز توانسته اند یک بیمار مبتلا به کم خونی مادرزادی دیس اریتروپوئیتیک(CDA) را درمان کنند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 10:00
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه