(آرشیو ماه شهریور 1397)
تکنولوژی که موجب می شود سطوح مختلف دارو به جایگاه های مختلف تومورهای سرطانی برسد
تکنولوژی بوسیله محققین دانشگاه Purdue طراحی شده است که اجازه می دهد غلظت های مختلفی از دارو یا مواد شیمی به نواحی مختلف و هدف یک بافت سرطانی در آزمایشگاه برسد. این کشف می تواند به میلیون ها بیماری که سالانه در سراسر دنیا به سرطان مبتلا می شوند کمک کند.
پنجشنبه، 15 شهریور 1397 - 10:11
برای اولین بار در چهل سال گذشته، درمان لوکمیای حاد به واقعیت نزدیک شده است
لوکمیای میلوئید حاد یکی از شایع ترین سرطان های تهاجمی است. در حالی که سایر سرطان ها از مزایای درمان های جدید بهره مند شده اند، اما طی چهل سال گذشته خبر امیدوار کننده ای برای اغلب بیماران لوکمیایی وجود نداشته است تا این که اخیرا مطالعه ای جدید در دانشگاه Hebrew نوید بخش درمان جدید برای لوکمیا بوده است.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 12:30
تقویت سلول درمانی به منظور درمان بیماری پارکینسون در پژوهشگاه رویان
بیماری پارکینسون یک بیماری مخرب عصبی است که نورون های دوپامینرژیک مغز بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد. در برخی از بیماران استفاده از درمان های سلولی جایگزین امیدوار کننده نشان داده است.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 12:00
روشی جدید که سلول های بنیادی را به صورت سریع تر و موثرتر به سلول های مغزی تبدیل می کند
محققین دانشگاه لوند سوئد روش سریع تری را برای تولید آستروسیت های دارای عملکرد از سلول های بنیادی جنینی ایجاد کرده اند. آستروسیت ها نقش مهمی را در بیماری های مخرب عصبی بازی می کنند و این روش جدید می تواند زمان لازم برای تولید آستروسیت ها را از چند ماه به دو هفته تقلیل دهد.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 11:00
کشف سیستمی که می تواند تخریب عصبی در بیماری هانتینگتون را کاهش دهد
دیوید ویلچز و تیمش در دانشگاه کلوگن گام مهمی را به سمت درک مکانیسم هایی که منجر به اختلال مخرب عصبی هانتینگتون می شود برداشته اند. بویژه این که آن ها سیستمی را شناسایی کرده اند که جمع شدن تجمعات پروتئینی سمی که مسئول تخریب عصبی هستند را بلوک می کند.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 10:33
حفاظت در برابر آسیب های مغزی
پروفسور آنتونی جروسالم در دانشگاه آکسفورد در مطالعه ای جدید توضیح داده است که چگونه درک بهتر مکانیسم های فیزیکی پشت پرده آسیب های مغزی می تواند راه را برای درمان های جدید و سیستم های محافظتی جدید هموار کند.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 10:00
داروهای ضد سرطانی منتقل شده بوسیله یک سیستم انتقال داروی جدید می توانند اندازه تومور را کاهش دهند
سلول های بافت سرطانی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: سلول های سرطانی و سلول های بنیادی سرطانی(CSCs). سلول های بنیادی سرطانی را دلیل پیشرفت و متاستاز سرطان می دانند و به همین دلیل ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی برای درمان سرطان امری حیاتی است. اما این سلول ها به شیمی درمانی و پرتو درمانی مقاوم هستند.
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 09:30
مطالعه بر روی پروتئینی که پاسخ دهنده به شرایط استرس در مغز است
مطالعات صورت گرفته توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان داد که پروتئینی به نام Kruppel-like factor 9 (Klf9) در مغز انسان مسئول پاسخ مغز به استرس می باشد و درشرایطی مانند استرس و افسردگی شدید و اختلال استرسی پس از حادثه (PTSD) میزان آن در مغز افزایش می یابد.
ﺳﻪشنبه، 13 شهریور 1397 - 10:35
راهی بی خطر و غیر تهاجمی برای باز کردن سد خونی- مغزی در بیماران آلزایمری
در مطالعه ای که در نوع خود بسیار منحصربفرد محسوب می شود، محققین دانشگاه تورنتو نشان داده اند که اولتراسوند متمرکز شده می تواند به طور بی خطر موجب باز شدن سد خونی-مغزی(BBB) در بیماران مبتلا به آلزایمر شود.
ﺳﻪشنبه، 13 شهریور 1397 - 10:00
بهبود چروک های پوست و ریزش موی ناشی از پیری
کشاو سینگ و همکارانش در یک مدل موش که در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام ساخته شده بود، با ایجاد یک جهش در عملکرد میتوکندری آن اختلال ایجاد نمودند که بر اثر این جهش پوست موش چروکیده و موهای آن در عرض چند هفته ریزش پیدا می کند. با خاموش کردن ژنی که عامل این اختلال میتوکندریایی است پوست موش صاف شده و موهای ضخیم دوباره می روید.
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 11:30
استفاده از سلول های بنیادی برای مقابله با سرطان پروستات
در مطالعه ای که در نوع خود دستاورد بزرگی در مبارزه با سرطان پروستات محسوب می شود، محققین انستیتو تکنولوژی گیتام(GIT) دریافته اند که یک داروی مورد استفاده در درمان بیماری کرونری قلب و سکته می تواند پیشرفت سرطان پروستات را کنترل کند.
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 10:30
مسیرهای جدید برای رشد سلول های سرطانی لوسمی میلوئید حاد(AML)
لوسمی میلوئید حاد (AML) نوعی سرطان خون و مغز استخوان است که یک درصد کل سرطان ها و دو درصد از سرطان های کشنده را در آمریکا شامل می شود در پنج سال اخیر کمتر از بیست درصد از بیماران از این بیماری نجات یافته اند.
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 10:00
رویکردهای جدید برای درمان دارویی بیماری های کلیوی
درحالی که اغلب دانشمندان در حال درمان بیماری های کلیوی بوسیله ی سلول های بنیادی می باشند، در پروژه ی EVESTIMINJURY تمرکز بر روی وزیکول های خارج سلولی ای که از این سلول ها منشا گرفته اند قرار گرفت. نتیجه حاصل از درمان و مطالعه می تواند روشی را معرفی کند که جایگزین درمان بوسیله ی سلول های بنیادی می باشد.
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 09:00
تولید اولین شبکیه مصنوعی جهان
محققین شبکیه مصنوعی فوق نازکی را تولید کرده اند که جایگزین بسیار مناسبی برای ایمپلنت های بینایی است که در حال حاضر برای نابینایی استفاده می شوند.
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 08:30
شبکه متابولیکی که بوسیله ساعت سیرکادین سلول های عضلانی کنترل می شود
چگونه سلول های عضلانی برای چالش های متابولیکی روزانه آماده می شوند؟ محققین دانشگاه مونیخ در مطالعه ای جدید به بررسی این سوال پرداخته اند و شبکه ای متابولیکی را کشف کرده اند که برخلاف انتظار، نه تنها بوسیله مغز بلکه بوسیله ساعت سیرکادین سلول های عضلانی تنظیم می شود.
یکشنبه، 11 شهریور 1397 - 14:00