(آرشیو ماه آذر 1393)
اکثر مردم از نشانه های هشدار دهنده سرطان چشم پوشی می کنند
سرطان یکی از دلایل اصلی مرگ ومیر در جهان است. در سال 2012، بیش از 14 میلیون مورد سرطان و حدود 8 میلیون مرگ به دلیل سرطان گزارش شده است.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 08:15
سرطان های استرس دیده ممکن است اهداف دارویی بهتری را ارائه دهند!
پژوهشی در دانشگاه آدلاید نشان داده است که سلول های سرطانی ممکن است به استرس متابولیک حساس باشند و این امر راه را برای ایجاد درمان های هدفمندی که به سلول های طبیعی آسیب نرسانند هموار می کنند.
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 10:15
شناسایی منشا سلولی فیبروز
محققین دانشگاه Brigham دریافته اند که چه سلول هایی مسئول فیبروز هستند که موجب تجمع بافت اسکار می شود. بیماری های فیبروزی مانند بیماری و نارسایی کلیوی مزمن، بیماری ریوی، نارسایی قلبی و ... دلیل اصلی بیش از 45درصد مرگ ها در کشورهای پیشرفته هستند.
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 09:45
چگونه شقاق های دریایی در تولید سلول های عصبی به این خوبی عمل می کنند؟
گروهی از محققین نروژی نشان داده اند که چگونه یک جانور به ظاهر ساده قادر به تولید سلول های عصبی در تمام بدنش است. این مطالعه نشان داده است که سلول های بنیادی که شقایق دریایی برای تولید سیستم عصبی اش استفاده می کند شبیه آن هایی است که در انسان وجود دارد.
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 09:15
شناسایی موتاسیونی که با نارسایی زودرس تخمدان در ارتباط است
ناپایداری کروموزومی ممکن است فاکتوری دخیل در ایجاد نارسایی زودرس تخمدان باشد
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 08:45
شناسایی ژن های جدید سرطان پانکراس
به کمک تکنیکی که می تواند عوامل ژنتیکی ایجاد سرطان را کشف کند مجموعه بزرگی از ژن های جدید مرتبط با سرطان لوزالمعده شناساسی شده است.
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 08:15
استفاده از سلول های بنیادی پوست برای درمان butterfly children
محققین در IMBA توانسته اند گام مهمی را در پیشرفت به سوی آینده درمانی butterfly children بردارند. درمانی که با استفاده از فیبروبلاست های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القا شده صورت گرفته و در مورد موش بسیار موفقیت آمیز بوده است. گام بعدی در این مطالعه استفاده از این روش در انسان خواهد بود.
چهارشنبه، 19 آذر 1393 - 07:45
شیوه جدید دفاعی سلول های سرطانی
محققان شیوه جدید دفاعی را کشف کرده اند که توسط سلول های سرطانی برای مقابله با مرگ سلولی استفاده می شود. آن ها مسیر مهم مولکولی را شنایایی کرده اند که به سلول های سرطانی توانایی بقا می دهد با این که آن ها شامل خطاهایی در DNA خود هستند که معمولا موجب مرگ سلولی می شوند.
ﺳﻪشنبه، 18 آذر 1393 - 12:46
رمزگشایی نقش دوگانه پروتئین کلیدی سیستم ایمنی
محققین در دانشگاه Brigham یک مکمل طولانی مدت برای یک پروتئین کلیدی سیستم ایمنی به نام TIM-3 کشف کرده اند که گاهی موجب کاهش آن وگاهی موجب تحریک آن می شود.
دوشنبه، 17 آذر 1393 - 09:30
محققین کشف کرده اند که چرا سرطان روده گاهی در برابر درمان ها  بی تاثیر است
مطالعه ای جدید دیدگاه های پیشین در مورد چگونگی تکوین سرطان روده بزرگ را به چالش می کشاند.
دوشنبه، 17 آذر 1393 - 09:00
تبدیل سلول های پوستی به نورون های حس کننده درد(درد در ظروف آزمایشگاهی!)
بعد از شش سال تلاش بی وقفه، محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد توانسته اند با موفقیت سلول های پوست انسانی و موشی را به نورون های حس کننده درد تبدیل کنند که به شماری از محرک ها که موجب درد التهابی و حاد می شوند پاسخ می دهند.
دوشنبه، 17 آذر 1393 - 08:30
چرا سرطان های خونی در مردان شایع ترند.
طبق آمار سرطان ها ی خونی در مردان شایع تر از زنان هستند محققان اسپانیایی به تازگی توضیحی برای شیوع بیشتر این نوع بیماری ها در مردان ارائه نموده اند.
دوشنبه، 17 آذر 1393 - 08:00
کشف های ژنی نشان می دهد که چگونه سلول های بنیادی فعال می شوند تا به سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت کمک کنند
محققین UCLA نشان داده اند که دو ژن که پیش از این نقش آن ها در سیستم ایمنی شناخته نشده بودند نقش مهمی در چگونه فعال شدن سلول های بنیادی پیش ساز برای مبارزه با عفونت بازی می کنند.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 09:30
ورزشکاران حرفه ای به دنبال استفاده از درمان های سلول های بنیادی اثبات نشده
برخی بازیکنان فوتبال حرفه ای به دنبال راهی اثبات نشده از درمان به کمک سلول های بنیادی برای تسریع روند بهبودشان از آسیب دیدگی هستند.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 09:00
ویژگی "پاسخ به زخم" در سلول های بنیادی سرطانی ممکن است موجب مقاومت به شیمی درمانی در سرطان مثانه شود
مکانیسم جدیدی مانند آن چه سلول های بنیادی بافت طبیعی به زخم پاسخ می دهند، ممکن است توضیح دهد که چرا سلول های بنیادی سرطانی مثانه بعد از چندین دور شیمی درمانی فعالانه به این درمان ها مقاومت نشان می دهند. هدف قرار دادن این پاسخ زخم در سلول های بنیادی سرطانی، می تواند به طور بالقوه روش جدیدی را برای درمان ارائه دهد.
یکشنبه، 16 آذر 1393 - 08:30