بنیان

امیررضا اسکندری

ایجاد بخش پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در ارومیه
در راستای توسعه توریسم درمانی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی بخش جدید پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز شمالغرب کشور در ارومیه خبر داد.
چهارشنبه، 01 آذر 1391 - 12:20
ژن عامل بروز سرطان خون نادر در کودکان کشف شد
با همکاری محقق ایرانی؛
محققان بیمارستان «سنت جود» با همکاری دکتر «فرهاد راوندی کاشانی»، محقق ایرانی دانشگاه تگزاس، موفق به شناسایی یک ژن غیر طبیعی عامل بروز سرطان خون نادر در کودکان شدند.
چهارشنبه، 24 آبان 1391 - 09:39
کشف روشی جدید برای تکثیر سلول های بنیادی
محققان سلول های بنیادی در کانادا و ایتالیا " ژن کنترل کننده " جدیدی را درسلول های بنیادی خونی انسان کشف کرده و نشان دادند که با دستکاری سطح بیان آن به طور بالقوه می توان روش جدیدی را برای تکثیر این سلول ها برای مصارف بالینی ایجاد کرد.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:39
جراحات وارده به سر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را سه برابر افزایش می دهد
یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سابقه ضربه به سر داشته و در نزدیکی مناطقی که از آفت کش paraquat استفاده می شود، زندگی و یا کار کرده اند ممکن است سه برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون داشته باشند. این مطالعه در نوامبر2012 درمجله پزشکی نورولوژی آمریکا به چاپ رسیده است. پاراکوات علف کشی است که معمولا در محصولات کشاورزی برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای انسان و حیوانات کشنده باشد.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:38
مدل ایجاد شده با سلول های پوست برای بررسی بیماری چشمی
برای اولین بار، محققان ویسکانسین، سلول های گرفته شده ازپوست بیماران را با استفاده تکنیک سلولهای بنیادی پرتوان القایی (iPSC) به یک مدل آزمایشگاهی یک نوع ارثی از دژنراسیون ماکولا تبدیل کردند.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:26
افزایش قوای سلولی بیماران سرطانی با داروی محققان ایرانی
تزریق پس از شیمی درمانی؛
پژوهشگران کشور دارویی برای بیماران مبتلا به سرطان عرضه کردند که با تزریق آن پس از شیمی درمانی موجب افزایش قوای سلولی بیماران می شود.
دوشنبه، 08 آبان 1391 - 13:25
ابداع شیوه نوین بازسازی رگ‌های خونی از سوی دانشمندان ایرانی
/تحولی تازه در درمان بیماری‌های عروقی/
دانشمندان ایرانی دانشکده پزشکی «ویل کرنل» موفق به کشف راهی برای استفاده از سلول‌های تشخیصی آمینوسنتز دوران بارداری و برنامه‌ریزی مجدد آنها به شکل سلول‌های فراوان و پایدار اندوتلیال با قابلیت بازسازی رگ‌های خونی آسیب‌دیده و ترمیم اندام‌های آسیب‌دیده شدند.
چهارشنبه، 03 آبان 1391 - 13:59
پدر پیوند مغز استخوان درگذشت
پدر پیوند مغز استخوان در سن 92 سالگی درگذشت.
یکشنبه، 30 مهر 1391 - 14:15
نقش پروتئین Trop2 در تحریک سلول های توموری پروستات
طی تحقیقی در UCLA
محققانی به رهبری دکتر Tanya Stoyanova و دکتر Owen Witte در مرکز طب ترمیمی و تحقیقات سلول های بنیادی UCLA، چگونگی تحریک رشد سلول های تومور در پروستات و سایر سرطان های اپی تلیال توسط پروتئین Trop2 را شناسایی کردند.
پنجشنبه، 27 مهر 1391 - 11:30
شناسایی ژن مرتبط با نوعی بیماری پوستی
توسط محققان انگلیسی صورت گرفت
ژنی که نقش کلیدی در ایجاد یک نوع بیماری پوستی ایفا می کند، توسط محققان بریتانیایی کشف شده است.
پنجشنبه، 27 مهر 1391 - 11:06
حمایت خیرین علمی از بیماران با کمک به طرح‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی
معاون پژوهشی رویان خواستار شد:
معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه رویان با اشاره به موفقیت‌های این پژوهشگاه در زمینه سلول‌های بنیادی از جمله دگرتمایزی سلول های فیبروبلاستی به سلول عصبی از خیران دعوت کرد با حمایت از اجرای طرح‌های تحقیقاتی رویان به درمان بیماران قلبی، کبدی، چشمی و ... کمک کنند.
پنجشنبه، 27 مهر 1391 - 10:45
نوبل پزشكي 2012 به تحقيقات سلول‌هاي بنيادي رسيد
نگاهي به تحقيقات برندگان نوبل پزشكي
بنياد نوبل در بخش پزشكي خود دو دانشمند را به عنوان برنده جايزه نوبل پزشكي امسال معرفي كرد كه اكتشاف آنها در مورد امكان برنامه‌ريزي مجدد سلولهاي تخصصي بالغ بدن به شكل سلولهاي نابالغ با قابليت تبديل به انوع بافت در بدن بوده است. اين يافته‌ها باعث تحول بزرگي در درك انسان از چگونگي رشد سلولها و موجودات شده است.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1391 - 08:48
اولين تصوير سه بعدي از مسير حركت اسپرم
دانشمندان براي اولين بار موفق به ترسيم مسيرهاي حركت اسپرم‌ها به شكل سه بعدي شدند كه راه‌هاي حركت مارپيچي شكل اين شناگران بيش فعال را به نمايش گذاشته است.
چهارشنبه، 29 شهریور 1391 - 10:13
ابداع روشي نوين براي ليزر درماني عارضه تخمدان پلی‌کیستیک
برگزیده جشنواره بین المللی رویان عنوان کرد:
ليزردرماني تخمدان به روش ترانس واژينال، روش نويني براي درمان بيماران مبتلا به تخمدان پلي‌كيستيك است كه از سوي برگزيده گروه ناباروري زنان سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان ارائه شده است.
یکشنبه، 26 شهریور 1391 - 08:50
بازيابي حس شنوايي با سلول‌هاي بنيادي
اميدهاي تازه براي درمان ناشنوايي
اين آزمايش شامل يك شكل غيرمعمول از ناشنوايي است كه كمتر از يك درصد از 15 درصد اختلالات افت شنوايي را به خود اختصاص مي‌دهد و براي تمام اختلالات شنوايي كارايي ندارد.
شنبه، 25 شهریور 1391 - 10:19
صفحه 8 از 27ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه