(آرشیو ماه اسفند 1395)
چه چیزی موجب پراکنش سرطان سینه می شود؟
پروتئینی در ریز محیط توموری موجب افزایش پراکنش سرطان می شود. می توان با مهار این پروتئین از متاستاز سرطانی جلوگیری کرد.
یکشنبه، 22 اسفند 1395 - 08:30
بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی در کنار فلجی با مشکلات زیاد دیگری نیز دست به گریبان هستند
فلجی تنها یکی از مشکلات حادی است که بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی با آن مواجه هستند.
یکشنبه، 22 اسفند 1395 - 08:15
شناسایی ژن هایی که به تعیین خصوصیات ما کمک می کنند
برای چندین دهه کتاب ها و متون زیست شناسی با اطمینان و وضوح ویژگی های ما را محصول ژن های ما می دانستند، اما مطالعه ای جدید در دانشگاه Yale نشان می دهد که مکانیسم های دیگری نیز وجود دارد که می توانند تفاوت های رفتاری را حتی در افرادی که از نظر ژنتیکی یکسان هستند تنظیم کنند.
یکشنبه، 22 اسفند 1395 - 08:00
نقش آنزیم PARP در فعالیت های سلولی کلیدی
یکی از اجزای خانواده آنزیمی که در فرایندهایی مانند ترمیم DNA، پاسخ های استرسی و سرطان نقش دارد در تقویست یا مهار فعالیت های کلیدی سلولی در شرایط فیزیولوژیک نیز نقش مهمی بازی می کند.
شنبه، 21 اسفند 1395 - 12:00
ذخیره سلول های بنیادی دندان شیری کودکان
باور قدیمی مربوط به نگه داشتن دندان شیری زیر بالش بوسیله کودکان و بردن آن بوسیله پری(فرشته)، امری مربوط به گذشته است و اینک محققین ذخیره سازی سلول های بنیادی مربوط به این دندان های شیری یا دندان عقل بزرگسالان را راهی عقلانی برای استفاده از ظرفیت سلول های بنیادی برای درمان برخی بیماری ها در آینده می دانند.
شنبه، 21 اسفند 1395 - 12:00
کانادا پیشگام در طب بازساختی در جهان
گزارشی اخیرا بوسیله شورای آکادمی های کانادا(CCA) منتشر شده است که ثابت می کند که محققین کانادایی پیشگامان طب بازساختی و علوم سلول های بنیادی در دنیا هستند.
شنبه، 21 اسفند 1395 - 11:33
شناسایی مولکولی که سلول های توموری سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم تخریب می کند
محققین دانشگاه Huddersfield درک عمیقی از مولکولی بدست آورده اند که تومورهای سرطانی را بدون این که به بافت های سالم آسیب برساند تخریب می کند. این کشف راه را برای درمان موثر سرطان و بدون ایجاد عوارض جانبی هموار می کند.
شنبه، 21 اسفند 1395 - 11:00
هدف قرار دادن پروتئین سرکوب کننده تومور می تواند درمان موثری برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد باشد
محققین آلمانی کشف کرده اند که یک پروتئین سرکوب کننده توموری که تصور می شود، لوکمیای میلوئید حاد را مهار می کند، می تواند در پیشبرد شکل کشنده ای از این بیماری نیز نقش داشته باشد.
شنبه، 21 اسفند 1395 - 10:45
سلول های بنیادی می توانند آسیب زانو را درمان کنند
ممکن است فرد پیر نباشد اما زانوهای وی عوارضی مشابه با شرایط پیری را نشان دهند. محققین از روشی خلاقانه و جدید استفاده کرده اند که ممکن است به جوانترها در ترمیم زانوهایشان و برگرداندن زمان به عقل کمک کند.
پنجشنبه، 19 اسفند 1395 - 11:00
ارائه مدل جدیدی که وقایع مولکولی و سلولی منجر به پیشرفت لوکمیا را آشکار می سازد
محققین مونت سینای مدل جدیدی را ایجاد کرده اند که پیشرفت مرحله به مرحله لوکمیا و تبدیل شدن سلول های خونی طبیعی به سلول های لوکمیایی و پیش سازهای بیماری را نشان می دهد. این مدل می تواند با شبیه سازی هر مرحله از بیماری، شرایط را برای تست مداخلات درمانی و داروها در هر مرحله از بیماری فراهم کند.
پنجشنبه، 19 اسفند 1395 - 10:45
کشف ژن مسئول تشکیل مینای دندان
تیمی از محققین به سرپرستی دکتر تیمیوز میتسیادیس در دانشگاه زوریخ سوئیس ژنی را شناسایی کرده اند که مسئول تشکیل مینای دندان است که جزئی کلیدی از دندان محسوب می شود.
پنجشنبه، 19 اسفند 1395 - 10:14
مولکولی که تومور مغزی کشنده کودکان را متوقف می کند
محققین و پزشکان Northwestern مولکولی را شناسایی کرده اند که رشد تومورهای مغزی کشنده کودکان را متوقف می کند. این تومورها معمولا کشنده بودند و معمولا کودکان زیر 10 سال را تحت تاثیر قرار می دهند.
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 - 12:00
جداسازی سلول های بنیادی سرطانی به تحقیقات سرطان سرعت می بخشند
با کنترل دقیق سطح دو پروتئین، محققین در انستیتو سالک کشف کرده اند که چگونه سلول های بنیادی پستانی را زنده نگه داشته و عملکرد آن ها در آزمایشگاه حفظ کنند. این توانایی در حفظ و نگهداری سلول های بنیادی پستانی به محققین اجازه خواهد داد تکوین سینه و ایجاد سرطان سینه را بررسی کنند.
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 - 11:30
ترمیم مدارهای عصبی مغزی به کمک سلول های بنیادی عصبی
سیستم عصبی مرکزی حاوی مجموعه ای متنوع از سلول های مختلف عصبی است که در مجموع مدار پیچیده ای را تشکیل می دهند که عملکردهای حیاتی بدن را تنظیم می کنند.
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 - 11:00
بهتر از هر قرص: طراحی درمانی جدید برای آرتریت از طریق سیلک
پیچیدگی مچ پا، شکستگی لگن و یا تخریب غضروف زانو، آسیب های رایجی هستند که بعد از وقوع شان پیامدهای پزشکی زیادی را برای فرد ایجاد می کنند، درد، التهاب، تخریب مفاصل و حتی استئوآرتریت ناشی از این مشکلات می تواند طیف وسیعی از بیماران را در بر گیرد.
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 - 10:30